Ilona Brezoianu: „Mă bucur că nu mai sunt singură pe scenă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ilona-brezoianu-ma-bucur-ca-nu-mai-sunt-singura-pe-scena/

INIȚIATIVĂ Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu, propune, la zece ani de la înfiinţare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectaţi de maeştri ai scenei româneşti de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

Un articol de Andrei Crăciun|8 februarie 2017

Printre cei aleși se numără și Ilona Brezoianu (26 ani). A fost selectată de Oana Pellea. Ilona deja s-a impus pe scena teatrului independent, cu „Fata din Curcubeu”, un one-woman-show.

Ilona, ce așteptări ai de la acest spectacol?
Am așteptări mari, având în vedere că am mai lucrat cu Lia și știu că va ieși ceva foarte bun. Sunt tare curioasă. Și cred că va fi un spectacol bine primit, și vor veni mulți să-l vadă.

Cum crezi că îți va influența această selecție cariera?
Momentan nu aș vrea să cred nimic. Sper doar să îmi fac treaba cât mai bine, și mă bucur că o să câștig experiență. Eu mi-aș dori în bine, dar îmi place să fiu surprinsă. Nu aș face un pronostic.

Te așteptai să fii dintre cei aleși? De ce?
Sincer, eram 50% cu 50%. M-am pregătit, recunosc, și am muncit pentru audiție. De asta mă așteptam să da, dar la fel de bine putea fi și nu.

Cum ți se pare faptul că ai fost ales de actrița Oana Pellea?
M-am bucurat foarte tare. O apreciez mult, este un om deosebit. Și o actriță extraordinară. Mai ales în seara galei, când a vorbit atât de frumos despre mine, am fost foarte emoționată…

Cum decurg repetițiile?
Păi, am făcut ceva lecturi, și acum începem să ne cunoaștem mai bine. Lucrurile se conturează foarte frumos. Ne place piesa, lucrăm cu drag, și chiar cred că e o gașcă de oameni talentați și cu chef. Și eu momentan profit de colegi, și mă bucur că nu mai sunt singură pe scenă, cum sunt la ‚Fata din curcubeu’. Acum am pe cine să mă bazez. Sunt încă nouă actori acolo.

Cum vezi această inițiativă a Teatrului Metropolis, odată început lucrul?
Mă bucur tare că există genul ăsta de inițiativă, care sprijină actorii tineri. Cred că ar trebui să facă asta cât mai multe teatre. Sau dacă nu, să se facă asta la Metropolis și în anii următori, ca să se poată bucura și alți colegi.

Cum ți s-a schimbat programul și ce îți place cel mai mult?
Nu mi s-a schimbat prea mult, doar că am început repetițiile astea. Și în rest spectacole, dar încă nu pot să zic că sunt foarte solicitată. Adică mă descurc cu toate. Și încă mai încap. Îmi place că am început lucrul, nu rezist acasă foarte multă vreme.

DESPRE ILONA BREZOIANU

ID: Nume, data și locul nașterii, studii, roluri importante de până acum.
Brezoianu Ilona, 26. 06. 1990, Giurgiu, Liceul Ion Maiorescu Giurgiu, UNATC I L Caragiale, Licență: Clasa prof. Adrian Tititeni. Master: Clasa prof. Gelu Colceag. Roluri: Chivuța, Două Loturi – TNB, regia Alexandru Dabija; Fata din curcubeu, One Woman Show – regia Lia Bugnar; Anita, Mon Cabaret Noir – Teatrelli, regia Răzvan Mazilu; Isaura, Medeea mama mea – TNB , regia Ivan Dobchev; Aspasița, Peretele – Metropolis – regia Lia Bugnar.

