George Mihăiţă: „Mihai Bendeac e o strategie de marketing“
https://www.ziarulmetropolis.ro/george-mihaita-mihai-bendeac-e-o-strategie-de-marketing/

Spectacolul „Bani din cer“ a avut premiera la Sala Radu Beligan a Teatrului de Comedie din Bucureşti. Actorul Mihai Bendeac l-a înlocuit pe George Mihăiţă, care a interpretat ani de-a rândul rolul lui Henry Perkins.

Un articol de Judy Florescu|1 aprilie 2014

Spectacolul regizat de Horaţiu Mălăele se va mai juca miercuri 2 aprilie, de la ora 19.00 şi duminică, 6 aprilie, de la ora 19.00.

Ziarul Metropolis vă prezintă câteva declaraţii luate la cald, imediat după premieră.

George Mihăiță, directorul Teatrului de Comedie: „I-am cedat rolul principal, cu dragoste, lui Mihai Bendeac și generației tinere, ca să spun așa. Am vorbit și cu Virginia Mirea, şi ea a fost de acord. Noi am jucat acest spectacol opt ani de zile. Mihai Bendeac și-a dorit rolul pe care l-am avut eu și am zis „Da!“,  cu inima deschisă. Generația tânără duce mai departe succesul acestei piese.

Faptul că i-am cedat rolul lui Mihai Bendeac a fost și o strategie de marketing. Mihai este o marfă foarte bună. Cred în el, e un excelent actor de teatru. Mă bucur că a revenit și că și-a făcut timp pentru spectacol. Și mă bucur pentru Teatrul de Comedie, care are în general un public tânăr, de ani de zile. Piesa ajută Teatrul de Comedie să completeze paleta aceasta a spectatorilor. Spectacolul merită să fie văzut și în țară“.

Mihaela Teleoacă, actriță, rol Jean Perkins: „A fost o seară grea. Întotdeauna, actorii au mai multe emoţii atunci când e invitată critica să vizioneze un spectacol. Am fost puțin mai atenți. Eu m-am scăldat în ochii lui Mihai, ca atunci când cineva îţi întinde mâna la trapez. Parcă îi ziceam să nu cumva să mă scape, pentru că eu nu știu să joc fără partener. Sper că a fost o seară bună. Spectacolul câștigă, pentru că este o farsă care creşte de la o scenă la alta, iar lucrurile merg ca un bulgăre de zăpadă.

Eu sunt cea care a jucat zece ani personajul Betty Johnson, personajul interpretat astăzi de Delia Nartea, și sunt din interiorul acestui spectacol. Sarcina care mi-a revenit din momentul în care am primit această predare de ștafetă din partea marii actrițe Virginia Mirea nu a fost ușoară și trebuie să recunosc că aici l-am avut ca partener important pe domnul Horațiu Mălăele, care mi-a deschis în fiinţa mea câteva ușițe pe care el le cunoștea.

Dragoș Huluba, actor, rol Vick: „A fost premiera oficială la care vin de obicei criticii și foarte mulți prieteni, și atunci e un fel de public hibrid. Sunt convins că vor apărea cronici foarte bune pentru că este o comedie foarte bine scrisă de Ray Cooney și regizată impecabil de Horațiu Mălăele. E o comedie care nu vrea mai mult decât ceea ce este și publicului îi place chestia asta.

Noi, actorii, chiar vorbeam în culise că e genul de spectacol pe care ți-l dorești să-l joci de fiecare dată, pentru că te simți bine și în culise, și pe scenă, și după spectacol. În perioada asta în care televiziunile te bombardează cu tot felul de emisiuni cu mai mult sau mai puțin umor, din punctul meu de vedere acest spectacol dovedește publicului că poți să râzi mult mai bine și mai inteligent la teatru decât să stai la televizor“.

Bani din cer Mihai Bendeac, Mihaela Teleoaca

Mihai Bendeac şi Mihaela Teleoacă, într-o scenă din spectacolul „Bani din cer

Delia Nartea, actriță, rol Betty: „Spectacolul a crescut frumos. Publicul contează foarte mult, fiind vorba despre un text de comedie. Ce e foarte important pentru mine și ce m-a impresionat a fost gestul colegilor mei mai în vârstă, George Mihăiță și Virginia Mirea, care s-au retras din distribuție predând ștafeta celor mai tineri, tocmai pentru a duce spectacolul acesta mai departe. E un gest de care eu nu am mai auzit în spațiul teatral românesc“.

Gabriela Dumitru, regizoare: Văd spectacolul pentru a cincea oară și mi se pare că actorii sunt din ce în ce mai buni, că stăpânesc cât mai bine personajele și mă bucură la fiecare spectacol cu ceea ce reușesc să facă cu acest text minunat. Fiecare spectacol e diferit. Spectacolul trăiește cu ajutorul publicului și se modifică în permanență.

Sigur, sunt mici diferențe, dar ei stăpânesc din ce în ce mai mult traseul și îmbogățesc spectacolul cu umorul lor. Celălalt spectacol a avut 125 de reprezentații, sunt convinsă că și acesta va avea tot 125, dacă nu mai multe“.

Foto din Bani din cer – Teatrul de Comedie

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.