Ilona Brezoianu: „Mă bucur că nu mai sunt singură pe scenă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ilona-brezoianu-ma-bucur-ca-nu-mai-sunt-singura-pe-scena/

INIȚIATIVĂ Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu, propune, la zece ani de la înfiinţare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectaţi de maeştri ai scenei româneşti de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

Un articol de Andrei Crăciun|8 februarie 2017

Printre cei aleși se numără și Ilona Brezoianu (26 ani). A fost selectată de Oana Pellea. Ilona deja s-a impus pe scena teatrului independent, cu „Fata din Curcubeu”, un one-woman-show.

Ilona, ce așteptări ai de la acest spectacol?
Am așteptări mari, având în vedere că am mai lucrat cu Lia și știu că va ieși ceva foarte bun. Sunt tare curioasă. Și cred că va fi un spectacol bine primit, și vor veni mulți să-l vadă.

Cum crezi că îți va influența această selecție cariera?
Momentan nu aș vrea să cred nimic. Sper doar să îmi fac treaba cât mai bine, și mă bucur că o să câștig experiență. Eu mi-aș dori în bine, dar îmi place să fiu surprinsă. Nu aș face un pronostic.

Te așteptai să fii dintre cei aleși? De ce?
Sincer, eram 50% cu 50%. M-am pregătit, recunosc, și am muncit pentru audiție. De asta mă așteptam să da, dar la fel de bine putea fi și nu.

Cum ți se pare faptul că ai fost ales de actrița Oana Pellea?
M-am bucurat foarte tare. O apreciez mult, este un om deosebit. Și o actriță extraordinară. Mai ales în seara galei, când a vorbit atât de frumos despre mine, am fost foarte emoționată…

Cum decurg repetițiile?
Păi, am făcut ceva lecturi, și acum începem să ne cunoaștem mai bine. Lucrurile se conturează foarte frumos. Ne place piesa, lucrăm cu drag, și chiar cred că e o gașcă de oameni talentați și cu chef. Și eu momentan profit de colegi, și mă bucur că nu mai sunt singură pe scenă, cum sunt la ‚Fata din curcubeu’. Acum am pe cine să mă bazez. Sunt încă nouă actori acolo.

Cum vezi această inițiativă a Teatrului Metropolis, odată început lucrul?
Mă bucur tare că există genul ăsta de inițiativă, care sprijină actorii tineri. Cred că ar trebui să facă asta cât mai multe teatre. Sau dacă nu, să se facă asta la Metropolis și în anii următori, ca să se poată bucura și alți colegi.

Cum ți s-a schimbat programul și ce îți place cel mai mult?
Nu mi s-a schimbat prea mult, doar că am început repetițiile astea. Și în rest spectacole, dar încă nu pot să zic că sunt foarte solicitată. Adică mă descurc cu toate. Și încă mai încap. Îmi place că am început lucrul, nu rezist acasă foarte multă vreme.

DESPRE ILONA BREZOIANU

ID: Nume, data și locul nașterii, studii, roluri importante de până acum.
Brezoianu Ilona, 26. 06. 1990, Giurgiu, Liceul Ion Maiorescu Giurgiu, UNATC I L Caragiale, Licență: Clasa prof. Adrian Tititeni. Master: Clasa prof. Gelu Colceag. Roluri: Chivuța, Două Loturi – TNB, regia Alexandru Dabija; Fata din curcubeu, One Woman Show – regia Lia Bugnar; Anita, Mon Cabaret Noir – Teatrelli, regia Răzvan Mazilu; Isaura, Medeea mama mea – TNB , regia Ivan Dobchev; Aspasița, Peretele – Metropolis – regia Lia Bugnar.

