Iluzionistul, de Sylvain Chomet, la TVR 2
https://www.ziarulmetropolis.ro/iluzionistul-de-sylvain-chomet-la-tvr-2/

Cinefilii pot vedea, în această noapte, la FILMUL de ARTĂ, de pe TVR 2, excelenta animaţie Iluzionistul (L’ILLUSIONNISTE-Franţa, 2010), în regia lui Sylvain Chomet. Filmul a fost nominalizat la premiul Oscar, în 2011, pentru cel mai bun film de animaţie, fiind răsplătit în acelaşi an cu un Premiul Cesar.

Un articol de Petre Ivan|5 decembrie 2016

Iluzionistul” este povestea prieteniei neobişnuite care apare între un bătrân scamator şi o fetiţă convinsă de puterile supranaturale ale acestuia.

Forţat de perimarea meşteşugului său să ducă o existenţă itinerantă, iluzionistul Eisenheim o întâlneşte pe micuţa Alice în timpul unei reprezentaţii, într-o cârciumă dintr-un sat izolat din vestul Scoţiei. Alice este atât de impresionată de trucurile bătrânului, încât îl urmează pe acesta la Edinburgh, în ceea ce pare o aventură magică în sine.

„Iluzionistul” este cel de-al doilea lungmetraj regizat de Sylvain Chomet, realizatorul filmelor „Tripletele din Belleville/ Les Triplettes de Belleville” (Franţa, 2003) şi „La vieille dame et les pigeons” (Franţa, 1998).

Scenariul filmului „Iluzionistul” este adaptat după ultimul scenariu al regizorului, actorului şi scenaristului francez Jacques Tati (1907 – 1982), o figură-cult a istoriei filmului european, realizatorul celebrelor „Vacanţa domnului Hulot” (1953), „Unchiul meu” (1958) şi „Jour de fête” (1949), filme premiate la Cannes și Veneţia.

Astfel, povestea „Iluzionistului” împrumută umorul, delicateţea şi subtilităţile scenariilor lui Tati, care creează o poveste despre condiţia artistului, neîmplinirile inerente acesteia, dar şi satisfacţiile şi înţelepciunea pe care un artist autentic le poate obţine.

Foto: Iluzionistul – facebook

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.