Grand Prix Nova – spectacol live la sfârşit de festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/grand-prix-nova-spectacol-live-la-sfarsit-de-festival/

Festivalul Internaţional Grand Prix Nova s-a încheiat în acest weekend cu un spectacol regizat de Mihai Lungeanu, „Ce ştie oraşul“, cu George Mihăiţă şi Virginia Mirea.

Un articol de Andrada Văsii|6 Octombrie 2013

Festivalul Internațional Grand Prix Nova s-a încheiat în acest weekend cu un spectacol regizat de Mihai Lungeanu.

Momentul de final din cadrul Grand Prix Nova a fost marcat de spectacolul de la Teatrul de Comedie „Ce știe orașul”. Având la bază un text semnat de Ion Valjan, producția s-a ridicat la măsura așteptărilor tuturor celor prezenți.

Attila Vizauer, managerul festivalului Grand Prix Nova, a deschis evenimentul, subliniind importanța acestui text, un adevărat cadou pentru cei care emiteau prima oară pe undele radio, acum 85 de ani. „Ce ştia satul“ este prima piesă montată de Teatrul Naţional Radiofonic, iar Mihai Lungeanu a adus la zi acest text, în „Ce ştie oraşul“.

După discursul lui Attila Vizauer, pe scena Teatrului de Comedie au urcat actorii. Intrarea lui George Mihăiță a fost salutată cu un ropot de aplauze, iar audienţa s-a pregătit pentru un spectacol de zile mari. Intrarea Virginei Mirea pe scenă, pe parcursul piesei, a fost întâmpinată cu aceeaşi bucurie.

George Mihăiţă, un soţ înşelat, în Festivalul Grand Prix Nova

Mihai Lungeanu dă indicații scenice. Actorii ascultă cu atenție și se conformează. „Ce știe orașul” din cadrul Festivalului Grand Prix Nova, a fost ocazia perfectă de a arunca un ochi în bucătăria teatrului radiofonic. Spectatorii au putut să vadă ce artificii folosesc realizatorii unui spectacol de la radio, cum se aprinde ţigara, ca să se audă şi în boxe, cum se deschide o şampanie sau cum trebuie să sune un telefon.

Fiind un actor care umple scena de la un capăt la altul, George Mihăiță a făcut față cu brio momentelor în care a fost nevoit să joace stând pe scaun. Totuși, micile scene în care s-a ridicat în picioare și a început să-și joace rolul, ca într-o comedie autentică, au fost recompensate cu aplauze, semn că publicul i-a apreciat încă o dată latura energică.

Citiți și: REPORTAJ Teatrul cu ochii închişi

Grand Prix Nova

George Mihăiță, alături de Virginia Mirea, pe scena Teatrului de Comedie, la Festivalul Grand Prix Nova

Virginia Mirea, partenera sa de scenă, a dat şi mai multă savoare spectacolului, în rol de soție spășită, indiferentă, curioasă sau răzbunătoare.

Citiți și: George Mihăiţă: „Suntem o ṭară tristă, dar nu avem spectatori trişti“ 

Muzica live i-a integrat pe spectatori în atmosfera restaurantului în care cei doi soți au discutat despre divorț. Deși puțin previzibil, textul le-a permis actorilor (George Mihăiță și Virginia Mirea) să își desfășoare talentul la adevăratul lui nivel. Grimasele, gesturile și privirile lor au compensat lipsa mişcării scenice.

De multe ori simțeai nevoia să închizi ochii, ca și când ai asculta spectacolul la radio, iar vocea lui George Mihăiță te călăuzea printr-o poveste cu un bărbat înșelat de o femeie care îşi dorea să-l rănească şi după divorţ.

Festivalul Grand Prix Nova s-a încheiat cu un spectacol cum rar îţi este dat să vezi. Teatrul radiofonic a fost ascultat şi „văzut“ de o sală plină.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Foto credit: Radio România Muzical, Alexandru Dolea, Festivalul Grand Prix Nova

21
/03
/19

Trupa britanică The Cure a înregistrat un nou album de studio, primul în decurs de zece ani, potrivit declaraţiilor solistului, Robert Smith. Invitat la emisiunea „The John Maytham Show” pentru a vorbi despre concertul pe care grupul îl va susţine joi, în Capetown, Smith a făcut dezvăluiri despre albumul care urmează „4:13 Dream”, lansat în 2008.

21
/03
/19

Când ați ascultat ultima oară o creație semnată de marele Amadeus? Mozart – considerat geniul muzicii clasice, care a compus peste 600 de lucrări în nenumărate genuri (operă, simfonii, concerte, muzică de cameră etc.) în doar 35 de ani de viață trăiți extrem de intens – este cel căruia îi este dedicat în întregime concertul susținut miercuri, 27 martie (19.00), la Sala Radio, de ORCHESTRA  DE  CAMERĂ RADIO, sub bagheta dirijorului RADU POSTĂVARU.

21
/03
/19

Au trecut câțiva ani buni de când, într-un alt sfârșit de martie, am avut șansa unei întâlniri cu actrița Carmen Stănescu. Era anul 2011. Avea atunci 86 de ani și alesese deja să stea departe de scenă, să rămână acasă la ea, în apartamentul de pe Bulevardul Dacia, unde prefera să oprească timpul în loc și să trăiască într-o altă lume…

21
/03
/19

Duminică am fost la muzeu pentru o scurtă incursiune in mintea întortocheată a lui Leonardo Da Vinci. Doar că fără titirel și mami, epuizați după cele aproape zece zile de spitalizare. Pe drum, ne-am oprit cu Alessandro, tatăl lui Lorenzo, la un showroom auto. Cam scumpe mașinile de acolo, totuși, pentru buzunarele noastre pline cu caramele.

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.

Page 1 of 78412345...102030...Last »