Hans Zimmer, acuzat de plagiat
https://www.ziarulmetropolis.ro/hans-zimmer-acuzat-de-plagiat/

Compozitorul de muzică de film Hans Zimmer a fost dat în judecată, fiind acuzat că a copiat piesa principală din lungmetrajul „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave” din coloana sonoră a serialului TV „Neveste disperate/ Desperate Housewives”.

Un articol de Petre Ivan|28 ianuarie 2015

Richard Friedman susţine că a compus piesa „To Our Fallen” în 2004, pentru un episod al serialului TV „Neveste disperate” şi că a finalizat-o în studioul lui Hans Zimmer.

Piesa a fost folosită în serialul „Neveste disperate/ Desperate Housewives”, în urmă cu zece ani, iar Friedman spune că a fost surprins să audă asemănări izbitoare între creaţia lui şi cea a lui Zimmer folosită pentru filmul „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave”.

Acesta este convins că Zimmer i-a furat munca şi a intentat proces atât muzicianului, cât şi şefilor studiourilor care au produs filmul, inclusiv compania de producţie a lui Brad Pitt, Plan B Entertainment, cerând despăgubiri.

Hans Zimmer, recompensat cu patru premii Grammy, un Oscar şi două Globuri de Aur, nu a făcut nicio declaraţie, deocamdată, în ceea ce priveşte acuzaţiile care i se aduc.

„12 ani de sclavie”, regizat de Steve McQueen, a fost lansat în 48 de ţări şi a câştigat peste 200 de premii, inclusiv Oscarul şi BAFTA pentru cel mai bun film în 2014.

Foto: Hans Zimmer , Desperate Housewives, 12 Years A Slave – cinemagia

29
/06
/14

CRONICĂ DE FILM Realizat de Guillaume Canet, actor francez tentat ocazional de regie, „Blood Ties” („Legături de sânge”) se înscrie în categoria unei posibile nișe de retro-cinema, tot mai frecventată în ultimii ani. Nu este o plecăciune în fața unui anumit regizor, cât a unui gen și stil clar asumate, la modă odată.

27
/06
/14

Lungmetrajul "Quod Erat Demonstrandum", de Andrei Gruzsniczki, a fost selectat în secţiunea Variety Critics' Choice: Europe Now! a celei de-a 49-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Karlovy Vary, din Cehia, informează site-ul oficial al evenimentului.

27
/06
/14

Sibiul, cea mai aclamată destinație turistică românească în presa internațională din ultimii ani, menționat în prestigioasa publicație Huffington Post, este subiectul celui mai nou film și al unei inedite colecții de fotografii realizate de Dumitru Budrala, unul dintre antropologii de marcă din România și din Europa.

25
/06
/14

Proiectul Cinema-Edu aduce limbajul artistic al cinematografiei în vocabularul fiecărui licean. Pe parcursul a șase luni de proiecții, elevii învață să aprecieze filmele de artă și, mai ales, să înțeleagă formele sale de vizionare.

25
/06
/14

Lungmetrajul "Kira Kiralina", regizat de Dan Piţa, o adaptare după romanul omonim scris de Panait Istrati, va intra în cinematografele din România pe 5 septembrie. Pelicula îi are în distribuţie pe Iulia Dumitru, Iulia Cîrstea, Corneliu Ulici, Ștefan Iancu, Mircea Rusu, Florin Zamfirescu, Andrei Runcanu şi Ovidiu Niculescu.

24
/06
/14

Sâmbătă aceasta, pe 28 iunie, Grădina Botanică din Bucureşti se transformă în cinema outdoor şi se pregăteşte pentru cel mai mare picnic nocturn din capitală. Nu orice fel de picnic, ci unul cu scurtmetraje premiate la marile festivaluri ale lumii, poveşti cinematografice care vor pune la încercare imaginaţia cinefililor bucureșteni între 21:00 și 5 dimineaţa.

22
/06
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE. Debut în regie al directorului de imagine Nicolae Mărgineanu, „Un om în loden” (1979) este un mai mult decât onorabil film polițist, vizionabil și astăzi, în pofida a două mari ghiulele propagandistice care îl trag în jos.

21
/06
/14

Cea de-a XI–a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent ANONIMUL se desfăşoară în acest an, în mod excepţional, în Bucureşti, în perioada 12-17 august, păstrând atmosfera din Deltă şi ideea de a te îndepărta de “betoanele urbane” ca să vezi filme bune într-o atmosferă specială.

20
/06
/14

CRONICĂ DE FILM. Cel mai recent lungmetraj de ficțiune al surprinzător de prolificului regizor Radu Gabrea, „O poveste de dragoste, Lindenfeld”, este ca o creatură împăiată: de la distanță pare un film promițător, dar, privit de aproape, lipsa naturaleții și a ritmului lasă o impresie pregnantă de dezamăgire.