Galeria Galateca găzduiește vernisajul și lansarea de carte,,Spațiu fără timp. Arhitectura ortodoxă contemporană”
https://www.ziarulmetropolis.ro/galeria-galateca-gazduieste-vernisajul-si-lansarea-de-cartespatiu-fara-timp-arhitectura-ortodoxa-contemporana/

Marţi, 23 aprilie, începând cu ora 19:00, Galeria Galateca organizează vernisajul expoziţiei,,Spatiu fără timp”.

Un articol de Andrada Văsii|22 aprilie 2013

Marți, 23 aprilie, începând cu ora 19:00, Galeria Galateca organizează vernisajul expoziției,,Spatiu fără timp”.

Tot atunci va avea loc și lansarea volumului apărut în colecția igloobooks ,, Spațiu fără timp. Arhitectura ortodoxă contemporană” al cărui autor este arh. Radu Teacă.

Volumul lui Radu Teacă

Acest album, special în peisajul arhitecturii locale, își propune să ilustreze viziunea cunoscutului arhitect Radu Teacă asupra spațiului eclezial ortodox contemporan. Trei proiecte – o capelă, o biserică și o catedrală – sunt prezentate pe larg în încercarea de a oferi o alternativă la spațiile sacre lipsite de substanță, numite tradiționale în mod superficial, care domină de aproape un secol arhitectura religioasă autohtonă.

Deși proiectul lui Radu Teacă respectă în termeni generali tema dată de Patriarhie privind funcțiunile, suprafețele, înăltimea, situl, etc, ținând cont de gabaritul și complexitatea edificiului, arhitectul propune o schimbare în abordare. O schimbare ce pornește de la nevoia de experiment în arhitectura religioasă, mai ales în cea ortodoxă.

Info:

Galeria Galateca – strada C.A. Rosetti nr 3-4.

Foto credit: Radu Teacă

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.