„Hoţii de celebritate“. Cultul vedetelor
https://www.ziarulmetropolis.ro/hotii-de-celebritate-cultul-vedetelor/

Bazat pe evenimente reale, „Hoţii de celebritate”, noul lungmetraj al Sofiei Coppola, este o satiră colorată la adresa showbizului şi a obsesiei pentru vedete şi mediul lor. Un film cu multe brizbrizuri vizuale, dar cu o tematică implicită gravă.

Un articol de Ionuţ Mareş|29 august 2013

CRONICĂ DE FILM Bazat pe evenimente reale, „Hoţii de celebritate“, noul lungmetraj al Sofiei Coppola, este o satiră colorată la adresa showbizului şi a obsesiei pentru vedete şi mediul lor. Un film cu multe brizbrizuri vizuale, dar cu o tematică implicită gravă.

În 2010, Sofia Coppola câştiga Leul de Aur la Veneţia cu „Somewhere“, un film care deglamouriza fără ostentaţie viaţa unui actor faimos. Era o cronică pe alocuri observaţională, pe alocuri atenuat-satirică a banalităţii din spatele celebrităţii.

O căutare în aceeaşi direcţie este şi noul ei film, „Hoţii de celebritate“ („The Bling Ring“), care a ajuns pe marile ecrane din România şi care a deschis secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de Film de la Cannes din acest an.

Bazat pe evenimente reale, dezvoltate într-un articol de revista Vanity Fair, „Hoţii de celebritate“ este relatarea aventurilor unor tineri (patru fete şi un băiat), care, profitând de neglijenţa părinţilor, pătrund în casele unor vedete (printre care Paris Hilton şi Lindsay Lohan) din zone de lux ale Los Angelesului. Acolo se pozează şi sustrag diverse accesorii sau bunuri de valoare, din dorinţa de distracţie şi de a respira aerul rarefiat al starurilor.

Un astfel de subiect s-ar putea preta foarte uşor unei abordări moralizatoare sau cel puţin simplificatoare (dacă ar fi ajuns, de pildă, pe mâna marilor studiouri hollywoodiene). Nu însă şi la Sofia Coppola, care a scris şi scenariul.

Ea nu încearcă în niciun moment să-şi judece protagoniştii şi nu insistă asupra resorturilor psihologice sau sociale, motiv pentru care nu dezvăluie decât puţine informaţii despre trecutul, prezentul sau familiile lor (atunci când apar, părinţii sunt ridiculizaţi).

O satiră bine ţintită

Sofia Coppola este mai curând înclinată să le ofere spectatorilor posibilitatea şi răgazul de a observa personajele în mediul lor şi de a le împărtăşi plăcerea de a se lăsa purtate de senzaţiile tari de moment, de lipsa de griji şi de fastul ostentativ.

În acest sens, camera de filmat lasă uneori impresia unei prezenţe discrete, aproape neobservate (nu anticipează reacţii, personajele vorbesc câteodată în afara cadrului). Iar alteori pare a glorifica tinereţea, frumuseţea, luxul.

Hotii de celebritate

Imagine din filmul „Hoţii de celebritate“

Sofia Coppola foloseşte o coloană sonoră în linie cu gusturile tinerilor a căror lume o investighează, un montaj alert şi numeroase brizbrizuri vizuale care dau filmului strălucire şi un aer de prospeţime.

Iar satira ei vizează în primul rând întregul sistem al showbizului, în care nelegiurea stârneşte fascinaţie şi îi propulsează pe autorii ei printre vedetele relative ale momentului. În acest caz, prin intermediul mass-media, goana tinerilor după firimituri de celebritate îi transformă la rândul lor în celebrităţi.

INFO

Hoţii de celebritate (The Bling Ring, SUA, 2013)

Regia: Sofia Coppola
Cu: Emma Watson, Leslie Mann, Taissa Farmiga, Israel Broussard, Katie Chang

Rating: ●●●●○

Ionuţ Mareş, autorul cronicii,
este şi colaborator al blogului
de film şi cultură cinematografică

Marele Ecran



18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

Page 1 of 25812345...102030...Last »