Gavriil Pinte montează ,,Tinereţe fără bătrâneţe și viaţă fără de moarte” pe scena Secției Germane a Teatrului Național din Sibiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/gavriil-pinte-monteaza-tinerete-fara-batranete-si-viata-fara-de-moarte-pe-scena-sectiei-germane-a-teatrului-national-din-sibiu/

Miercuri, 13 martie, începând cu ora 19:00, la Teatrul Naţional ,,Radu Stanca” din Sibiu va avea loc premiera piesei ,,Tinereţe fără bătrâneţe”, în regia lui Gavriil Pinte.

Un articol de Andrada Văsii|11 martie 2013

Secția Germană a Teatrului Naţional „Radu Stanca“ Sibiu prezintă miercuri, 13 martie, ora 19:00, premiera spectacolului „Jugend ohne Alter und Leben ohne Tod/ Tinereţe fără bătrâneţe și viaţă fără de moarte” în regia lui Gavriil Pinte.

Spectacolul montat de Gavriil Pinte pe scena Secției Germane a Teatrului Național din Sibiu este o călătorie într-o lume fabuloasă ce are la bază basmul popular „Tinereţe fără bătrâneţe și viaţă fără de moarte” cules de Petre Ispirescu. Dramatizarea fidelă a regizorului ce declară că poezia rămâne religia teatrului său surprinde prin imaginile amplificate de decorul și costumele realizate de scenografa Roxana Ionescu, dar și prin rigoarea gestului și accentele sonore ce încadrează acțiunea. În spectacolul creat de Gavriil Pinte nu doar cuvântul actorului e primordial, ci și fragmentele muzicale sau obiectele ce se metamorfozează pentru a crea jocul.

Narațiunea scenică se conturează în jurul unor realități concrete sau fantastice în care timpul ocupă un loc primordial. Pentru a-și liniști copilul care plângea, un împărat îi promite fiului său că îi va dărui tinerețe veșnică. Ajuns la vârsta de 15 ani, fiul de împărat decide să își părăsească părinții și pleacă să caute ceea ce i-a fost promis la naștere. După multe încercări, acesta reusește să devină nemuritor, dar încalcă una din regulile acestui nou tărâm și se întoarce la locul nașterii, reintrând în condiția sa umană de ființă muritoare.

Spectacolul preia idei din filosofia populară românească și tratează teme ca locul și rostul omului în lume sau sensul și limitele fericirii. Regizorul spectacolului explică că acest text reflectă nevoia de zbor ce persistă încă din copilărie în imaginația omului și notează, în același timp, faptul că basmul propune o formulă populară a teoriei relativității prin care în spații diferite, timpul curge diferit.

Producția Teatrului Național din Sibiu este una bogată în sensuri și valabilă pentru toate categoriile de vârstă. Din distribuția acestui spectacol fac parte actorii Daniel Plier, Wolfgang Kandler, Anca Cipariu, Emöke Boldizsár, Alina Perţea, Ali Deac, Cătălin Neghină și Liviu Vlad, iar asistența de regie e asigurată de Johanna Adam. Durata unei reprezentații este de aproximativ o oră și treizeci de minute, iar prețul unui bilet este de 10 lei, respectiv 5 lei cu reducere. Spectacolul este prezentat în limba germană, cu traducere în limba română.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.