Gala Critics’ Choice Awards 2013 şi-a desemnat câştigătorii
https://www.ziarulmetropolis.ro/gala-critics-choice-awards-2013-si-a-desemnat-castigatorii/

Premiile reprezintă un barometru important pentru Oscar. Care sunt marii câştigători?   Premiile Critics’ Choice deţin un record de invidiat în ceea ce priveşte prezicerea câştigătorilor la Oscar. În ultimii 14 ani, mai mult de jumătate dintre câştigătorii Critics’ Choice Awards la categoriile de interpretare şi cel mai bun film au câştigat premii Oscar, acelaşi […]

Un articol de Andrada Văsii|11 ianuarie 2013

Premiile reprezintă un barometru important pentru Oscar. Care sunt marii câştigători?

 

Premiile Critics’ Choice deţin un record de invidiat în ceea ce priveşte prezicerea câştigătorilor la Oscar. În ultimii 14 ani, mai mult de jumătate dintre câştigătorii Critics’ Choice Awards la categoriile de interpretare şi cel mai bun film au câştigat premii Oscar, acelaşi lucru fiind valabil şi pentru 70% dintre regizori. Prin comparaţie, peliculele premiate cu Globurile de Aur, acordate de Hollywood Foreign Press Association, au reuşit să se impună la Oscaruri în mai puţin de 50% din cazuri, în aceeaşi perioadă citată.

Drama „Argo”, regizată de Ben Affleck, actorul Daniel Day-Lewis – protagonistul filmului „Lincoln” – şi Jessica Chastain – protagonista peliculei „Zero Dark Thirty” – au fost marii câştigători la gala Critics Choice Movie Awards 2013, organizată joi seară la Los Angeles.

Lungmetrajul „Argo” a fost desemnat „cel mai bun film”, Ben Affleck a fost numit „cel mai bun regizor”, iar Daniel Day-Lewis s-a impus la categoria „cel mai bun actor”, în timp ce Jessica Chastain a triumfat la categoria „cea mai bună actriţă”.


Producţia „Silver Linings Playbook” a luat toate premiile din domeniul comediei, impunându-se la categoria „cel mai bun film de comedie”, iar protagoniştii săi – Bradley Cooper şi Jennifer Lawrence – s-au impus la categoriile „cel mai bun actor dintr-o comedie”, respectiv „cea mai bună actriţă dintr-o comedie”. Acelaşi film s-a impus şi la categoria „cea mai bună distribuţie”.

Jennifer Lawrence a câştigat un al doilea trofeu – la categoria „cea mai bună actriţă într-un film de acţiune” pentru rolul din filmul „Jocurile foamei/ The Hunger Games”.

Anne Hathaway s-a impus la categoria „cea mai bună actriţă” cu rolul din musicalul „Les Misérables”.

La categoria „cel mai bun actor într-un rol secundar” a triumfat Philip Seymour Hoffman, recompensat astfel pentru prestaţia sa din pelicula „The Master”. Cineastul român Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al acestui film, care fusese nominalizat la categoria „cea mai bună imagine”, a pierdut acest trofeu în faţa lui Claudio Miranda, directorul de imagine al filmului „Life of Pi”.

Filmul „Amour”, de Michael Haneke, a fost desemnat „cel mai bun film străin”, „Looper” s-a impus la categoria „cel mai bun film SF/ horror”, iar „Searching for Sugarman” s-a impus la categoria „cel mai bun documentar”.

Premiile pentru scenariu au revenit cineaştilor Quentin Tarantino, recompensat pentru scenariul original al filmului „Django Unchained”, respectiv Tony Kushner, care a adaptat scenariul pentru lungmetrajul „Lincoln”.

Cel mai bun film de animaţie a fost desemnat „Wreck-It Ralph”.

Cântecul „Skyfall”, interpretat de britanica Adele pe coloana sonoră a celui mai recent film din seria „James Bond”, a fost desemnat „cel mai bun cântec dintr-un film”, iar Daniel Craig s-a impus la categoria „cel mai bun actor dintr-un film de acţiune”. Acelaşi lungmetraj s-a impus şi la categoria „cel mai bun film de acţiune”.

Quvenzhane Wallis, actriţa în vârstă de nouă ani, protagonista peliculei „Beasts of the Southern Wild”, care a devenit joi cea mai tânără actriţă din istorie nominalizată la premiile Oscar, s-a impus joi seară la categoria „cel mai tânăr actor sau cea mai tânără actriţă”.

Scenaristul, producătorul şi regizorul Judd Apatow a primit un premiu special – „Genius Awards – în cadrul galei Critics’ Choice Movie Awards 2013, care i-a fost acordat de organizatori pentru a onora „o demonstraţie fără precedent de excelenţă în artele cinematografice”.

The Broadcast Film Critics Association (BFCA), care acordă premiile Critics’ Choice, este alcătuită din reprezentanţii a peste 200 de posturi de televiziune, radio şi site-uri din Statele Unite şi Canada.

 

Sursa: Mediafax

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.