IDEO IDEIS #13. Ana Ularu, Andreea Bădală și Deliric vorbesc despre eșec
https://www.ziarulmetropolis.ro/ideo-ideis-13-ana-ularu-andreea-badala-si-deliric-vorbesc-despre-esec/

„Tu cât ai dat cu fail?”. IDEO IDEIS #13 vrea să-ţi schimbe perspectiva asupra eşecului. Ai crede că o fetiţă peltică ar putea ajunge vreodată prezentatoare de ştiri la un post de mare audienţă din România? Sau că unuia dintre muzicienii tăi preferaţi i-au trebuit 18 ani ca să ajungă să câştige din muzică?

Un articol de Petre Ivan|13 iulie 2018


IDEO IDEIS #13 lansează campania „Tu cât ai dat cu fail?”, care îți propune o schimbare de perspectivă asupra eșecului: o nereușită profesională sau personală este o șansă să te cunoști mai bine, să evoluezi în carieră și chiar să devii un om mai bun. În campanie s-au implicat personalități din domenii diferite, care într-un moment de sinceritate, și-au asumat public un eșec personal, pentru a le transmite liceenilor un mesaj important despre ce înseamnă perseverența.

„Sunt roluri pentru care am ajuns în ultima parte a selecției și le-am pierdut. Altele promise și retrase. Autoflagelări: „aș fi putut fi mai bună, nu am lucrat destul“. Înveți în timp să nu iei totul așa personal și să îți dai spațiul de a te îmbunătăți și de a înțelege că nimic nu îți aparține, nici un rol luat și făcut.” Ana Ularu, actriță

 „Am copilărit cu un soi de frică de eșec. Părea că toată lumea în jur povestea despre eșecurile altora ca și când viața lor fusese ratată. Prin eșec nu se termină totul. Se termină probabil ceva, ca să înceapă altceva. Fără eșec nu poți face schimbări majore, nu poți cunoaște și nu poți evolua. Am încercat să trec de la frica de eșec, care nu mă lăsa să încerc, la a vedea eșecul ca pe un moment de dezvoltare personală. Doar după un eșec major am reușit să renasc și să îmi găsesc niște resurse care nu știam că există în mine.” Andreea Bădală, designer, Murmur

„Mi-am făcut prima formație în ’93, am ajuns să trăiesc din asta în 2011. Poate că nu e un eșec, pentru că am reușit până la urmă. Dar e mama perseverenței.” Deliric

Este al treilea an consecutiv în care IDEO IDEIS alege o temă pe care o consideră constructivă pentru educația non-formală a participanților și care, prin campania de comunicare, poate depăși granițele festivalului în termeni de impact. În 2016 tema a fost empatia, în 2017 autonomia, iar anul acesta IDEO IDEIS vorbește despre perseverență.

„Am tradus perseverența prin rezistența la eșecuri, prin mobilizare și refuzul de a renunța. Cel mai adesea ne place să credem că oamenii pe care îi privim cu admirație au avut un traseu mai lin, că pentru ei lucrurile au fost poate mai puțin complicate. Că au avut noroc. Și totuși experiența ne-a învățat că cel mai probabil au integrat într-un mod constructiv obstacolele prin care au trecut și nu s-au blocat în eșecuri. Ori în adolescență fix astfel de informații te pot învăța să fii mai perseverent în a urmări lucrurile cu adevărat importante pentru tine.” echipa Ideo Ideis

Festivalul IDEO IDEIS#13 se întâmplă între 6 și 12 august la Alexandria.

Pentru mai multe informații:
www.ideoideis.ro
www.facebook.com/ideoideis/

IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate și, în același timp, un eveniment dedicat procesului de educație alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din țară și are rolul de a-i ajuta pe participanți să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, să capete încredere în ei înșiși și să interacționeze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală și profesională.

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.