GALERIE FOTO Iaacovi şi Leidental – măştile fericirii
https://www.ziarulmetropolis.ro/galerie-foto-iaacovi-si-leidental-mastile-fericirii/

Vineri seara puteţi vedea pe scena de la Godot Café Teatru ,,Iaacovi si Leidental” de Hanoch Levin, un spectacol de licenţă UNATC, secţia regie.

Un articol de Andrada Văsii|26 august 2013

Vineri seara puteți vedea pe scena de la Godot Café Teatru „Iaacovi şi Leidental” de Hanoch Levin, un spectacol de licenţă UNATC, secția regie. Profesorii coordonatori  sunt conf. univ. dr. Felix Alexa şi conf. univ. dr. Ion Mircioagă.

Tânărul Andrei Raicu este un regizor plin de creativitate și reușește să facă un spectacol complex. În sprijinul său vine scenografia impresionantă prin simplitate, cât și prin forța de sugestie. Jocul de lumini și umbre trimite spectatorul în căutarea propriei umbre, în căutarea unor răspunsuri existențiale. Umbrele din spatele pânzei par a fi un alter-ego, iar scările pe care le urcă cele trei personaje drumul parcurs în căutarea fericirii. Uneori acest drum este greșit, apar obstacole sau personajul este ținut în loc.

Actorii Ionuț Niculae, Eduard Cîrlan și Alina Badea compun colțurile unui triunghi amoros în interiorul căruia se țese miza fericirii fiecăruia. Suprinzătoare este naturalețea cu care acești tineri absolvenți reușesc să redea felii de viață, să transforme în prezențe vii personajele.

Iaacovici si Leidental

Textul lui Hanoch Levin amintește de „Așteptându-l pe Godot” al lui Samuel Beckett, iar cuplul Iaacovi – Leidental este imaginea neputinței de a găsi fericirea, de a trăi în singurătate și de a dărâma zidurile propriei conștiințe. Încă din prima scenă, așteptarea este susținută vizual de fumul care se ridică alene din țigară și de zâmbetul ciudat al personajului, care pare să aibă luciri de nebunie în privire.

Sinopsis

Un spectacol care nu numai că spune o poveste, dar care pune şi întrebări. Şi nu întrebări existenţiale de tipul celor menite să te facă să te simţi profund, ci întrebări care te fac să te simţi om. Fără clişee, fără happy-end. „Ce să-i spuuun?” se întreabă Iaacovi când se află la masă cu o femeie pe care o place şi pe care de-abia a cunoscut-o. Este o scenă despre neputinţa de a-i vorbi unei persoane pe care o iubeşti.

Iaacovici si Leidental 2

Ideile unui spectacol: căsătoria cu un necunoscut din dorinţă de afirmare a propriei sexualităţi; remodelarea propriei identităţi în femeie fatală, pentru a ascunde o femeie copleşită de singurătate, al cărei singur companion este perna. Întrebări: cum fac să-l vrăjesc pe bărbatul ăsta pe care de-abia l-am cunoscut? Cum îl fac să fie dependent de mine? Cum fac să nu mă mai plictisesc? Cum fac să nu mai fiu nefericit? A fi. Acesta e răspunsul.

Iaacovici si Leidental 3

Info:

Iaacovi si Leidental, de Hanoch Levin

30.08.2013, ora 19.00, Godot Cafe Teatru

Spectacol de licenţă regie, prof. coordonatori conf. univ. dr. Felix Alexa şi conf. univ.dr. Ion Mircioagă

Cu: Ionuţ Niculae, Eduard Cîrlan, Alina Badea

Regia: Andrei Raicu

Scenografia: Marian-Claudiu Bortan

Mişcare scenică: Andreea Belu

Muzica: Alex Halka şi Vlaicu Golcea

Light design: Cristi Niculescu şi Paul Zamfir

Durata: 1h 40

Informații și rezervări: Tel: 021.31.61.682/ 0736.414.244 (L-D 12.00-19.00)
E-mail: [email protected] (L – V 12.00 – 19.00)

Foto credit: Elena Simion

 

13
/11
/14

într-o seară de miercuri/ înainte să cadă cortina în lume/la Teatrul Metropolis/din orașul București s-a înfăptuit un miracol.

12
/11
/14

CRONICĂ DE FILM „Interstellar”, cea mai nouă ispravă a lui Christopher Nolan, considerat simbol al auteurism-ului în cetatea Hollywoodului, este ambiţios la nivel formal, dar cu personaje şi destule situaţii neconvingătoare.

12
/11
/14

Regizorul Quentin Tarantino plănuieşte să se retragă din activitate după terminarea peliculei "The Hateful Eight", spunând că turnarea a zece filme şi lăsarea fanilor cu sentimentul de a vrea mai mult "sună corect".

12
/11
/14

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoș Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârșitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potențialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voință umană transformatoare: nudul feminin

11
/11
/14

În vara anului 2014 ajung pentru un Festival de Teatru la Timișoara. Plec mai departe către Belgrad, căci, vechi reporter fără frontiere, e prea târziu să mi le pot impune. Supraviețuiesc circulației barbare, ajung în Belgrad, cunosc un bănățean de orgine sârbească rămas aici din vremea războaielor din anii `90.

11
/11
/14

The Tunnel/ Der Tunnel, o dramă intensă bazată pe povestea adevărată a unui campion la înot care a fugit din Germania de Est, cu Alexandra Maria Lara într-unul dintre rolurile-cheie, va fi proiectat în închiderea Cinepolitica Extra Time miercuri, 19 noiembrie, de la 20.30, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul are loc între 17-19 noiembrie, la Elvira Popescu, și cuprinde șase filme premiate despre Germania divizată și dezbateri cu istorici, sociologi și politologi

11
/11
/14

Festivalul Național de Teatru Independent ediția a II-a s-a încheiat duminică, 9 noiembrie. Timp de o săptămână, pe scenele din capitală s-au jucat peste 50 de producții din București, Sibiu, Iași, Cluj, Craiova și Târgu-Mureș. Juriul festivalului a acordat o serie de distincții spectacolelor reprezentative pentru mișcarea independentă actuală.

11
/11
/14

Teatrul Naţional Bucureşti a fost inaugurat luni, în prezenţa conducerii instituţiei şi a mai multor oameni politici. Fotograful Vlad Eftenie, prezent la evenimentul de inaugurare a clădirii, ne propune o scurtă incursiune prin edificiul recent renovat şi consolidat.

11
/11
/14

Institutul Balassi – Instiutul Maghiar din Bucureşti, împreună cu Muzeul Naţional al Ţăranului Român, organizează, în perioada 10-16 noiembrie 2014, a opta ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar la Bucureşti. Evenimentul îşi propune să reflecte spiritul şi diversitatea cinematografiei maghiare actuale.