”Gară pentru doi”, la Cinemateca Română
https://www.ziarulmetropolis.ro/gara-pentru-doi-la-cinemateca-romana/

Colecţia Filme de aur din cinematografia rusă continuă! Cu această ocazie, Cinemateca Eforie îi invită pe cinefili miercuri, 2 noiembrie, la vizionarea unui film de excepţie: Gară pentru doi.

Un articol de Petre Ivan|25 octombrie 2016

Gara unui orășel, martora bucuriilor și necazurilor pasagerilor în tranzit. O chelneriță de la restaurantul acesteia, trecută de prima tinerețe. Un pianist care pierde trenul, pașaportul și banii și care urmează să petreacă ani buni în închisoare pentru o crimă comisă de soția sa.

Doi necunoscuți pe care totul pare să-i despartă. Două interpretări memorabile și o odă adusă iubirii fără vârstă, ce poate fi aflată chiar și pe un peron de gară…

”Gară pentru doi” – INFO

Regia: Eldar Riazanov

Scenariul: Emil Braghinski, Eldar Riazanov Imaginea: Vadim Alisov

Scenografia: Aleksandr Borisov Muzica: Andrei Petrov Textul cântecului: Eldar Riazanov

În rolurile principale: Ludmila Gurcenko, Oleg Vasilașvili, Nikita Mihalkov, Nonna Mordiukova, Mihail Kononov, Anastasia Voznesenskaia, Tatiana Doghileva, Olga Volkova.

Miercuri, 2 noiembrie, la Cinemateca Eforie!

Prețul biletelor: 10 lei pt spectatorii fără abonament la Cinemateca, 8 lei pentru abonați, 5 lei pentru abonații elevi, studenți sau pensionari, 3 lei pentru abonații studenți la facultăți cu profil cinematografic.

Foto: Gară pentru doi – facebook

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.

11
/06
/20

Cele mai bune documentare de mediu din ultimul an, alături de producții recente care s-au remarcat prin povești nebănuite, vor putea fi vizionate online, gratuit, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, între 10-19 iulie.

10
/06
/20

Gala Premiilor Gopo, evenimentul care celebrează și recompensează anual cele mai importante realizări cinematografice din România, va avea loc pe 29 iunie, într-o nouă formulă, adaptată condițiilor actuale, la Verde Stop Arena.

09
/06
/20

OPINIE Radu Jude şi Cristi Puiu sunt cei mai incomozi regizori din cinematografia română. Fiecare film şi fiecare interviu stârnesc un val de reacţii. E drept, taberele lor de admiratori şi de detractori sunt diferite, de multe ori chiar inversate. Nu e o întâmplare însă că tot ei sunt şi autorii unor forme radicale şi îndrăzneţe de cinema.

Pagina 2 din 26412345...102030...Ultima »