“Glory”, un film despre corupţia din Bulgaria, a câştigat trofeul Cinepolitica 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/glory-un-film-despre-coruptia-din-bulgaria-a-castigat-trofeul-cinepolitica-2018/

“Gloria/ Glory”, filmul tandemului bulgar Kristina Grozeva şi Petar Valchanov, o parabolă socială ce explorează corupţia, diferenţele de clasă şi prăpastia dintre zonele urbane şi cele rurale din Bulgaria contemporană, a câştigat Trofeul Cinepolitica 2018

Un articol de Petre Ivan|23 aprilie 2018

Premiat deja la festivaluri de film importante, precum cele de la Locarno şi TIFF, “Gloria” a cucerit deopotrivă publicul, dar şi juriul Cinepolitica, “pentru felul în care portretizează politica balcanică actuală, mixând o poveste dramatică cu elemente de comedie, dar mai ales pentru maniera în care un film de ficţiune este construit prin mijloace specifice unui film documentar”.

La aceeaşi gală, documentarul “Of Fathers and Sons”, de Talal Derki, a primit o menţiune specială. “Of Fathers and Sons”, un documentar dur şi complex regizat de sirianul de origine kurdă Talal Derki, face brutal spectatorii părtaşi la intimitatea unei familii de fundamentalişti islamici. “Este un film care ar putea fi controversat în România, pentru care probabil că publicul nu este pregătit, iar cine îl vede, ar trebui să o facă cu mintea deschisă”, a adăugat juriul Cinepolitica 2018.

În perioada 18 – 22 aprilie, la Cinema Elvire Popesco şi Institutul Balassi din Bucureşti, spectatorii Cinepolitica au putut vedea 16 filme de ficţiune şi documentare, printre care s-au numărat “În intuneric/ In The Fade”, cea mai nouă producţie semnată de Fatih Akin, “Interpretul/ The Interpreter”, un “road movie” dulce-amărui în regia lui Martin Sulik, cu marele cineast ceh Jiri Menzel în rolul principal, şi multipremiatul lungmetraj de debut al regizorului român Daniel Sandu, “Un pas în urma serafimilor”.

Organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine, Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica este patronat de Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I. L. Caragiale” (UNATC) şi de Universitatea Naţională de Arte (UNArte). Evenimentul este finanţat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC).

Foto: Cinepolitica, Gloria/ Glory

https://www.facebook.com/cinepolitica.filmfestival/

24
/03
/21

OPINIE Atunci când un succes internaţional aduce câte un film românesc în atenţia unui public mai larg decât grupul cinefililor fideli, mulţi simt o nevoie irepresibilă de a comenta. Asta nu ar fi o problemă, dacă discursul nu ar cădea în miştocăreală, rostită pe un ton superior: „Vă spun eu cum stă treaba cu cinematografia română!”.

23
/03
/21

CRONICĂ DE FILM „Soul” (2020), noua animaţie a lui Pete Docter şi a Studioului Pixar, debordează de fantezie şi reia ambiţia din „Inside Out” (2015) de a crea imagini şi personaje animate accesibile pentru a reprezenta concepte abstracte.

17
/03
/21

OPINIE Ştim că cinematografia din România, în afară de succese, are propriile probleme, deloc puţine. Însă merită să privim puţin şi la ce se întâmplă peste Prut, în Republica Moldova, unde se încearcă de câţiva ani să se creeze condiţiile pentru dezvoltarea unei cinematografii.

17
/03
/21

FRIENDS/ PRIETENII TĂI este unul dintre cele mai bine cotate seriale de televiziune, având multiple Premii Emmy și Globuri de Aur și multe alte nominalizări. Este o comedie inteligentă  despre experiențele unui  grup de prieteni din cartierul Manhattan, care încearcă să-și croiască un drum, pe cont propriu, în New York.

15
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Documentarele biografice mainstream nu prea au cum să ofere surprize formale. Au cam aceeaşi structură, iar diferenţele sunt marcate de personalitatea adusă în prim-plan. Produs şi lansat recent de Netflix, „Pelé” este un film cât se poate de convenţional. Însă e greu de criticat prea aspru: ni-l prezintă pe marele Pelé, aşa că patosul e mai uşor de trecut cu vederea.