George Costin: Inițiativa Teatrului Metropolis este o scânteie…
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-costin-initiativa-teatrului-metropolis-este-o-scanteie/

George Costin, unul dintre cei zece actori importanţi ai României, care îi vor alege pe cei zece actori tineri pentru spectacolul ce va aniversa zece ani de Teatru Metropolis, crede că o măsură concretă de susţinere a actorilor ar fi înfiinţarea de noi teatre.

Un articol de Monica Andronescu|23 Noiembrie 2016

În anul 2017, Teatrul Metropolis sărbătorește aniversarea primului deceniu de la înfiinţare. Cu această ocazie va pune în scenă, în stagiunea curentă, un spectacol ale cărui roluri principale vor fi jucate de 10 actori tineri. Piesa va fi scrisă special pentru acest eveniment, după finalizarea audițiilor. Cei 10 actori finaliști vor fi selecționați de un juriu format din 10 actori consacrați. În urma audițiilor, fiecare membru al juriului va alege un tânăr actor pentru care va garanta, propunându-l astfel să facă parte din distribuția finală a spectacolului.

Cum ți se pare iniţiativa Teatrului Metropolis de a paria pe 10 actori tineri?

Excepțională și sper sa aibă continuitate. Este necesar ca aceste acțiuni să nu fie întâmplătoare și să aibă un ecou și în celelalte instituții de spectacole din București. Este timpul să privim înainte și să ne punem întrebarea „cum va arăta teatrul în România peste 10, 20, 50 de ani?”. Trăim o perioadă cenușie, de sărăcie și sărăcire culturală, iar în acest context inițiativa Teatrului Metropolis este o scânteie care sper să mențină viu entuziasmul pe care orice actor îl are la început de carieră.

Ce vei căuta la actorul pe care îl vei propune pe această listă scurtă?

Să își dorească într-adevăr să practice această meserie și să își asume talentul și responsabilitatea lui, precum și sacrificiile meseriei.

Cum ți se par condiţiile din teatre pentru actorii tineri? Cum pot fi încurajaţi, prin ce măsuri?

Răspunsul este cât se poate de simplu. Prin înființarea de noi teatre și prin mărirea bugetului alocat producțiilor teatrale. Și nu mă refer la teatre de 30 de locuri și producții cu două personaje pe două scaune. Nu, ar trebui să se înființeze teatre cu săli mari și cu bugete pe măsură. Aș mai adăuga și faptul că ar trebui să se înceteze cu discordia pornită, culmea, chiar de Ministerul Culturii între teatrele așa-zis independente și cele subvenționate, între tineri și bătrâni, buni și răi, frumoși și urâți etc. Asta ar ajuta întreaga mișcare teatrală, și așa destul de anemică, din România. Condițiile sunt la fel de bune sau proaste și pentru tinerii actori și pentru cei consacrați. Teatrul trebuie susținut în funcție de importanța artistică, nu de vârstă sau alte criterii și orientări.

Care a fost pentru tine întâlnirea din tinereţe care ți-a marcat destinul artistic?

Fără îndoială, întâlnirea cu maestrul meu, Victor Ioan Frunză, și cu Adriana Grand este cel mai important moment al începutului meu de carieră. Cât sunt și ceea ce sunt acum se datorează în mare măsură acestor doi mari artiști.

Dacă te-ai putea întoarce în timp, ce i-ai spune sau ce sfat i-ai da lui George Costin din prima tinereţe?

Nu pot să răspund la întrebarea asta. Încă mă gândesc ce sfaturi să îmi dau acum, la a doua tinerețe.

14
/05
/14

Diana Mihailopol a fost recompensată cu Premiul UNITER pentru teatru radiofonic, pentru Două nuvele de Mihail Bulgakov: Ştergarul cu cocoş şi Beregata de oţel. Ea a semnat dramatizarea radiofonică şi regia artistică pentru această producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune, premiată la gala desfășurată la sfârșitul lunii aprilie.

05
/05
/14

T. O. Bobe, scriitorul care a dat acum zece ani „Cum mi-am petrecut vacanța de vară“, o carte de o forță de expresie, ba chiar și de un succes rareori egalate, T. O. Bobe, scriitorul care a revenit în 2011 cu „Contorsionista“, ne-a oferit un scurt interviu din care va rezulta că a scrie cărți în România echivalează cu a merge pe o sârmă imposibilă care arareori duce undeva.

30
/04
/14

Gabriel Coveșeanu a absolvit Facultatea de Teatru la UNATC, în 1996. Apoi s-a supus unui test: va fi în stare să facă altceva, în afară de actorie, în vremuri nesigure pentru artă? După ce a absolvit un master, la ASE, cu note mari, concluzia fericită a fost „Da“. Și totuși, soarta a făcut ca el să rămână în profesia pe care și-a ales-o cu inima, nu cu rațiunea.

26
/04
/14

Este actriţă la Teatrul „Constantin Tănase” şi profesor de actorie la Universitatea Hyperion. A absolvit două facultăţi, a publicat trei cărţi de bucate şi este la a doua soacră. Adriana Trandafir, care împlinește 58 de ani pe 26 aprilie, vorbește despre oamenii și locurile care i-au influenţat viaţa.

22
/04
/14

Coregraful şi dansatorul Gigi Căciuleanu a intrat în jocul propus de Ziarul Metropolis şi a alcătuit alfabetul propriei vieţi. Pornind de la fiecare literă din alfabet, el a ales cuvintele cheie care definesc cele mai importante momente din viaţa lui.

11
/04
/14

Actorul Florin Zamfirescu împlineşte 65 de ani, pe 12 aprilie. E un moment în care îşi priveşte viitorul în ochi şi se vede jucând. Se vede chiar şi însurat, cu o doctoriţă. Şi se mai gândeşte şi la sănătate, şi la roluri, şi la cei 42 de ani în teatru, ca actor şi ca profesor.

09
/04
/14

De la New York la Reghin, de la Sankt Petersburg la Tecuci și Lisabona. Horia Mihail e un pianist călător, gurmand și curios, care n-ar spune nu nici unui loc de pe lume. Zilele astea se află într-un turneu al cărui nume îi vine mănușă: „Pianul călător”.

10
/03
/14

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Marcel Ţop este regizorul cameleon. Montează pe scena Operei Române, a Teatrului de Comedie, în ţară, sau în underground, cu aceeaşi plăcere şi dăruire, nu se repetă şi nu trece neobservat! Se reinventează cu fiecare spectacol pe care îl montează, pentru că, așa cum îi place să-l citeze pe Peter Brook „în teatru, diavolul e plictiseala!”

Page 29 of 35« First...1020...2728293031...Last »