”Gară pentru doi”, la Cinemateca Română
https://www.ziarulmetropolis.ro/gara-pentru-doi-la-cinemateca-romana/

Colecţia Filme de aur din cinematografia rusă continuă! Cu această ocazie, Cinemateca Eforie îi invită pe cinefili miercuri, 2 noiembrie, la vizionarea unui film de excepţie: Gară pentru doi.

Un articol de Petre Ivan|25 octombrie 2016

Gara unui orășel, martora bucuriilor și necazurilor pasagerilor în tranzit. O chelneriță de la restaurantul acesteia, trecută de prima tinerețe. Un pianist care pierde trenul, pașaportul și banii și care urmează să petreacă ani buni în închisoare pentru o crimă comisă de soția sa.

Doi necunoscuți pe care totul pare să-i despartă. Două interpretări memorabile și o odă adusă iubirii fără vârstă, ce poate fi aflată chiar și pe un peron de gară…

”Gară pentru doi” – INFO

Regia: Eldar Riazanov

Scenariul: Emil Braghinski, Eldar Riazanov Imaginea: Vadim Alisov

Scenografia: Aleksandr Borisov Muzica: Andrei Petrov Textul cântecului: Eldar Riazanov

În rolurile principale: Ludmila Gurcenko, Oleg Vasilașvili, Nikita Mihalkov, Nonna Mordiukova, Mihail Kononov, Anastasia Voznesenskaia, Tatiana Doghileva, Olga Volkova.

Miercuri, 2 noiembrie, la Cinemateca Eforie!

Prețul biletelor: 10 lei pt spectatorii fără abonament la Cinemateca, 8 lei pentru abonați, 5 lei pentru abonații elevi, studenți sau pensionari, 3 lei pentru abonații studenți la facultăți cu profil cinematografic.

Foto: Gară pentru doi – facebook

20
/01
/15

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Iulia Verdeş, 27 de ani, actriţă. E pe scenă de la cincisprezece ani. Profesionist, cu contract, cam de la majorat. A intrat la Teatru din a doua încercare, a fost în seriale la Pro TV, a jucat în scurtmetraje cu care a mers la festivaluri în toată lumea.

20
/01
/15

Regizoarele Ruxandra Ghiţescu, Natalia Saufert şi Cristina Groşan, monteurul Laszlo Istvan Dunai şi producătoarea Ioana Drăghici vor participa la secţiunea Berlinale Talents a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin 2015, informează Institutul Cultural Român (ICR) din capitala germană.

16
/01
/15

De ce eu?, în regia lui Tudor Giurgiu, va avea premiera mondială în selecția oficială a celei de-a 65-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin (5 – 15 februarie 2015), unul dintre cele mai importante evenimente de gen din industria filmului.

15
/01
/15

Nominalizările la premiile Oscar 2015 au fost anunţate joi, în cadrul unei ceremonii care a avut loc la Samuel Goldwyn Theatre din Beverly Hills, cinematograful administrat de Academia de film americană, instituţia care decernează prestigioasele statuete.

15
/01
/15

CRONICĂ DE FILM După siroposul „Babel” (2006) și după melodrama destul de ieftină intitulată „Biutiful” (2010), „Birdman” este o neașteptată schimbare de ton și de stil pentru Alejandro Gonzalez Inarritu.

13
/01
/15

Documentarul "Lumea lui Geo Saizescu", de Dan Doroftei, despre viaţa şi creaţia cineastului prezentate prin poveşti spuse Maia Morgestern, Sebastian Papaiani şi Ileana Stana Ionescu, va fi proiectat pe 14 ianuarie, de la ora 19.30, la Cinema Union din Bucureşti.

13
/01
/15

Liam Neeson a restabilit ordinea în box office-ul românesc, week-end-ul trecut, şi s-a impus ca lider absolut al încasărilor, generând venituri de peste 1.500.000 RON şi un număr de aproximativ 80.000 spectatori, odată cu premiera filmului ,,Taken 3: Teroare în L.A.” pe marile ecrane din România.

12
/01
/15

"Omul Pasăre sau Virtutea nesperată a ignoranţei/ Birdman", regizat de Alejandro González Iñárritu şi considerat unul dintre filmele favoritele la Oscar în acest an, va avea premiera în cinematografele din România pe 16 ianuarie,

11
/01
/15

Filmele "Birdman" şi "Boyhood" sunt marile favorite la Globurile de Aur, a doua distincţie ca importanţă din cinematografia americană după Oscaruri, ce vor fi decernate în noaptea de duminică spre luni, într-o gală la care participă nume mari de la Hollywood şi va fi urmărită în lumea întreagă.

10
/01
/15

CRONICĂ DE FILM „Mommy”, al cincilea lungmetraj al indecent de tânărului cineast canadian Xavier Dolan (25 de ani), este o „tectonică a sentimentelor” ambalată în încadraturi, culori și sunete electrizante, folosite cu o dezinvoltură frapantă.