„Got Drama?”, atelier de scriere pentru teatru, la Control N
https://www.ziarulmetropolis.ro/got-drama-atelier-de-scriere-pentru-teatru-la-control-n/

Asociaţia Culturală Control N anunţă prima ediţie a „GOT DRAMA?” – atelier de scriere pentru teatru. Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, atelierul se va desfăşura timp de 8 şedinţe, în perioada 21 aprilie – 9 iunie.

Un articol de Liliana Matei|4 aprilie 2015

„Got Drama?” se adresează tuturor celor interesați de scrierea dramaturgică, cu sau fără experiență în domeniu. Timp de 8 săptămâni, participanții vor parcurge etapele construcției unui text dramaturgic, urmând ca la finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori profesioniști.

Mihaela Michailov propune o structură de curs în care exercițiul practic este esențial, participanții primind feedback individual pe textele scrise în cadrul atelierului și dezvoltând versiunea finală a pieselor pe baza receptării textului de către public (în cadrul lecturilor publice).

Cele 8 întâlniri din cadrul atelierului Got Drama? sunt structurate astfel:

ȘEDINȚA 1: De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim subiectul piesei de teatru?

ȘEDINȚA 2: Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii ale unei narațiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcție de aceste elemente?

ȘEDINȚA 3: Tehnici și metode observaționale și documentare. Cum observăm detaliile relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificația dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcție de structura piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în construcția unei piese de teatru?

ȘEDINȚELE 4 și 5: Personaj și limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea personajului, explorarea contradicțiilor și paradoxurilor lui, explorarea motivațiilor care îl fac să acționeze într-un anumit fel. Dezvoltarea dialogurilor și identificarea particularităților definitorii limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc așa cum vorbesc? Cum reușim să nu uniformizăm felul în care personajele se exprimă? Construcția unui monolog.

ȘEDINȚA 6: Situație dramaturgică. Acțiune. Conflict. Care sunt elementele care definesc o situație și cât de importantă este clarificarea situațiilor în construcția unei scene? Care sunt acțiunile prin care un personaj se definește și se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?

ȘEDINȚA 7: Lectura pieselor și feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea și rescrierea unor scene.

ȘEDINȚA 8: Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.

Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului, artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru copii și adolescenți. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de școală. A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În 2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii migrației, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9 copii și de doi actori profesioniști. A participat la burse și rezidențe de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra și de Lark Theatre, New York.

Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014 în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici „Moses Rosen”. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă Politică. Este lector universitar la UNATC „I.L.Caragiale” București, unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică și masteratului de pedagogie teatrală.

INFO

Atelierul Got Drama? se desfășoară timp de 8 săptămâni, în perioada 21 aprilie – 9 iunie 2015, marțea, între orele 19.00 și 21.00 la sediul Asociației Culturale Control N.
 Taxa de participare este de 1000 RON și 800 RON pentru elevi și studenți.

Cei interesați se pot înscrie trimițând un email la adresa info@controln.ro, în limita locurilor disponibile.

13
/09
/22

Petre Barbu îşi aşteaptă cititorii, joi, 15 septembrie, de la ora 19.00, pe terasa Librăriei Humanitas Kretzulescu (Calea Victoriei 45, Bucureşti), la o discuţie despre noul său roman, „Vremea tatălui”, publicat de curând în colecția Fiction Ltd. a editurii Polirom.

13
/09
/22

Vineri, 16 septembrie, de la ora 16.00, în prezența lui Gabriel Liiceanu, magazinul Humanitas-Takumi Lipscani 42 se va adăuga lanțului de librării Humanitas. Un parter, trei etaje de cărți și încă un etaj ocupat de Takumi, unul dintre cele mai mari și mai rafinate magazine de cadouri japoneze din Europa. 350 de metri pătrați dedicați cărților și celor mai frumoase cadouri.

12
/09
/22

Numărul 7-8 al revistei Teatrul azi* este gata de lectură! Dar începutul stagiunii 2022-2023 nu anunţă doar apariţia unei noi ediţii, ci şi câteva schimbări editoriale. Astfel, publicaţia ia startul toamnei cu o structură tematică actualizată şi un nou aspect vizual!

12
/09
/22

GREEN HOURS LIVE(S) caută povești și istorii personale legate de Green Hours, pe care le va transforma într-o instalație multimedia.

09
/09
/22

CENTENAR La 100 de ani de la nașterea lui Marin Preda, ne amintim de arta și de universului unui prozator unic. Ziarul Metropolis vă prezintă un dialog de arhivă despre relația scriitorului cu teatrul.

09
/09
/22

Muzeul Național al Literaturii Române din București va organiza, în perioada 12 – 18 septembrie 2022, cea de-a XI-a ediție a Târgului Național al Cărții de Poezie și a XII-a ediție a Festivalului Internațional de Poezie București (FIPB).

09
/09
/22

Experimente audiovizuale inovatoare care abordează în maniere adesea surprinzătoare problematici relevante pentru lumea contemporană, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională BIEFF propun noi perspective asupra stării de echilibru fragil – definitorie pentru momentul istoric pe care îl traversăm.