Giulgiul din Torino, peste un milion de rezervări
https://www.ziarulmetropolis.ro/giulgiul-din-torino-peste-un-milion-de-rezervari/

Peste un milion de persoane şi-au făcut rezervări pentru a vedea giulgiul din Torino, una dintre cele mai cunoscute şi mai controversate relicve ale creştinătăţii, care a fost expus, duminică, pentru prima dată după o pauză de cinci ani.

Un articol de Petre Ivan|21 aprilie 2015

Giulgiul din Torino, o bucată de pânză de in despre care credincioşii creştini afirmă că ar fi veşmântul în care a fost înmormântat Iisus Hristos, va putea fi admirat în cadrul unei expoziţii pentru public care va rămâne deschisă până pe 24 iunie.

Primii vizitatori au putut să vadă giulgiul imediat după slujba de duminică, ce a avut loc la Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul din Torino.

Având pe el imprimată imaginea unui bărbat care pare să fi fost crucificat, giulgiul a fost datat la sfârşitul secolului al XIII-lea, alimentând astfel teoriile potrivit cărora ar fi un fals medieval.

Cu toate acestea, giulgiul şi-a păstrat caracterul mistic pentru numeroşi credincioşi, în parte pentru că oamenii de ştiinţă nu au putut să stabilească cu exactitate felul în care a fost creată acea imagine cu chipul lui Iisus.

Biserica Catolică nu mai susţine în mod oficial faptul că trupul lui Iisus ar fi fost învelit în acel giulgiu şi nici faptul că o serie de miracole ar fi stat la baza apariţiei imaginilor cu chipul Mântuitorului.

Totuşi, liderii catolici recunosc valoarea simbolică a relicvei, pe care o consideră o reprezentare importantă a suferinţei lui Hristos.

Autorităţile italiene mizează pe expunerea giulgiului în Catedrala din Torino pentru a stimula economia locală într-o perioadă în care Italia traversează o perioadă dificilă.Giulgiul din Torino

Atunci când giulgiul a fost expus pentru ultima dată în public, în anul 2010, peste 2 milioane de persoane au venit să îl vadă.

Papa Francisc a aprobat această expoziţie pentru a marca împlinirea a 200 de ani de la naşterea sfântului Giovanni Bosco, un preot romano-catolic din secolul al XIX-lea, care şi-a dedicat întreaga viaţă educării copiilor săraci din Torino, un oraş proaspăt industrializat în acea epocă.

Papa Francisc, care are rude în regiune, va vizita oraşul Torino şi expoziţia în perioada 20 – 21 iunie.

Giulgiul va fi expus timp de 12 ore pe zi, între orele locale 07.30 şi 19.30, şi va putea fi admirat contra unei taxe de intrare şi pe baza unei rezervări prealabile, care poate fi făcută pe site-ul www.sindone.org şi la un call center specializat.

Vizitatorii au voie să rămână doar câteva minute, fiecare, în faţa giulgiului, dar vor putea să afle mai multe detalii despre acest obiect într-o expoziţie adiacentă.

Foto: Giulgiul din Torino – wikipedia

10
/09
/20

Ca o încununare a stilurilor arhitecturale neogotic, romantic şi neobaroc, Palatul din centrul Iașilor, conceput în spiritul palatelor comunale din Europa de Vest, priveşte semeţ în fiecare zi peste orizonturile capitalei culturale a Moldovei. Palatul a fost construit între anii 1906-1925 de către arhitectul Ion. D. Berindey, având suprafața totală de 34.236,35 mp.

08
/09
/20

Proiectul multidisciplinar H3 Garden before detach() se lansează miercuri, 9 septembrie, în București, pe Popa Nan 82. Cinci seri de muzică live, mai multe reprezentații ale spectacolului-instalație Who Am I? A human-robot performance decât erau prevăzute datorită cererii publicului și o expoziție fără precedent de instalații interactive reprezintă perspectiva dinamică pe care H3 o propune în această toamnă.

31
/08
/20

H3 Garden before detach() este un proiect multidisciplinar creat de studioul de artă și tehnologie H3 în colaborare cu Teatrul Odeon. Selectat pentru participare la cel mai mare festival din lume de artă, tehnologie și societate, Ars Electronica, evenimentul va avea loc între 9-13 septembrie, pe strada Popa Nan 82, într-un complex de clădiri care va fi demolat în toamna acestui an.

23
/08
/20

Artista Anca Mureșan expune, în perioada 20 august – 5 septembrie 2020, în Galeria Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția unde va crea, după principiul „work in progress”, într-un demers situat stilistic între action painting happening (în variantele lui Pollock și Willem de Kooning) și performance.