Fruitvale Station – de la Sundance la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/fruitvale-station-de-la-sundance-la-bucuresti/

Bazat pe un fapt real care a scandalizat opinia publică din Statele Unite în 2009, când un tânăr de culoare a fost ucis de un poliţist alb, Fruitvale Station, lungmetrajul de debut al lui Ryan Coogler a dat lovitura la începutul acestui an.

Un articol de Andrada Văsii|18 Octombrie 2013

Bazat pe un fapt real care a scandalizat opinia publică din Statele Unite în 2009, când un tânăr de culoare a fost ucis de un polițist alb, în stația de metrou Fruitvale din San Francisco, Fruitvale Station, lungmetrajul de debut al lui Ryan Coogler a dat lovitura la începutul acestui an.

Când și-a adjudecat cele mai importante două premii la Festivalul de la Sundance: Marele Premiu al Juriului și Premiul Publicului. Ajuns în selecția Un Certain Regard, la Cannes, Fruitvale Station și-a mai adjudecat și Premiul de debut al secțiunii.

O impresionanta dramă, Fruitvale Station îl urmărește pe tânărul de 22 de ani, Oscar Grant (Michael B. Jordan), în cele 24 de ore care au precedat fatala lui încrucișare cu polițiștii, pe 1 ianuarie 2009. Pentru cinefili, este una dintre puținele șanse de a-l vedea pe ecran mare, filmul neavând distribuitor în România.

Și Steven Spielberg a fost selecționat de-a lungul timpului în competiția pe care a prezidat-o anul acesta la Festivalul de la Cannes.

Les Films de Cannes à Bucarest  festivalul care prezintă Fruitvale Station

Les Films de Cannes à Bucarest se întoarce la peliculele de început ale influentului regizor și producător american și prezintă singurul său film premiat la Cannes, The Sugarland Express (1974) o dramă inspirată de un caz real recompensată cu Premiul pentru scenariu, precum și pe unul dintre cele mai populare din cariera sa, SF-ul emoționant care a marcat generații, E.T. Extraterestrul, proiectat în închiderea festivalului de pe Coasta de Azur, în 1982.

Citiţi şi: Only Lovers Left Alive va fi proiectat în premieră la București 

Spectatorii vor putea vedea și filmul cu care a debutat cariera fulminantă a lui Spielberg, Duel (1971), un thriller destinat televiziunii și lansat ulterior la cinema, în care tânărul regizor de 24 de ani orchestrează o cursă intensă pe autostradă.

Și Cannes-ul i-a dedicat o seară specială președintelui juriului competiției, proiectând blockbuster-ul Jaws în aer liber, pe malul mării, în programul Cinema de la Plage.

Fruitvale Station the Sugarland

The Sugarland Express va rula alături de Fruitvale Station

Festivalul începe cu proiecții de scurtmetraje românești care au fost la Cannes: În acvariu, regia Tudor Cristian Jurgiu (Premiul al III-lea Cinéfondation) și O umbră de nor, de Radu Jude (Quinzaine des Réalisateurs).

Regizorul Radu Jude se va întâlni cu publicul vineri, de la 15.00, la Cinema Studio, iar Tudor Cristian Jurgiu duminică, de la 12.00, la același cinematograf. După ce a impresionat Cannes-ul cu We Need tot Talk About Kevin (2011), regizoarea britanică Lynne Ramsay – membră a juriului competiției, anul acesta – și-a prezentat în secțiunea paralelă Quinzaine des Réalisateurs scurtmetrajul Swimmer. Filmul de 30 de minute va rula alături de cele două scurte românești.

Alte 15 filme scurte românești au fost proiectate în paralel la Cannes, în Romanian Short Waves, un program necompetitiv prezentat în cadrul Short Film Corner, din Cannes Market, locul unde mii de profesioniști din industria cinematografiei se întâlnesc în fiecare an. Proiectul este coordonat de către Asociaţia Culturală Secvenţe. Cele 15 scurtmetraje, grupate în două calupuri, sunt semnate de regizorii Igor Cobileanski, Dorian Boguță,  Andrei Crețulescu, Victor Dragomir, Mirona Radu, Ilinca Neagu, Goran Mihailov, Peter Kerek, Ioana Mischie, Luiza Pârvu, Eva Pervolovici, Napoleon Helmis, Alina Manolache, Gheorghe Preda, Anton Groves.

Info:

Intrarea este liberă la proiecțiile de scurtmetraje.

Începând de astăzi s-au pus în vânzare bilete la toate filmele din programul festivalului.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

Page 1 of 25012345...102030...Last »