Horror – love story, la Teatrul din Constanța
https://www.ziarulmetropolis.ro/horror-love-story-la-teatrul-din-constanta/

Teatrul de Stat Constanţa (TSC) prezintă cea de-a doua premieră a acestei stagiuni, de această dată o premieră pe ţară, spectacolul „Lasă-mă să intru”, în regia lui Vlad Cristache.

Un articol de Liliana Matei|25 noiembrie 2019

Avanpremiera este programată joi, 28 noiembrie, iar premiera va fi prezentată vineri, 29 noiembrie şi sâmbătă, 30 noiembrie, de la ora 19.00.

„Lasă-mă să intru!” („Let the Right One In”) este o adaptare scenică de Jack Thorne după un roman şi un film suedeze, jucată pentru prima dată pe scene din Marea Britanie. Traducerea este semnată de Bogdan Budeş.

Oskar e un adolescent timid, umilit de colegii de școală, sufocat de o mamă instabilă și ignorat de un tată egoist. Eli, o adolescentă misterioasă, care nu simte frigul, n-a mai văzut niciodată un cub Rubik și nu iese din casă decât noaptea. Spectacolul este un thriller poetic, o poveste de dragoste dintre Oskar – un puști singuratic și Eli – copilul-vampir, doi ciudați vulnerabili care nu-și găsesc locul în lume și care ajung să se salveze reciproc.

Situaţia imaginată de romancierul suedez John Ajvide Lindqvist este într-atât de ciudată, prin evenimentele sângeroase şi prin natura supranaturală a unuia dintre personajele principale, dar şi prin relaţia paradoxală de iubire adolescentină, încât poate da naştere unei multitudini de interpretări, de meditaţii şi de emoţii.

Titlul face trimitere la un amănunt din legendele asociate vampirilor, şi anume la faptul că un astfel de personaj, care se hrăneşte cu sângele oamenilor, nu poate intra într-o casă dacă nu primeşte explicit permisiunea celor care locuiesc în ea.

În distribuţie: Ecaterina Lupu, Theodor Șoptelea, Iulian Enache, Mirela Pană/ Luiza Sarivan, Liviu Manolache, Florin Aioane, Ștefan Mihai, Grațian Prisăcariu, Dan Cojocaru, Florentin Roman.

Regia îi aparţine lui Vlad Cristache, unul dintre cei mai apreciaţi şi premiaţi regizori ai generaţiei tinere. La numai 32 de ani, a regizat peste 30 de spectacole, la teatre din toată țara, și se poate lăuda cu numeroase nominalizări și premii la festivalurile importante. Ultimul său succes este spectacolul „True West” de Sam Shepard, al Teatrului „Maria Filotti” din Brăila, selecționat, ca una dintre cele mai valoroase producții ale anului 2019, la Festivalul Național de Teatru.

Scenografia este realizată de Mădălina Niculae şi Andreea Tecla, de curând laureate cu Premiul pentru debut la Gala Premiilor UNITER 2019. Lighting design: Cristi Şimon, sound design: Liviu Stoica, proiecţii video: Manuela Marcovici.

Spectacolul beneficiază de o montare neconvenţională, în care publicul va împărţi scena cu actorii. Din acest motiv, numărul de spectatori va fi limitat la 80.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.