Hoţi, de Radu Afrim, revine la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/hoti-de-radu-afrim-revine-la-tnb/

Unul din cei mai apreciaţi regizori ai momentului, Radu Afrim şi dramaturgia germancei Dea Loher , o autoare în mare vogă pe scenele europene – cea mai jucată după Brecht. Sau, altfel spus, revenirea spectacolului HOŢI pe afişul stagiunii, vineri 13 martie 2015, ora 19.00, la Sala Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti, după o pauză de 3 luni.

Un articol de |10 martie 2015

Hoţi, de Radu Afrim, revine la TNB / 12 existenţe risipite într-o „arenă” brăzdată mai ceva ca un chip matusalemic, evenimente mărunte şi tensiuni mari, un deşert al speranţelor în care viaţa clocoteşte prin pulsiuni violente.

O distribuţie care alătură nume consacrate, din TNB şi din ţară, şi  tineri interpreti pe cale de afirmare: Marius Manole, Aida Radu AfrimAvieriței, Liliana Ghiță, Mihai Călin, Medeea Marinescu, Cornel Scripcaru, Ana Ciontea, Claudiu Bleonţ, Diana Roman, Irina Antonie, Natalia Călin, Conrad Mericoffer, Diana Dumbravă.

„Hoţi e un spectacol afrimian prin excelenţă, în care comicul disimulează o dezarmantă lipsă de speranţă. „Lupii” stau la pândă” (Oana Stoica, Dilema Veche);

„Un spectacol al maladiilor burgheze împinse la absurd, al inadaptării în plină modernitate” (Iulia Popovici, Observator Cultural);

„Există un spectacol sonor şi unul inefabil ca fumul lansat din când în când, nu prea des, care însoţeşte toate aceste drame şi mici tragedii, ceea ce dă o plasticitate şi o poezie specifică întregului” (Nicolae Prelipceanu, Revista Teatrul azi);

Foto: Hoţi, Radu Afrim – Augustin Bucur, Adi Bulboacă

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.