„Got Drama?”, atelier de scriere pentru teatru, la Control N
https://www.ziarulmetropolis.ro/got-drama-atelier-de-scriere-pentru-teatru-la-control-n/

Asociaţia Culturală Control N anunţă prima ediţie a „GOT DRAMA?” – atelier de scriere pentru teatru. Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, atelierul se va desfăşura timp de 8 şedinţe, în perioada 21 aprilie – 9 iunie.

Un articol de Liliana Matei|4 aprilie 2015

„Got Drama?” se adresează tuturor celor interesați de scrierea dramaturgică, cu sau fără experiență în domeniu. Timp de 8 săptămâni, participanții vor parcurge etapele construcției unui text dramaturgic, urmând ca la finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori profesioniști.

Mihaela Michailov propune o structură de curs în care exercițiul practic este esențial, participanții primind feedback individual pe textele scrise în cadrul atelierului și dezvoltând versiunea finală a pieselor pe baza receptării textului de către public (în cadrul lecturilor publice).

Cele 8 întâlniri din cadrul atelierului Got Drama? sunt structurate astfel:

ȘEDINȚA 1: De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim subiectul piesei de teatru?

ȘEDINȚA 2: Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii ale unei narațiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcție de aceste elemente?

ȘEDINȚA 3: Tehnici și metode observaționale și documentare. Cum observăm detaliile relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificația dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcție de structura piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în construcția unei piese de teatru?

ȘEDINȚELE 4 și 5: Personaj și limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea personajului, explorarea contradicțiilor și paradoxurilor lui, explorarea motivațiilor care îl fac să acționeze într-un anumit fel. Dezvoltarea dialogurilor și identificarea particularităților definitorii limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc așa cum vorbesc? Cum reușim să nu uniformizăm felul în care personajele se exprimă? Construcția unui monolog.

ȘEDINȚA 6: Situație dramaturgică. Acțiune. Conflict. Care sunt elementele care definesc o situație și cât de importantă este clarificarea situațiilor în construcția unei scene? Care sunt acțiunile prin care un personaj se definește și se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?

ȘEDINȚA 7: Lectura pieselor și feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea și rescrierea unor scene.

ȘEDINȚA 8: Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.

Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului, artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru copii și adolescenți. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de școală. A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În 2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii migrației, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9 copii și de doi actori profesioniști. A participat la burse și rezidențe de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra și de Lark Theatre, New York.

Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014 în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici „Moses Rosen”. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă Politică. Este lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale” București, unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică și masteratului de pedagogie teatrală.

INFO

Atelierul Got Drama? se desfășoară timp de 8 săptămâni, în perioada 21 aprilie – 9 iunie 2015, marțea, între orele 19.00 și 21.00 la sediul Asociației Culturale Control N.
 Taxa de participare este de 1000 RON și 800 RON pentru elevi și studenți.

Cei interesați se pot înscrie trimițând un email la adresa [email protected], în limita locurilor disponibile.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.