Gigi Căciuleanu va conduce Gala HOP 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/gigi-caciuleanu-va-conduce-gala-hop-2019/

Ediţia a 22-a a Galei Tânărului Actor HOP va avea ca temă: „Teatru coregrafic. DansActorul ca fenomen al teatrului actual” şi se va desfăşura sub bagheta cunoscutului coregraf şi dansator Gigi Căciuleanu, anunţă UNITER.

Un articol de Liliana Matei|2 februarie 2019

Director artistic, coregraf, pedagog şi „animator” de teatru coregrafic, Gigi Căciuleanu s-a format atât sub influenţa cunoscutei dansatoare și coregrafe Miriam Răducanu, cât și dansând alături de mari nume ale dansului contemporan precum Murray Louis sau Pina Bausch.

Argument pentru alegerea temei:

DansActorul, chiar dacă a apărut ca protagonist al Teatrului-Coregrafic, nu este în mod necesar, şi în exclusivitate, actor al unei piese folosind numai mişcarea. DansActorul poate fi, cu atât mai mult, un şi mai performant actor al oricărui tip de spectacol teatral.

Toţi marii regizori utilizează, din ce în ce mai des, mişcarea în spectacolele lor: fie că fac apel la specialişti în coregrafie pentru „mişcarea scenică” fie că o concep şi o realizează ei înşişi.

Astfel mişcarea, pe lângă faptul că devine pe zi ce trece un mijloc major şi de sine stătător de expresie artistică, nu poate decât să fie un partener cu rol egal al cuvântului rostit.

Verbul-Acţiune nu exclude Verbul-Vorbă. Dimpotrivă.

(Textul integral, „Teatru coregrafic / DansActorul – ca fenomen al teatrului de viitor”, poate fi citit pe http://galahop.ro/  şi http://uniter.ro/ )

Anul acesta, pentru ambele secţiuni, Individual şi Grup,  preselecția va consta în două probe:

1.Prezentarea unui moment de mișcare și text pregătite de concurent (maximum 5 minute la secţiunea Individual şi maximum 10 minute la secţiunea Grup)

Concurenții vor pregăti un moment de Teatru-Coregrafic*. În construcția momentului, concurenții vor prezenta tratarea, prin mijloacele teatrului coregrafic, a unui text dramatic sau poetic, la alegere liberă, sub formă:

-verbală;

-non-verbală, putând beneficia de acompaniament sonor la alegere liberă (muzică, text înregistrat, zgomote etc.);

mixtă – o combinare liberă a celor două forme precedente (verbal + nonverbal).

2.Un moment de improvizație de mişcare, sau de mişcare şi text pe o temă propusă pe moment (maximum 3 minute).

Componența maximă a unui grup:  7 persoane.

Toţi Candidaţii (Individual și Grup) trebuie să se prezinte la preselecţie cu:

–   eventualul suport sonor (muzică, text, zgomote etc) pe memory stick, în cazul în care acestea nu sunt prevăzute „pe viu”

–  eventualele obiecte sau accesorii de care ar avea nevoie.

Se pot înscrie pentru preselecție actorii  care au absolvit facultatea (licență), cu vârsta până la 33 de ani.

Data și locul preselecțiilor vor fi anunțate ulterior.

09
/10
/13

CRONICĂ DE TEATRU Despre ce ne vorbeşte Omul care a vazut moartea? Pentru a ne răspunde acestei întrebări, Teatrul Naţional din Bucureşti ne invită să pătrundem în miezul unui spectacol tragi-comic, care se joacă pe scena iluziilor existenţiale – un tărâm dominat de dorinţa de putere şi înavuţire.

09
/10
/13

Premiera spectacolului „Omul cu chitara“ de Jon Fosse, în regia lui Mihai Măniuțiu şi cu Marius Bodochi în rolul principal, va deschide a doua ediție a Festivalului de Teatru şi Arte Performative Teatru pe Drumul Sarii de la Turda. Evenimentul va avea loc între 16-18 octombrie.

08
/10
/13

Heiner Müller şi-a definit dramaturgia ca o muncă a memoriei şi a reconcilierii cu morţii, o invocare a acestora, o înregistrare împotriva uitării, mai ales prin spectacolul Hamletmachine, care va avea premiera la Teatrul Naţional din Iaşi, pe 10 octombrie.