Giulgiul din Torino, peste un milion de rezervări
https://www.ziarulmetropolis.ro/giulgiul-din-torino-peste-un-milion-de-rezervari/

Peste un milion de persoane şi-au făcut rezervări pentru a vedea giulgiul din Torino, una dintre cele mai cunoscute şi mai controversate relicve ale creştinătăţii, care a fost expus, duminică, pentru prima dată după o pauză de cinci ani.

Un articol de Petre Ivan|21 aprilie 2015

Giulgiul din Torino, o bucată de pânză de in despre care credincioşii creştini afirmă că ar fi veşmântul în care a fost înmormântat Iisus Hristos, va putea fi admirat în cadrul unei expoziţii pentru public care va rămâne deschisă până pe 24 iunie.

Primii vizitatori au putut să vadă giulgiul imediat după slujba de duminică, ce a avut loc la Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul din Torino.

Având pe el imprimată imaginea unui bărbat care pare să fi fost crucificat, giulgiul a fost datat la sfârşitul secolului al XIII-lea, alimentând astfel teoriile potrivit cărora ar fi un fals medieval.

Cu toate acestea, giulgiul şi-a păstrat caracterul mistic pentru numeroşi credincioşi, în parte pentru că oamenii de ştiinţă nu au putut să stabilească cu exactitate felul în care a fost creată acea imagine cu chipul lui Iisus.

Biserica Catolică nu mai susţine în mod oficial faptul că trupul lui Iisus ar fi fost învelit în acel giulgiu şi nici faptul că o serie de miracole ar fi stat la baza apariţiei imaginilor cu chipul Mântuitorului.

Totuşi, liderii catolici recunosc valoarea simbolică a relicvei, pe care o consideră o reprezentare importantă a suferinţei lui Hristos.

Autorităţile italiene mizează pe expunerea giulgiului în Catedrala din Torino pentru a stimula economia locală într-o perioadă în care Italia traversează o perioadă dificilă.Giulgiul din Torino

Atunci când giulgiul a fost expus pentru ultima dată în public, în anul 2010, peste 2 milioane de persoane au venit să îl vadă.

Papa Francisc a aprobat această expoziţie pentru a marca împlinirea a 200 de ani de la naşterea sfântului Giovanni Bosco, un preot romano-catolic din secolul al XIX-lea, care şi-a dedicat întreaga viaţă educării copiilor săraci din Torino, un oraş proaspăt industrializat în acea epocă.

Papa Francisc, care are rude în regiune, va vizita oraşul Torino şi expoziţia în perioada 20 – 21 iunie.

Giulgiul va fi expus timp de 12 ore pe zi, între orele locale 07.30 şi 19.30, şi va putea fi admirat contra unei taxe de intrare şi pe baza unei rezervări prealabile, care poate fi făcută pe site-ul www.sindone.org şi la un call center specializat.

Vizitatorii au voie să rămână doar câteva minute, fiecare, în faţa giulgiului, dar vor putea să afle mai multe detalii despre acest obiect într-o expoziţie adiacentă.

Foto: Giulgiul din Torino – wikipedia

11
/05
/23

MoBU, Târgul Internațional de Artă Contemporană București, își deschide porțile pentru vizitatori vineri, 19 mai, ora 14:00, la Romaero Băneasa și anunță programul de evenimente culturale conexe la care se poate participa în baza biletelor la târg.

28
/04
/23

Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud și Asociația Culturală „Grigore Bradea” vă invită la vernisajul expoziției realizate de Florin Tamba – laureat al Premiului „Grigore Bradea” 2021. Vernisajul expoziției de sculptură are loc vineri, 5 mai 2023, de la ora 18:00, la Muzeul Județean Bistrița-Năsăud. Expoziția va fi prezentată de istoricul de artă Vasile Duda.

27
/04
/23

Finalul lunii aprilie aduce încă două vernisaje în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă. De pe 26 aprilie și până pe 6 iunie, la Kulterra Gallery (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106), se poate vedea expoziția „Călătorii” a artistei Ioana Badea, ce explorează drumuri, și nu destinații, făcute atât cu pasul, cât și cu gândul și între 29 aprilie și 13 mai artistul Bogdan – George Negulescu aduce în spațiul-acvariu din B-dul Carol, nr. 53 expoziția ”Red my mind”.

27
/04
/23

Cea de-a IX-a ediție a Festivalului Internațional de Arhitectură și Design Concéntrico se va desfășura, în perioada 27 aprilie - 2 mai 2023, în orașul Logroño (Spania), iar România va fi din nou prezentă, cu instalația „Fresaˮ/„Căpșunăˮ, realizată de arhitecta Oana Stănescu. Participarea României la această ediție a Festivalului este susținută de Institutul Cultural Român de la Madrid, partener al Festivalului, cu sprijinul Uniunii Arhitecților din România.