Gangnam Style a schimbat politica Google
https://www.ziarulmetropolis.ro/gangnam-style-a-schimbat-politica-google/

Succesul hitului „Gangnam Style” al artistului sud-coreean Psy, care are peste 2,1 miliarde de vizualizări pe platforma online de partajare de videoclipuri Youtube, a forţat compania Google să schimbe sistemul de contorizare a afişărilor, după atingerea numărului maxim care putea fi înregistrat.

Un articol de Petre Ivan|5 decembrie 2014

Cântecul „Gangnam Style” a fost lansat de artistul sud-coreean Psy în iulie 2012, iar videoclipul a cucerit curând lumea, cu ajutorul platformei Youtube, coregrafia artistului devenind rapid un adevărat fenomen cultural.

Clipul video a avut atât de mult succes, încât chiar şi personalităţi din lumea politică şi lideri mondiali au copiat mişcările artistului sud-coreean, videoclipul fiind primul din istorie care a depăşit un miliard de vizualizări pe internet.

La doi ani şi jumătate de la lansarea piesei, videoclipul a continuat să stabilească recorduri, depăşind recent 2,1 miliarde de vizualizări.

Succesul piesei a forţat compania Google, care deţine platforma Youtube, să schimbe algoritmul de contorizare când clipul a atins numărul de 2.147.483.647 de afişări, aceasta fiind valoarea maximă pe care sistemul informatic o poate afişa, folosind un sistem pe 32 de biţi.

Google a anunţat, într-un articol publicat pe blogul oficial al companiei, că, atunci când Youtube a fost creat, nimeni nu şi-a imaginat că un videoclip va ajunge să fie vizualizat de atât de multe ori. „Dar asta era înainte de a-l fi întâlnit pe Psy”, a spus compania, care a precizat că a schimbat algoritmul de contorizare, trecând la unul pe 64 de biţi, a cărui valoare maximă ce poate fi afişată în dreptul vizualizărilor unui videoclip este 9.223.372.036.854.775.808.

Când numărul maxim al vechiului algoritm a fost atins, niciun utilizator al Youtube nu a remarcat că algoritmul de contorizare nu mai funcţiona pentru videoclipul lui Psy. Utilizatorii au putut urmări imaginile în continuare, dar afişările nu mai puteau fi contorizate peste valorea maximă.

Pentru a marca evenimentul, Youtube a instalat o opţiunea inedită. Utilizatorii care urmăresc videoclipul pot poziţiona cursorul peste numărul de vizualizări, iar cifrele încep să se schimbe rapid şi aparent fără sens.

Foto: Gangnam Style – captură Youtube

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".