I’M NOT THERE: 2/3 galeria se deschide pe 10 iunie în București
https://www.ziarulmetropolis.ro/im-not-there-2-3-galeria-se-deschide-pe-10-iunie-in-bucuresti/

2/3 galeria se deschide publicului pe 10 iunie, pe Strada Franceză nr. 4, între orele 17:00 – 00:00, cu expoziţia „I’m not there” prezentând lucrările artistului John Divola.

Un articol de Liliana Matei|2 iunie 2021

John Divola este un artist contemporan din California ce lucrează preponderent cu fotografie; cariera lui se întinde pe patru decenii, din anii ‘70 și până în prezent. Lucrările lui Divola au fost expuse în instituții de prestigiu precum Muzeul de Artă Modernă din New York, Muzeul de Artă Contemporană din Los Angeles, Muzeul de Artă Modernă din San Francisco, Muzeul Victoria and Albert, Muzeul J. Paul Getty, Muzeul Național de Artă Americană și multe altele.

Expoziția „I’m not there” prezintă două binecunoscute serii ale sale – “Dogs chasing my car in the desert” (1996 – 2001) și “Vandalism” (1974-75). Vor fi expuse spre vizionare și două dintre cărțile artistului, publicate de MACK Publishing – “Vandalism” (2018) și “Terminus” (2021).

Sunt complet interesat de proces. Fotografia tinde să privilegieze observația în defavoarea intenției. Eu încerc pur și simplu să creez un proces care să maximizeze oportunitatea pentru anumite tipuri de observații. – John Divola

Titlul expoziției „I’m not there” poate părea puțin evident la prima vedere, deoarece se regăsește într-una dintre imaginile lui Divola din seria ‘Vandalism’ – cred că ceea ce mă atrage la acesta este modul contrastant descriptiv, direct și jucăuș. […] Ceea ce admir cel mai mult la fotografiile lui John Divola este faptul că nimic nu este ceea ce pare la prima vedere.” – Claudia Retegan, fondator și curator al 2/3 galeria

Lucrările lui John Divola vor fi expuse în România pentru prima dată. Evenimentul marchează deschiderea oficială a 2/3 galeria.

2/3 galeria este o galerie tânără de artă fondată în București, ce își propune să promoveze arta contemporană, punând accentul pe fotografie.

Parteneri media: TANĂNANA, Decât o Revistă, Scena9, VICE România, IQAds, Glamour, The Institute, igloo, Zeppelin, Dissolved Magazine, Ziarul Metropolis, Modernism, Designist, Feeder, Zile și Nopți, Harper’s Bazaar, Urban.ro, Daily Magazine

Urmăriți 2/3 galeria pe Facebook și Instagram.

28
/04
/23

Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud și Asociația Culturală „Grigore Bradea” vă invită la vernisajul expoziției realizate de Florin Tamba – laureat al Premiului „Grigore Bradea” 2021. Vernisajul expoziției de sculptură are loc vineri, 5 mai 2023, de la ora 18:00, la Muzeul Județean Bistrița-Năsăud. Expoziția va fi prezentată de istoricul de artă Vasile Duda.

27
/04
/23

Finalul lunii aprilie aduce încă două vernisaje în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă. De pe 26 aprilie și până pe 6 iunie, la Kulterra Gallery (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106), se poate vedea expoziția „Călătorii” a artistei Ioana Badea, ce explorează drumuri, și nu destinații, făcute atât cu pasul, cât și cu gândul și între 29 aprilie și 13 mai artistul Bogdan – George Negulescu aduce în spațiul-acvariu din B-dul Carol, nr. 53 expoziția ”Red my mind”.

27
/04
/23

Cea de-a IX-a ediție a Festivalului Internațional de Arhitectură și Design Concéntrico se va desfășura, în perioada 27 aprilie - 2 mai 2023, în orașul Logroño (Spania), iar România va fi din nou prezentă, cu instalația „Fresaˮ/„Căpșunăˮ, realizată de arhitecta Oana Stănescu. Participarea României la această ediție a Festivalului este susținută de Institutul Cultural Român de la Madrid, partener al Festivalului, cu sprijinul Uniunii Arhitecților din România.

25
/04
/23

Fundația Art Encounters din Timişoara, oraş care este Capitala Europeană a Culturii în acest an, găzduieşte expoziția "Adrian Ghenie - Corpul imposibil", ce conține o serie de desene și câteva picturi tulburătoaere, inspirate din izolarea din perioada pandemiei.

24
/04
/23

„Albinele Mării Negre” de Vasile Rață este a doua expoziție din seria „Window to Europe” de la Arbor.art.room, care-și propune ca de-a lungul acestui an să promoveze artiști cu rădăcini basarabene, care și-au început cariera la sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90. Acela a fost momentul prăbușirii cortinei de fier și al deschiderii de noi oportunități în spațiul occidental.