TEATRU. De ce ai ales teatrul? Cum e să fii un actor tânăr în România zilelor noastre? De ce e bine, de ce e rău?
Pentru că nu cred că aș fi fost bună la altceva. Am avut de mică înclinații artistice. Cred că și părinții mei și-au dat seama. Apoi când am crescut și am înțeles despre ce vorba în actorie n-am renunțat la idee. Din contră. Ăsta ar fi unul din motive. Și pentru că nu mi-aș fi dorit o viață banală. Cred ca e și o doză de nebunie undeva, la oamenii care aleg asta. Recunosc, m-a pus un pic în dificultate întrebarea asta. Aș fi tentată să spun că e o nebunie să fii un tânăr actor în România zilelor noastre. Trăiești intens, câștigi bani, ceea ce nu ai fi crezut vreodată, și faci ce iți place. Dar imediat îmi vin în minte și colegi care nu joacă, deși au terminat facultatea asta. E trist. Din păcate nu sunt șanse egale pentru toți. Suntem prea multi, și se fac destul de puține lucruri. Habar n-am. Pentru unii e bine, pentru alții nu. Trist.

SCHIMBARE. Ce îți dorești tu să schimbi în teatru, ce ți-ai dori să schimbe sistemul?
Mi-aș dori casting-uri cu acces pentru toată lumea, posturi, angajări cu concurs. Astea ar fi.

PUNCTE FORTE. Care consideri că sunt atuurile tale în viața de actor?
Forța și umorul. E suficient. Nici nu știu dacă mai sunt altele.

COTIDIAN. Cum trăiești în viața de zi cu zi?
Merg la repetiții, gătesc, dorm, iubesc pisica, ies în oraș, nu știu. Fac de toate. E plină de activități.

RECOMANDĂRI CULTURALE. Scriitori, dramaturgi, cărți, regizori, filme, muzică…
John Steinbeck . Slwomir Mrozek. Acum citesc Andrei Takovsky – Sculptând în timp. Regizori: Yuri Kordonsky, Alexandru Dabija, Lia Bugnar, Alexander Morfov, mulți. Și ar mai fi și de afară, și de film. și… mulți. Film: Ivan’s childhood. Muzică: Avishai Cohen.

Aș fi tentată să spun că e o nebunie să fii un tânăr actor în România zilelor noastre. Trăiești intens, câștigi bani, ceea ce nu ai fi crezut vreodată, și faci ce iți place. Dar imediat îmi vin în minte și colegi care nu joacă, deși au terminat facultatea asta. E trist. Din păcate nu sunt șanse egale pentru toți.

Foto: Laura Dobre

17
/05
/23

Jurnalista de televiziune, publicista și romanciera Marilena Rotaru a împlinit 75 de ani de viață și 55 de ani de carieră. Cu această ocazie, renumita realizatoare de programe culturale la TVR a acordat recent un interviu inedit, publicat în mai 2023, în revista de literatură „Cuvânt românesc” din Madrid, Spania, realizat de scriitoarea și jurnalista Rhea Cristina.

21
/04
/23

Despre Corina Sîrghi, cea care și-ar fi dorit să se nască în Sicilia, cea care crede că zambilele miros a un nou început, cea care are o slăbiciune pentru cuvântul „șarlatan“, Corina care bea prosecco și care ar întinde mese de dimineața până seara. Despre ea și despre alfabetul vieții ei, în rândurile următoare.

24
/02
/23

INTERVIU Spectacolul „Un basm urban”, semnat de Norbert Boda, este una dintre noutățile de pe scena teatrală bucureșteană care ne atrag atenția în aceste zile. Înainte de premiera de la Teatrul Metropolis, am stat de vorbă cu tânărul regizor despre musicalul care abordează poveștile orfanilor. Iată ce am aflat! 

10
/02
/23

Luna Maar este o vocalistă, compozitoare și chitaristă din România, născută în Deva. S-a mutat în București, unde a absolvit Universitatea Națională de Muzică.

20
/01
/23

Ziarul Metropolis vă recomandă „Hacking Work“, primul podcast din România care vorbește clar, curajos și cinstit despre piața muncii, angajați și organizații, competență și performanță, climat și mentalități, creativitate și eficiență, colaborare și recompensă, oameni și nu resurse, leadership și nu leadershit.

16
/01
/23

Tatiana Ernuțeanu, poetă, eseistă și publicistă, a publicat recent volumul „Buletin de știri blues“, la Editura Tracus Arte (2022) și volumul „Carne, visuri si oase triste uitate în Hydra“, Editura Eikon (2020). Scrie pentru revistele Forbes Life și Psychologies.

11
/01
/23

The Strizzers sunt o trupă de rock alternativ din București, care își invită ascultătorii să exploreze alături de ei un nou concept – rockul urban.