George Mihăiţă: „Mihai Bendeac e o strategie de marketing“
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-mihaita-mihai-bendeac-e-o-strategie-de-marketing/

Spectacolul „Bani din cer“ a avut premiera la Sala Radu Beligan a Teatrului de Comedie din Bucureşti. Actorul Mihai Bendeac l-a înlocuit pe George Mihăiţă, care a interpretat ani de-a rândul rolul lui Henry Perkins.

Un articol de Judy Florescu|1 aprilie 2014

Spectacolul regizat de Horaţiu Mălăele se va mai juca miercuri 2 aprilie, de la ora 19.00 şi duminică, 6 aprilie, de la ora 19.00.

Ziarul Metropolis vă prezintă câteva declaraţii luate la cald, imediat după premieră.

George Mihăiță, directorul Teatrului de Comedie: „I-am cedat rolul principal, cu dragoste, lui Mihai Bendeac și generației tinere, ca să spun așa. Am vorbit și cu Virginia Mirea, şi ea a fost de acord. Noi am jucat acest spectacol opt ani de zile. Mihai Bendeac și-a dorit rolul pe care l-am avut eu și am zis „Da!“,  cu inima deschisă. Generația tânără duce mai departe succesul acestei piese.

Faptul că i-am cedat rolul lui Mihai Bendeac a fost și o strategie de marketing. Mihai este o marfă foarte bună. Cred în el, e un excelent actor de teatru. Mă bucur că a revenit și că și-a făcut timp pentru spectacol. Și mă bucur pentru Teatrul de Comedie, care are în general un public tânăr, de ani de zile. Piesa ajută Teatrul de Comedie să completeze paleta aceasta a spectatorilor. Spectacolul merită să fie văzut și în țară“.

Mihaela Teleoacă, actriță, rol Jean Perkins: „A fost o seară grea. Întotdeauna, actorii au mai multe emoţii atunci când e invitată critica să vizioneze un spectacol. Am fost puțin mai atenți. Eu m-am scăldat în ochii lui Mihai, ca atunci când cineva îţi întinde mâna la trapez. Parcă îi ziceam să nu cumva să mă scape, pentru că eu nu știu să joc fără partener. Sper că a fost o seară bună. Spectacolul câștigă, pentru că este o farsă care creşte de la o scenă la alta, iar lucrurile merg ca un bulgăre de zăpadă.

Eu sunt cea care a jucat zece ani personajul Betty Johnson, personajul interpretat astăzi de Delia Nartea, și sunt din interiorul acestui spectacol. Sarcina care mi-a revenit din momentul în care am primit această predare de ștafetă din partea marii actrițe Virginia Mirea nu a fost ușoară și trebuie să recunosc că aici l-am avut ca partener important pe domnul Horațiu Mălăele, care mi-a deschis în fiinţa mea câteva ușițe pe care el le cunoștea.

Dragoș Huluba, actor, rol Vick: „A fost premiera oficială la care vin de obicei criticii și foarte mulți prieteni, și atunci e un fel de public hibrid. Sunt convins că vor apărea cronici foarte bune pentru că este o comedie foarte bine scrisă de Ray Cooney și regizată impecabil de Horațiu Mălăele. E o comedie care nu vrea mai mult decât ceea ce este și publicului îi place chestia asta.

Noi, actorii, chiar vorbeam în culise că e genul de spectacol pe care ți-l dorești să-l joci de fiecare dată, pentru că te simți bine și în culise, și pe scenă, și după spectacol. În perioada asta în care televiziunile te bombardează cu tot felul de emisiuni cu mai mult sau mai puțin umor, din punctul meu de vedere acest spectacol dovedește publicului că poți să râzi mult mai bine și mai inteligent la teatru decât să stai la televizor“.

Bani din cer Mihai Bendeac, Mihaela Teleoaca

Mihai Bendeac şi Mihaela Teleoacă, într-o scenă din spectacolul „Bani din cer

Delia Nartea, actriță, rol Betty: „Spectacolul a crescut frumos. Publicul contează foarte mult, fiind vorba despre un text de comedie. Ce e foarte important pentru mine și ce m-a impresionat a fost gestul colegilor mei mai în vârstă, George Mihăiță și Virginia Mirea, care s-au retras din distribuție predând ștafeta celor mai tineri, tocmai pentru a duce spectacolul acesta mai departe. E un gest de care eu nu am mai auzit în spațiul teatral românesc“.

Gabriela Dumitru, regizoare: Văd spectacolul pentru a cincea oară și mi se pare că actorii sunt din ce în ce mai buni, că stăpânesc cât mai bine personajele și mă bucură la fiecare spectacol cu ceea ce reușesc să facă cu acest text minunat. Fiecare spectacol e diferit. Spectacolul trăiește cu ajutorul publicului și se modifică în permanență.

Sigur, sunt mici diferențe, dar ei stăpânesc din ce în ce mai mult traseul și îmbogățesc spectacolul cu umorul lor. Celălalt spectacol a avut 125 de reprezentații, sunt convinsă că și acesta va avea tot 125, dacă nu mai multe“.

Foto din Bani din cer – Teatrul de Comedie

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.

22
/01
/24

Un spectacol-coupé, cu o durată de două ore, vă aşteaptă în penultima zi a lunii la Sala Media a TNB, ca să ne amintim de cel mai mare dramaturg al românilor, Ion Luca Caragiale, născut pe 30 ianuarie 1852: Caragiale altfel & Moftul român.