Gigi Caciuleanu: Opera lui Shakespeare deschide ferestre
https://www.ziarulmetropolis.ro/gigi-caciuleanu-opera-lui-shakespeare-deschide-tot-felul-de-ferestre-de-unde-alegi-diferite-replici/

Coregraful Gigi Căciuleanu a declarat, după avanpremiera spectacolului „Folia, Shakespeare &Co” de la Teatrul Metropolis din Capitală, că a citit toată opera lui William Shakespeare, care i-a deschis tot felul de „ferestre”, de unde a ales replici „care înseamnă ceva”.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2014

„Folia, Shakespeare & Co” este parte a unui turneu naţional şi internaţional pe care Gigi Caciuleanu Romania Dance Company îl va susţine în toamna acestui an. „Sunt românii altfel?” este provocarea pe care o lansează spectacolul şi turneul.

Trecând prin Ion Luca Caragiale şi William Shakespeare, turneul le propune românilor o viziune nouă asupra unei teme sensibile, identitatea naţională: „românii nu sunt diferiţi, ci universali”, notează Mediafax.

„Cu acest spectacol am vrut să ne arătăm aşa cum suntem noi, artiştii, mai ales artiştii corporali”, a spus Gigi Căciuleanu, după avanpremiera spectacolului „Folia, Shakespeare &Co”, care a avut loc miercuri, la Teatrul Metropolis din Capitală.

Coregraful a precizat că pentru acest spectacol a plecat de la „Folia”, o frază muzicală de câteva note, care a trăit secole, şi a adăugat „zvârcoliri” ale iubirii.

„Am plecat de la această temă muzicală, «Folia», în care am încercat să adaug nişte zvârcoliri ale iubirii, care ne sunt proprii tuturor celor care iubim şi care suntem iubiţi sau nu iubim sau am fost iubiţi şi nu mai suntem sau niciodată n-am fost şi dorim să fim sau pur şi simplu cei care pot să se uite o viaţă ochi în ochi şi să se simtă bine. Nu există, cred eu, eu nu cunosc în orice caz, relaţie aşa plană, ca o encefalogramă unde nu mai există nimic sau o cardiogramă unde nu mai există sus şi jos, jos şi sus, ci rămâne totul aşa plan”, a declarat coregraful.

Gigi Caciuleanu: „Am citit tot Shakespeare de la cap la coadă. E monstruos (…)

Gigi Căciuleanu a precizat că a citit opera lui William Shakespeare „de la cap la coadă” pentru a realiza acest spectacol.Gigi Caciuleanu

„Am citit tot Shakespeare de la cap la coadă. E monstruos, pentru că îţi deschide tot felul de ferestre, de uşi, îţi vine să iei orice replică care înseamnă ceva şi, în spatele acelei replici care înseamnă ceva, mai e ceva şi, în spatele acelei replici care înseamnă ceva şi în spatele ei fiind încă ceva, mai e ceva şi uite aşa la infinit. A trebuit să scot foarte mult din toate textele pe care le-am iubit şi am vrut să le pun”, a completat coreregraful.

Replicile din spectacol sunt în engleza veche, Gigi Căciuleanu menţionând că i s-a părut important să se joace cu „acele sonorităţi ale acestei limbi”.

De asemenea, Gigi Căciuleanu a precizat că acest spectacol ţine foarte mult de interpretarea artiştilor şi nicio reprezentaţie nu seamănă cu alta, informează Mediafax.

Coregraful reuşeşte prin această montare să îl readucă pe William Shakespeare în actualitate, punându-l faţă în faţă cu societatea contemporană, chiar la 450 de ani de la naşterea acestuia.

Spectacolul „Folia, Shakespeare & Co” este produs de Fundaţia Art Production, în parteneriat cu Teatrul Metropolis.

Următorul spectacol va avea loc joi, iar mai multe reprezentaţii sunt programate în luna mai.

Foto: Gigi Caciuleanu – Simion Buia

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.