Germania – Franţa, echipele (re)probabile / Mondialul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/germania-franta-echipele-reprobabile-mondialul-metropolis/

Ca să nu mai rămâie repetenţi şi la mondialul brazilian, Germania şi Franţa au trimis în teren pentru meciul din sferturi echipele de cărturari ale neamului. Jucătorii au fost impacientaţi, dar au trecut cu brio peste emoţiile inerente dinaintea unei astfel de confruntări.

Un articol de Pantacruel|4 iulie 2014

Surprize de proporţii în tabăra celor două echipe, înaintea duelului din sferturile de finală ale mondialului brazilian, Germania – Franţa.

Am aflat echipa pe care cei doi selecţioneri ai Mannscahftului, Marx & Engels, o vor trimite în teren împotriva puternicei reprezentative a ţării “brânzei şi trădătorilor”. O echipă din care nu lipsesc impetuosul Goethe şi închizătorul Nietzsche (căpitan de echipă, astăzi).

Nemţii joacă într-o aşezare 4-1-4-1 , în următoarea alcătuire –

Mondialul Metropolisportar: Bertolt Brecht

fundaşi: Martin Heidegger‎, Walter Benjamin, Thomas Mann şi Immanuel Kant

închizător: Friedrich Nietzsche‎ (cpt),

mijlocaşi: Hermann Hesse, Arthur Schopenhauer‎, Friedrich Schiller şi Wolfgang von Goethe‎

atacant: Günter Grass

La rândul lor, “cocoşii” mizezază pentru încleştarea cu “panzerele” din această seară pe o aşezare 4-3-3,cu trei vârfuri de atac consacrate. Selecţionerul Antonin Artaud începe, aşadar, cu: Mondialul Metropolis

Jean-Paul Sartre în poartă,

Alexandre Dumas, Honoré de Balzac (cpt), Émile Zola şi Louis Ferdinand Céline pe linia de fund (scuzaţi!),

Victor Hugo, Gustave Flaubert şi Michel Houellebecq – golgheterul echipei – la mijloc.

Trioul ofensiv de care aminteam este format din cei trei muşchetari ai careului advers, Marcel Proust. Jules Verne şi Jean-Baptiste Poquelin, alintat… micul Molière.

Ziarul Metropolis vă va ţine la curent, în clasica limbă de lemn, cu desfăşurarea ostilităţilor de pe stadionul Maracana.

Foto cu Mondialul Metropolis – by Pantacruel

23
/06
/14

Wilhelm Worringer, ilustru istoric de artă german, spunea cam aşa, într-o memorabilă încercare de despărţire a apelor cu toiagul terminologic: „Manierismul este ceea ce apare într-o operă de artă datorită voinţei creatorului ei, iar stilul este ceea ce apare fără voia lui şi de multe ori împotriva voinţei lui.”

18
/06
/14

Pantacruel s-a strecurat aseară în dormitorul conului Leonida şi al nevesti-sii, Efimiţa. Cum Efimiţa (Mariana Mihuţ) a adormit buştean înaintea partidei Rusia - Coreea de Sud, Rebengiuc şi-a ieşit din pepeni şi mai ales din rol şi s-a dus să urmărească meciul la o bodegă alături de fi-su, Mimi Brănescu, afacerist, că tot trebuia să se vadă pentru nişte treburi urgente.

17
/06
/14

Aseară, la Salvador, în meciul cu Germania, Cristiano Ronaldo a tratat fotbalul ca pe o scrumieră. Ursuz şi sâcâit de ceva, probabil şi de acea potenţială accidentare care a făcut valuri în presă înainte de începerea Cupei Mondiale, Cristiano Ronaldo sau CR7, cum a fost esenţializat de roboţeii marketingului abreviativ, a fost exact asta: un acronim într-o echipă de anonimi vopsiţi conjunctural în culorile Portugaliei.

16
/06
/14

Nu există festin culinar format doar dintr-un unic fel de mâncare, fie el şi excelent. Într-o crăpelniţă adevărată, nu mă refer la „Marea Crăpelniţă” pentru că nu ne-am propus să murim intoxicaţi cu fotbal, la finalul unei mese cu prelungiri şi lovituri de departajare, chiar dacă ai ingurgitat până atunci pateuri fine, somon, păstrăvi afumaţi, muşchiuleţ de viţel, o zeamă de varză bine simţită poate face minuni, inclusiv din punctul de vedere al perspectivelor.

15
/06
/14

Era de cu seară la Manaus, în al doilea meci din Grupa Morţii. Gianluigi Buffon, accidentat, ieşise la marginea gazonului să asculte vuietul de tablă galvanizată al Arenei Amazônia, în timp ce, în vechiul centru al Bucureştilor, un cârd de gâsculiţe scurmau cu boticul într-o şaormă de vită. Cu de toate. Pe alocuri mirosea a mraniţă, a lambadă ieftină şi a boştină fiartă. Într-un colţ al terenului, dintre firele verzi de iarbă, mijea o idee înţepătoare în mintea netedă a lui Mario Balotelli.

14
/06
/14

Că tiki-taka era în pierdere de turaţie şi strălucire o dovedea cu vârf şi îndesat şi Los amantes pasajeros, film plat şi fără zvâc în care însuşi întemeietorul incontestabil al sistemului era înfrânt de propria creaţie. De limitele ei, mai exact!

13
/06
/14

Suflet de artist, văzând atât de mulţi croaţi în preajmă, arbitrul japonez Yuichi Nishimura şi-a închipuit, în două, trei faze, că joacă în una din piesele lui Miroslav Krleža, o comedie carnaval, care se petrece într-o singură noapte şi în care toate regulile sunt aruncate în aer.

Pagina 5 din 512345