TEATRU. De ce ai ales teatrul? Cum e să fii un actor tânăr în România zilelor noastre? De ce e bine, de ce e rău?
Pentru că nu cred că aș fi fost bună la altceva. Am avut de mică înclinații artistice. Cred că și părinții mei și-au dat seama. Apoi când am crescut și am înțeles despre ce vorba în actorie n-am renunțat la idee. Din contră. Ăsta ar fi unul din motive. Și pentru că nu mi-aș fi dorit o viață banală. Cred ca e și o doză de nebunie undeva, la oamenii care aleg asta. Recunosc, m-a pus un pic în dificultate întrebarea asta. Aș fi tentată să spun că e o nebunie să fii un tânăr actor în România zilelor noastre. Trăiești intens, câștigi bani, ceea ce nu ai fi crezut vreodată, și faci ce iți place. Dar imediat îmi vin în minte și colegi care nu joacă, deși au terminat facultatea asta. E trist. Din păcate nu sunt șanse egale pentru toți. Suntem prea multi, și se fac destul de puține lucruri. Habar n-am. Pentru unii e bine, pentru alții nu. Trist.

SCHIMBARE. Ce îți dorești tu să schimbi în teatru, ce ți-ai dori să schimbe sistemul?
Mi-aș dori casting-uri cu acces pentru toată lumea, posturi, angajări cu concurs. Astea ar fi.

PUNCTE FORTE. Care consideri că sunt atuurile tale în viața de actor?
Forța și umorul. E suficient. Nici nu știu dacă mai sunt altele.

COTIDIAN. Cum trăiești în viața de zi cu zi?
Merg la repetiții, gătesc, dorm, iubesc pisica, ies în oraș, nu știu. Fac de toate. E plină de activități.

RECOMANDĂRI CULTURALE. Scriitori, dramaturgi, cărți, regizori, filme, muzică…
John Steinbeck . Slwomir Mrozek. Acum citesc Andrei Takovsky – Sculptând în timp. Regizori: Yuri Kordonsky, Alexandru Dabija, Lia Bugnar, Alexander Morfov, mulți. Și ar mai fi și de afară, și de film. și… mulți. Film: Ivan’s childhood. Muzică: Avishai Cohen.

Aș fi tentată să spun că e o nebunie să fii un tânăr actor în România zilelor noastre. Trăiești intens, câștigi bani, ceea ce nu ai fi crezut vreodată, și faci ce iți place. Dar imediat îmi vin în minte și colegi care nu joacă, deși au terminat facultatea asta. E trist. Din păcate nu sunt șanse egale pentru toți.

Foto: Laura Dobre

17
/09
/14

Activă atât în teatrul de stat, cât și în cel independent, actrița Nicoleta Lefter vorbeşte despre cum se îmbogățește sufletește datorită meseriei sale și despre exigențele pe care trebuie să le aibă un regizor atunci când lucrează cu ea.

03
/09
/14

Dan Piţa şi-a pus amprenta inconfundabilă pe nenumărate filme de referinţă ale cinematografului românesc. Cel mai recent exemplu este filmul său “Kyra Kyralina”, după Panait Istrati şi un scenariu de Ioan Grigorescu, a cărui premieră are loc pe 5 septembrie la cinematograful Elvira Popesco din Capitală.

27
/08
/14

Suntem o societate de consum în care rareori produsele pe care le cumpărăm ne trebuie cu adevărat. Ignorăm propriile puteri și ne lăsăm controlați de reclame ascunse sub un concept. Ce facem când teatrul ne aduce toate aceste elemente pe scenă?

18
/08
/14

Nevoia de teatru este tocmai nevoia de viaţă adevărată. Un actor îşi cercetează sufletul cu ceva vreme înainte de spectacol, petrecând puţin timp cu el însuşi, dezlegându-se de nebunia vieţii cotidiene. Îşi cercetează sufletul precum un vânător arma înainte de a pleca la vânătoare şi exact în clipa în care intră pe scenă ştie că e capabil de orice.

15
/08
/14

Alexandra Penciuc și Mariana Cămărășan, regizoarele spectacolului de teatru independent "Cui i-e frică de Virginia Woolf?", care se joacă de șapte ani cu aceeași distribuție, vorbesc despre descoperirile de care au avut parte lucrând împreună, despre transformările spectacolului și despre lucrurile care îi mențin vie energia.

23
/07
/14

După realizarea scenografiei pentru multe producții românești și pentru coproducții internaționale, Mihaela Ularu, mama actriţei Ana Ularu, a revenit la prima pasiune a sa, teatrul, realizând costumele din spectacolul independent „În parc”, scris şi regizat de Radu Iacoban, cu Ana Ularu/Rodica Lazăr și Istvan Teglas în distribuţie.