„Fragmentar”, între poezie și purgatoriu, din 9 decembrie la cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/fragmentar-intre-poezie-si-purgatoriu-din-9-decembrie-la-cinema/

Thrillerul psihologic „Fragmentar” / „Remainder”, regizat de artistul vizual de origine israeliană Omer Fast, intră în data de 9 decembrie pe marile ecrane din România.

Un articol de Liliana Matei|3 decembrie 2016

În prima săptămână, filmul va intra în cinematografe din: București, Bârlad, Bistrița, Botoșani, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Deva, Iași, Lugoj, Pitești, Târgu-Jiu, Târgu-Mureș, Piatra Neamț, Timișoara.

„Nu mă interesează diferența dintre film și film de artă, sau cum naiba se cheamă chestiile pe care le vedem în galerii și nu la cinema”, spune Omer Fast, într-un interviu pentru presa britanică.

Se zice că indivizii care debutează ca regizori de film după ce s-au format în alte zone de activitate artistică au un as în mânecă, iar filmele lor împrumută din personalitatea creațiilor artistului, devenind astfel un produs hibrid. Asta s-a spus despre A Single Man / Un om singur, debutul Tom Ford din 2009, la mai bine de 20 de ani de când intrase în lumea modei, sau despre Hunger / Foame, debutul lui regizorului artist Steve McQueen din 2008.

Bazat pe romanul-cult al lui Tom McCarthy, filmul Fragmentar / Remainder are în centrul atenţiei un tânăr care încearcă să-şi reconstruiască trecutul din amintiri fragmentate. Eforturile sale obsesive sunt finanţate de o imensă despăgubire primită în urma unui accident pe care nu şi-l aminteşte. Cert este că nici el şi nici prietenii săi nu pot anticipa extremele la care va ajunge pentru a-şi îndeplini misiunea.

Omer Fast are peste 10 ani de expoziții video la activ, creațiile lui plimbându-se prin toată lumea. Odată cu Fragmentar / Remainder, artistul a reușit să pună degetul pe una dintre diferențele dintre artă și cinematografie. Ea se traduce în termeni economici: „Întotdeauna am depins de oameni să mă ajute să-mi finanțez proiectele,(…) doar că instituțiile care contribuie cu fonduri în lumea artei sunt destul de iresponsabile când vine vorba de finanțe, în timp ce oamenii de cinema sunt excesiv de atenți cu banii lor, lucru care naște mentalități diferite”. Cu alte cuvinte, artistul are libertate totală asupra viziunii sale în timp ce regizorul trebuie să facă compromisuri. Cu toate astea, mirajul cinematografiei este unic: „Ce e seducător la cinema, sau a fost pentru mine în timpul filmării Fragmentar / Remainder, e că efectiv creezi o mică lume nouă care te înghite complet pentru câteva săptămâni”, mai povesteste regizorul pentru presa britanică.

„Construind un balans perfect între realitate și reconstrucție, amândouă filtrate prin conștiința fracturată a lui Tom, regizorul Omer Fast duce drama până în punctul în care punerile în scenă invadează lumea reală într-o manieră care aduce aminte de reflexivitatea lui Charlie Kaufman din Synecdoche New York (2008)”, aflăm din Screendaily.

Personajul principal din Fragmentar este interpretat de actorul britanic Tom Sturridge, cunoscut din filme ca Departe de lumea dezlănțuită, regizat de Thomas Vinterberg, sau On the road, ecranizarea romanului omonim semnat Jack Kerouac. Jocul tânărului actor, metamorfozat într-un personaj caustic și dispus să calce pe cadavre în căutarea propriului adevăr, a fost aplaudat de critici. „Tom Sturridge este superb, deși nu neapărat atractiv din cauza personajului nesuferit (un londonez implicat într-un accident misterios și bântuit de amintiri/halucinații pe care încearcă să le concretizeze). Dar ăsta este farmecul jocului. (…) În funcție pe ce parte a baricadei te situezi, Fragmentar poate fi poezie sau purgatoriu“, aflăm pe standard.co.uk.

fragmentar-foto6

Fragmentar, o co-producție Anglia – Germania, distribuit în România de Transilvania Film, va intra pe 9 decembrie în cinematografe din: București (Cinemateca Union, Cinemateca Eforie, Hollywood Multiplex, Grand Cinema Băneasa, Cinema Europa), Bârlad (Cityplex Bârlad), Bistrița (Cinema Dacia), Botoșani (Cinema Unirea), Brașov (Cinema One), Cluj-Napoca (Cinema Florin Piersic), Constanța (Cityplex Constanța), Craiova (Cinema Patria), Deva (Cinema Patria), Iași (Cinema Victoria), Lugoj (Cinema Bela Lugosi), Pitești (Cinema Trivale), Târgu-Jiu (Cinema Sergiu Nicolaescu), Târgu-Mureș (Cinema Arta 3D), Piatra Neamț (Cinema Dacia), Timișoara (Cinema Timis).

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.