George Ivașcu: „Oamenii așteaptă uneori de la un ministru miracole”
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-ivascu-oamenii-asteapta-uneori-de-la-un-ministru-miracole/

Cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului (27 martie), actorul George Ivaşcu, în prezent ministru al Culturii, a acordat un interviu publicaţiei „România liberă” despre teatru, dar şi despre ceea ce îşi propune în mandatul său. Am extras câteva fragmente.

Un articol de Liliana Matei|28 martie 2018

„Am trăit, ca om şi ca actor, în epoci diferite şi am aflat încă de tânăr – din privirile și reacțiile spectatorilor – că teatrul este vocea celor muţi. Mulţi şi muţi. Îmi amintesc anii ‘80, când aveam în România actori şi regizori de nivel mondial, dar aveam şi o cenzură care a avut un efect neaşteptat. Ea a contribuit, fără să ştie, la formarea celui mai fabulos public pe care îl poate visa un om de teatru: atent, însetat și profund complice. Încerc de atunci încoace să nu mă las furat de agitaţia libertăţii şi să risc să uit această datorie, apreciind totodată meritele epocii de astăzi”, a spus George Ivașcu, întrebat ce este teatrul.

Ca ministru al Culturii, iată ce își propune: „Așa cum vă puteți închipui, oamenii așteaptă uneori de la un ministru miracole. Fără să intru aici în multe detalii, pot să vă spun că manifestările dedicate Centenarului Unirii vor da teatrelor noastre prilejul de a efectua noi turnee în ţară şi străinătate, de a întâlni spectatori din toate zonele geografice şi sufleteşti. Dincolo de Centenar însă, se află teatrul românesc din anii viitori. Acesta are nevoie de investiţii într-o infrastructură modernă, dotată cu tehnologia pe care o așteaptă publicul mileniului III, pentru a putea oferi spectacole de înaltă ținută. Când le vom avea, vom descoperi că investiția în cultură poate fi profitabilă și că românul de rând cumpără cu drag bilete. Nu veţi auzi de la mine anunţuri extraordinare, nu sunt genul acela de om. Puteţi însă să vă aşteptaţi ca experienţa pe care am dobândit-o la Metropolis – cea acumulată şi verificată în ani de zile – să fie fructificată în zona teatrului de proiect la o scară mai mare. Nu pentru că este marca mea personală, ci pentru a folosi ceea ce s-a dovedit deja util”.

Citiți aici interviul integral.

Am trăit, ca om şi ca actor, în epoci diferite şi am aflat încă de tânăr – din privirile și reacțiile spectatorilor – că teatrul este vocea celor muţi. Mulţi şi muţi. (George Ivașcu)

Foto: România liberă

24
/11
/23

Pe Facebook, pe whatsApp, peste tot aruncăm cuvinte în grabă, le scriem în grabă le rostim în grabă. Folosim adesea structuri gramaticale greșite, preluate multe dintre ele din mass-media și propagate cu o viteză uimitoare.

24
/11
/23

“Lacul Lebedelor”, cel mai cunoscut spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă săptămâna viitoare pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului și Orchestrei Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială, Iana Salenko și Marian Walter.

22
/11
/23

Iosif Paștina joacă în “Disco Regret”, piesă scrisă de Doru Vatavului și regizată de Irisz Kovacs. A terminat U.N.A.T.C-ul în 2020 la clasa profesorilor Marius Gîlea, Bogdana Darie, Ioana Barbu și spune că: "Am avut noroc că am terminat chiar la începerea pandemiei și am avut privilegiul de a apuca să joc de câteva ori licența până la lockdown. Alți colegi n-au fost așa norocoși”.