„Got Drama?”, atelier de scriere pentru teatru, la Control N
https://www.ziarulmetropolis.ro/got-drama-atelier-de-scriere-pentru-teatru-la-control-n/

Asociaţia Culturală Control N anunţă prima ediţie a „GOT DRAMA?” – atelier de scriere pentru teatru. Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, atelierul se va desfăşura timp de 8 şedinţe, în perioada 21 aprilie – 9 iunie.

Un articol de Liliana Matei|4 aprilie 2015

„Got Drama?” se adresează tuturor celor interesați de scrierea dramaturgică, cu sau fără experiență în domeniu. Timp de 8 săptămâni, participanții vor parcurge etapele construcției unui text dramaturgic, urmând ca la finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori profesioniști.

Mihaela Michailov propune o structură de curs în care exercițiul practic este esențial, participanții primind feedback individual pe textele scrise în cadrul atelierului și dezvoltând versiunea finală a pieselor pe baza receptării textului de către public (în cadrul lecturilor publice).

Cele 8 întâlniri din cadrul atelierului Got Drama? sunt structurate astfel:

ȘEDINȚA 1: De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim subiectul piesei de teatru?

ȘEDINȚA 2: Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii ale unei narațiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcție de aceste elemente?

ȘEDINȚA 3: Tehnici și metode observaționale și documentare. Cum observăm detaliile relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificația dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcție de structura piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în construcția unei piese de teatru?

ȘEDINȚELE 4 și 5: Personaj și limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea personajului, explorarea contradicțiilor și paradoxurilor lui, explorarea motivațiilor care îl fac să acționeze într-un anumit fel. Dezvoltarea dialogurilor și identificarea particularităților definitorii limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc așa cum vorbesc? Cum reușim să nu uniformizăm felul în care personajele se exprimă? Construcția unui monolog.

ȘEDINȚA 6: Situație dramaturgică. Acțiune. Conflict. Care sunt elementele care definesc o situație și cât de importantă este clarificarea situațiilor în construcția unei scene? Care sunt acțiunile prin care un personaj se definește și se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?

ȘEDINȚA 7: Lectura pieselor și feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea și rescrierea unor scene.

ȘEDINȚA 8: Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.

Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului, artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru copii și adolescenți. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de școală. A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În 2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii migrației, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9 copii și de doi actori profesioniști. A participat la burse și rezidențe de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra și de Lark Theatre, New York.

Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014 în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici „Moses Rosen”. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă Politică. Este lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale” București, unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică și masteratului de pedagogie teatrală.

INFO

Atelierul Got Drama? se desfășoară timp de 8 săptămâni, în perioada 21 aprilie – 9 iunie 2015, marțea, între orele 19.00 și 21.00 la sediul Asociației Culturale Control N.
 Taxa de participare este de 1000 RON și 800 RON pentru elevi și studenți.

Cei interesați se pot înscrie trimițând un email la adresa [email protected], în limita locurilor disponibile.

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.