„Impresii din Copilărie”, de Dorin Coltofeanu – expoziție în cadrul Festivalul Internațional George Enescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/impresii-din-copilarie-de-dorin-coltofeanu-expozitie-in-cadrul-festivalul-international-george-enescu/

Contemporanii şi Institutul Cultural Român vă invită marţi, 8 septembrie, orele 19:00, la vernisajul expoziţiei personale a pictorului Dorin Coltofeanu intitulată ,,Impresii din Copilărie”, desfăşurat în spaţiul expoziţional Symposium, Biblioteca Naţională a României.

Un articol de Liliana Matei|2 septembrie 2015

Expoziția “Impresii din Copilărie” va cuprinde un fond de 40 de lucrări de pictură, printre care și seria de 10 lucrări care povestesc în imagini de basm cele 10 părți ale Suitei pentru vioară și pian „Impresii din Copilărie” a maestrului George Enescu: “Lăutarul”, “Bătrânul cerşetor”, “Pârâiaşul din fundul grădinii”, ”Pasărea din colivie şi cucul din perete”, ”Cântec de leagăn”, “Greierul”, “Luna prin fereastră”, “Vântul în horn”, “Furtună în noapte”, ”Răsărit de soare”.

,,(…) Pictura lui Dorin Coltofeanu transmite puritate, solemnitate, linişte. Din culorile diafane, aproape transparente transpuse pe pânză ia naştere o lume onirica, cu mult mister, dar guvernată de o perfectă ordine.” (Corneliu Antim)

În deschiderea expoziției vor lua cuvântul Corneliu Antim, critic de artă, Liviu Jicman, Vicepreședintele ICR și Maria Pașc, curatorul expoziției. În intro-ul festivității, invitații speciali Diana Jipa (vioară) și Angelica Postu (pian) vor intepreta un fragment din lucrarea “Impresii din Copilărie” de George Enescu.

Evenimentul expozițional “Impresii din Copilărie” este organizat de Contemporanii și Institutul Cultural Român și face parte din Bucureștiul Creativ, care se desfășoară în cadrul Festivalului Internațional George Enescu. Expoziția poate fi vizitată în perioada 08 septembrie-30 septembrie 2015, de luni până vineri, între orele 9:00-18:00, Biblioteca Națională a României, spațiul expozițional Symposium, Bdul. Unirii nr. 22, București.

07
/12
/17

Miercuri, 6 decembrie, Muzeul Național de Artă al României a redeschis Sala Constantin Brâncuși. Evenimentul a avut loc în prezența lui Lucian Romașcanu - Ministrul Culturii și Identității Naționale, a Directorului Liviu Constantinescu, a Directorului Științific Octavian Boicescu și a echipei de specialiști MNAR. Alături de aceștia au fost de față invitați ai corpului diplomatic și personalități ale vieții culturale românești.

04
/12
/17

Expoziţia „Frida Kahlo and Diego Rivera: Polish Context” a fost deschisă la ZAMEK Culture Centre din Poznan în încercarea de a da de urma tabloului „The Wounded Table” văzut ultima dată în 1955, la Varşovia.

23
/11
/17

Ultimul tablou pictat înainte de moarte de fostul premier britanic Winston Churchill, The Goldfish Pool at Chartwell, a fost vândut la licitație la Londra cu suma de 357.000 de lire (402.160 de euro). Churchill, laureat al premiului Nobel pentru Literatură si pasionat de pictură a realizat zeci de tablouri pe care însă nu le vindea niciodată...

18
/11
/17

  Expoziția „Podoabe străvechi”, cuprinzând câteva sute de obiecte de podoabă cu o vechime cuprinsă între 5.000 și 8.000 de ani, descoperite în așezări și morminte din sud-estul României, a fost deschisă joi la Muzeul județean Buzău. „Expoziția este o premieră națională și este rodul parteneriatului între opt muzee: Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” București, […]

15
/11
/17

„Tinerețe fără bătrânețe: artiști și producători culturali români contemporani între 30 și 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

13
/11
/17

Liminal, festivalul pionier de artă, știință și tehnologie care a avut loc în București între 31 octombrie și 12 noiembrie, s-a încheiat duminică după-amiază. Instalații precum Mindcraft Battle, adică piramida care levitează cu puterea minții, sau Automated Poetry Machine, generatorul de poezii la intersecția dintre un telefon public și un bancomat, din cadrul festivalului au fost câteva din felurile în care Liminal a evidențiat nevoia de apropiere a publicului de intersecția dintre artă, știință și tehnologie.