„Idolul și Ion Anapoda” cu Oana Pellea, pe 29 noiembrie, la ARCUB
https://www.ziarulmetropolis.ro/idolul-si-ion-anapoda-cu-oana-pellea-pe-29-noiembrie-la-arcub/

Într-o comedie romantică şi total anapoda, cinci personaje din Bucureştiul interbelic îşi caută perechea ideală. Cu un umor delicat, actorii Oana Pellea, Florina Gleznea, Cristina Casian, Richard Bovnoczki şi Istvan Teglas revin în luna noiembrie, la ARCUB, într-o nouă reprezentaţie excepţională a spectacolului de teatru „Idolul şi Ion Anapoda”, scrisă de George Mihail Zamfirescu şi adaptată de regizoarea Mariana Cămărăşan.

Un articol de Petre Ivan|15 noiembrie 2017

Producția va fi pusă în scenă miercuri, 29 noiembrie, la Sala Mare a sediului ARCUB (str. Lipscani, nr. 84-90), de la ora 19:00.

Protagoniștii spectacolului îi vor purta pe spectatori într-o călătorie în timp și vor da viață unor personaje ce trăiesc relații marcate de pasiunea dezlănțuită și plină de contradicții din anii frumoși ai vremurilor de odinioară.

Idolul și Ion Anapoda” este o producție dramaturgică al cărei text păstrează atmosfera boemă a epocii interbelice. ANAPODA… un joc de-a teatrul, un joc de-a iubirea, un joc de-a viața – toate în amintirea unei doamne minunate care s-a îndrăgostit cândva de un bărbat prea tânăr, prea gentil, prea vorbăreț… un om total, dar total ANAPODA.

Oana Pellea este Stavăroaia – o doamnă plină de viață. Richard Bovnoczki este Ion – un om anapoda, Florina Gleznea, Frusinel – idolul din vis, Cristina Casian, Mioara – o fată frumoasă, dar proastă și Istvan Teglas, Valter – un băiat tânăr și deștept.

Iubirea este pretutindeni. Ion este îndrăgostit de Mioara. Mioara este îndrăgostită de Valter. Valter și Ion sunt cei mai buni prieteni. Mioara este nepoata răsfățata a lui Madam Stavăr. Madam Stavăr știe tot. Ea ghicește în cafea și zidurile casei sale au ochi și urechi. Este puternică precum un general de armată și fragilă ca un mărgăritărel.

Avem nevoie de bucurie, romantism, dragoste, povești. Mai ales acum, când lumea pare să se dezintegreze, când ritmul este alert și neiertător, când se pare că am uitat de noi. Este necesar să ne redescoperim în lumina unui râs nestăpânit, a unor farse nevinovate, pentru a vedea cât de ridicoli și sublimi suntem, sau am putea fi, atunci când ne îndrăgostim. De fapt, avem nevoie doar să fim. Până la urmă SĂ FIM. Pur şi simplu.

IDOLUL ȘI ION ANAPODA, după G.M. Zamfirescu, adaptare de Mariana Cămărășan

Cu: Oana PelleaRichard BovnoczkiFlorina GlezneaCristina CasianIstvan Teglasoana pellea

Regia: Mariana Cămărășan și Toma Dănilă

Scenografia: Vladimir Turturica

Light-design-ul: Ștefan Vasilescu

Producător: ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și Asociația GOONG București. Proiect susținut de Raiffeisen Bank.

Durata spectacolului: 120 minute, cu pauză

Biletele au fost puse în vânzare și pot fi achiziţionate online de pe http://arcub.ro/ și http://www.bilet.ro/ sau de la casa de bilete de la sediul ARCUB (Strada Lipscani, nr. 84-90).

Prețuri: 50 lei (Categoria I). Elevii, studenţii și pensionarii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 25 lei (Categoria II).

Foto: „Idolul și Ion Anapoda” , Oana Pellea – facebook

07
/12
/13

În 1986 murea Alexandru Giugaru, unul dintre cei mai populari actori români. Rămas celebru pentru rolurile sale comice, el credea că realismul înseamnă totul în artă și că trebuie să fie din toate punctele de vedere acela pe care-l joacă „și nimic altceva”.

06
/12
/13

Duminică, 8 decembrie, de la ora 20.00, Jazzappella va cânta în cafeneaua Schengen (str. Calea Victoriei nr. 21-23), în cadrul celui mai nou proiect de televiziune al Naşul TV: Muzică liberă - Live din Schengen.

06
/12
/13

12 Years a Slave, regizat de Steve McQueen, a fost desemnat filmul anului 2013 în Topul 10 al revistei Rolling Stone, după ce, marţi, cineastul american a primit, pentru aceeaşi peliculă, titlul de cel mai bun regizor din partea New York Film Critics Circle.

06
/12
/13

MEMORIA CULTURALĂ Pe 12 decembrie se împlinesc 30 de ani de la moartea lui Amza Pellea. Sanda Toma, partenera sa de scenă, scria în decembrie 1983, în revista Teatrul, un text prin care-și lua adio (nu „adio”, ci numai „la revedere”) de la actorul care a fost „întotdeauna egal cu el însuși, prietenos și cald ca o zi luminoasă de vară”.