Horaţiu Mălăele: “suntem o ţară tristă plină de umor, iar uneori suntem o ţară numai tristă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-suntem-o-tara-trista-plina-de-umor-iar-uneori-suntem-o-tara-numai-trista/

Actorul Horaţiu Mălăele spune că este greu să joci comedie în zilele noastre, pentru că “suntem o ţară tristă plină de umor, iar uneori suntem o ţară numai tristă”. “Suntem o ţară tristă plină de umor. Uneori suntem o ţară numai tristă. Este greu să joci şi în comedie şi în dramă. Dar comedia este […]

Un articol de |18 Octombrie 2012

Actorul Horaţiu Mălăele spune că este greu să joci comedie în zilele noastre, pentru că “suntem o ţară tristă plină de umor, iar uneori suntem o ţară numai tristă”.

“Suntem o ţară tristă plină de umor. Uneori suntem o ţară numai tristă. Este greu să joci şi în comedie şi în dramă. Dar comedia este puţin mai dificilă, pentru că necesită mai multe soluţii, ţine de un anume ritm, de o anumită dinamică. Drama este mai alandala. Am fost antrenat pe culoarul comediei din raţiuni de programare a repertoriilor. Apoi am fost prizat ca actor de comedie. Nu ştiu dacă sunt neapărat un actor de comedie şi nici nu ştiu ce înseamnă acest lucru pentru un actor. Îmi face mare plăcere să joc şi comedie şi dramă şi mă bucur că Festivalul Internaţional de Film “Comedy Cluj” nu este eminamente de comedie şi îmbină cele două genuri în mod fericit”, a declarat, miercuri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, actorul Horaţiu Mălăele.

În opinia sa, dacă vor fi texte bune şi oameni antrenaţi să facă bine comedie, vom avea şi un val al comediei în cinematografie. “Avem actori de comedie statornici. Dar trebuie să îi vedem, să inventăm pentru că atunci când se fac numai câteva filme şi ele arcuiesc numai drama şi mizeria României, este greu să mergem la actori de comedie. Este problema scenariilor şi a pauperităţii în cinematografia română. Bănuiesc că făcând o sută de filme, este imposibil să nu găseşti în această cantitate două filme bune, eventual de comedie”, a spus Mălăele.

El a evidenţiat că nu a fost niciodată atras de proiecte scenice nonconformiste şi nici nu a dorit să intre în competiţia de regie de spectacole de operă, deşi i s-au făcut propuneri ferme. “Nu este bine ca un creator să încerce să schimbe lucrurile pentru a fi la modă. Nu vreau să fiu la modă, vreau să-mi văd de treaba mea. Vreau să fac spectacolele mele de teatru, aşa cum vreau să-mi fac filmele. Am înţeles minimalismul şi chiar l-am aplaudat. Dar nu am încercat niciodată să fac acest lucru. Este ca şi când desenând ai vrea să pictezi ca Pollok (Jackson Pollock 1912-1956, cunoscut pictor american, exponent al expresionismului abstract – n.r.) numai pentru că el a avut succes. Sunt mult mai interesat să fiu impresionist decât să fiu futurist sau suprarealist, deşi apetitul meu pentru literatură este în zona suprarealismului”, a explicat marele actor.

Horaţiu Mălăele a amintit că va termina la mijlocul lunii decembrie filmările la “Funeralii fericite”, pe un scenariu de Adrian Lustig, iar premiera va avea loc în luna mai 2013. În prezent, are o propunere din partea unor producători din Italia să facă un film despre renumitul actor şi regizor Vittorio de Sica (1901-1974). Pe de altă parte, el regretă că nu a acceptat propunerea lui Vlad Mugur, din 2001, de a juca în spectacolul cu piesa “Hamlet” de Shakespeare.
“Am avut autoritatea deciziei de mic actor. Şi mi-am ales rolurile. Am avut nouă propuneri să joc în Hamlet de Shakespeare, una dintre ele venind dinspre Cluj, din partea unuia dintre cei mai mari regizori ai ţării, Vlad Mugur
(1927-2001), dar atunci eram angajat în alte proiecte, iar toamna, când le-am finalizat, marele regizor s-a stins din viaţă”, a spus Horaţiu Mălăele.

Referindu-se la pelicula cu spectacolul “Căldură mare” de Ion Luca Caragiale, în interpretarea actorilor Toma Caragiu şi Marin Moraru, Mălăele a arătat că această capodoperă s-a pierdut. “Cei ce trebuia să o conserve şi protejeze au făcut pe această peliculă o altă înregistrare şi au distrus-o. Nu ştiu dacă epigonii, eu sau alţii, trebuie să începem un proiect în care să jucăm noi în ‘Căldură mare'”, a declarat actorul.

 

Sursa: AGERPRES

19
/10
/19

Duminică, 20 octombrie, de la 18.30, la TVR 3, în emisiunea „Vizual”, Marius Constantinescu vă invită la centrul BOZAR din Bruxelles, la deschiderea celui mai mare eveniment dedicat lui Brâncuşi în ultimii 20 de ani şi primul de acest gen din Belgia: expoziţia „Brâncuşi. Sublimarea formei”.

19
/10
/19

Marți, 22 octombrie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, va avea loc o întâlnire cu Lucian Boia și Marian Voicu despre volumul „Întrebări fără răspuns (sau cu prea multe răspunsuri)”, publicat de Editura Humanitas.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

18
/10
/19

Pentru prima dată adaptat pentru teatru, „Mătușa Julia și condeierul” de Mario Vargas Llosa, unul dintre cele mai fascinante romane ale literaturii lumii, s-a transformat în spectacol și va avea premiera vineri, 18 octombrie, de la ora 19, la Studio „Uțu Strugari” al Teatrului Național Timișoara.

18
/10
/19

Spectacolul „Figuranta” un nou one-woman show cu Tania Popa, va avea premiera pe 3 noiembrie, ora 20.00, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti.

17
/10
/19

DANS PRINTRE CUVINTE Deschizi televizorul şi eşti bombardat cu o limbă română de multe ori aproximativă, citeşti ce-a mai rămas din presa scrisă şi se întâmplă acelaşi lucru. Iar pe reţelele de socializare e jale. Cui îi mai pasă azi, în secolul vitezei, de gramatică? Ziarul Metropolis îţi propune un joc nou de gramatică, fără să te scoată la tablă…

16
/10
/19

„Turandot“ de Puccini continuă să fie unul dintre cele mai mari succese de operă ale regizorului Andrei Şerban. Montat iniţial pentru Los Angeles Olympic Arts Festival, „Turandot“ a avut premiera în 1984 la Royal Opera şi Covent Garden, cu o distribuţie excepţională.

Page 1 of 83312345...102030...Last »