In Anul Caragiale, romanii primesc bere in schimbul lecturii
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-anul-caragiale-romanii-primesc-bere-in-schimbul-lecturii/

Pentru ca I.L. Caragiale a fost si berar, si inca unul tare priceput, pentru ca a condus un lant de berarii, pentru ca celebra si inspirata maxima „Simt enorm si vaz monstruos” a fost spusa prima data la o bere (Serban Cioculescu), cititorii sunt invitati sa-i aduca un omagiu lui Caragiale spre finele Anului Caragiale, cumparand […]

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2012

Pentru ca I.L. Caragiale a fost si berar, si inca unul tare priceput, pentru ca a condus un lant de berarii, pentru ca celebra si inspirata maxima „Simt enorm si vaz monstruos” a fost spusa prima data la o bere (Serban Cioculescu), cititorii sunt invitati sa-i aduca un omagiu lui Caragiale spre finele Anului Caragiale, cumparand o carte scrisa de ilustrul dramaturg (sau orice carte scrisa despre Caragiale). In schimbul acestui efort, romanii dornici de lectura vor primi… o sticla de bere Nenea Iancu.

Promotia este valabila exclusiv pana la finalul anului in librariile grupului Librarium in Bucuresti (Libraria Bastilia), Timisoara (Libraria Cartea de Nisip), Cluj (Libraria Book Corner), Iasi (Libraria Avant-Garde si Palas), in limita stocului disponibil.

Sub sloganul: Ai carte, ai parte de Printipuri, cei care trec pragul Librariei Bastilia vor avea surpriza sa gaseasca si cadouri de Craciun personalizate si impachetate in hartie care imita publicatiile vremii (ziarul TimpulConvorbiri literare etc.). Pachetele contin o carte de Caragiale sau despre Caragiale (textele Ioanei Parvulescu, criticului Dan C. Mihailescu) alaturi de o sticla de Nenea Iancu.

Cititorii au fost placut surprinsi de promotia initiata la inceputul lunii de catre Bavarom (cel mai mare distribuitor independent de bere de import din Romania, dintre care amintim si Paulaner) alaturi de Grupul Librarium. Cei mai multi cititori au fost uimiti de simpla prezenta a unei sticle de bere in librarie, alti cititori au venit special pentru promotie, altii au considerat ca este cea mai inspirata promotie de pana acum.

Despre Nenea Iancu
Berea Nenea Iancu (Caragiale era cunoscut intre prieteni dupa pseudonimul Nenea Iancu) s-a lansat in Anul Caragiale la initiativa Bavarom pentru a-l celebra pe ilustrul dramaturg. La cateva saptamani dupa lansarea oficiala, berea a inregistrat un succes neasteptat, romanii consumand in aceasta vara peste 100.000 de halbe de bere.
Nenea Iancu se gaseste, pe langa librariile deja mentionate, in cateva localuri alese din orasele mari din Romania, in doua sortimente:

–          bere blonda de tip „Munchner Lager” cu o concentratie de alcool de 4.9 grade
–          bere nefiltrata de tip „Weiss” cu o concentratie de alcool de 5.1 grade.

Nenea Iancu este o bere produsă din trei ingrediente de baza, fara aditivi chimici: apa, malt din orz si hamei, dupa un procedeu natural de fermentatie care dureaza 45 de zile (pentru berea nefiltrata tip „weiss” este adaugat si maltul din grau).

28
/01
/21

Timișoara la cutie – Cetate reproduce o felie din cartierul Cetate, centru istoric și principal pol de atracție turistică al orașului, aducând la viață 5 din clădirile emblematice ale orașului, într-un format de miniaturi, puzzle și cărți poștale. Cutia oferă copiilor șansa de a cunoaște mai bine orașul Timișoara prin joacă, învățând despre arhitectura și istoria acestuia iar adulţilor ocazia de a se (re)îndrăgosti de oraş privindu-l cu ochi de turist.

28
/01
/21

Trio Affresco este alcătuit din flautistul Ion Bogdan Ștefănescu, solist al Filarmonicii „George Enescu“, violonistul și compozitorul Vlad Maistorovici, câștigător al concursului „George Enescu“ ediția 2001, custode al viorii Nicolò Gagliano din 1751, proprietate a Rațiu Family Charitable Foundation și pianista Diana Ionescu, câștigătoare a Concursului Internațional „George Enescu“, ediția 2001.

28
/01
/21

Joi, 28 ianuarie, de la ora 19.00, în cadrul stagiunii online a Filarmonicii „George Enescu”, va fi difuzată o înregistrare din 2018, în care Orchestra simfonică, condusă de regretatul dirijor Camil Marinescu, a interpretat Concertul pentru vioară, flaut şi orchestră de coarde semnat de Johann Sebastian Bach și Plastic - Rock Concerto de Dan Dediu. Ambele lucrări i-au avut solişti pe flautistul Ion Bogdan Ştefănescu şi pe violonistul Gabriel Voicu. În partea a doua a evenimentului, ansamblul a prezentat Simfonia nr. 9 de Franz Schubert.

28
/01
/21

Teatrul Odeon își redeschide porțile publicului în Sala Majestic, duminică, 31 ianuarie, ora 19:00, cu prima premieră a anului 2021, spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf?” de Edward Albee, traducerea Ionuț Grama, regia Alexandru Mâzgăreanu, decor Andrada Chiriac, costume Alexandra Mâzgăreanu, muzica Alexandru Suciu, cu: Carmen Tănase, Adrian Titieni, Ioana Mărcoiu, Silvian Vâlcu.

28
/01
/21

Între închideri și redeschideri (cine știe până când) de teatre, între chinuitor dor de teatru dar și mai chinuitoarea situație dificilă a multor actori și profesioniști din domeniul cultural, ne-am gândit să vă oferim câteva gânduri și realiste dar și „întremătoare” pentru minte și suflet de la 5 actori pe care i-ați văzut (și sperăm să îi mai vedeți) în spectacolele Teatrului Metropolis.

28
/01
/21

Născut pe 28 ianuarie 1936, scriitorul albanez Ismail Kadare împlinește astăzi 85 de ani, ocazie cu care vă oferim un amplu fragment din cea mai nouă carte a sa disponibilă în limba română – volumul de memorii „Dimineți la Café Rostand” (Editura Humanitas Fiction, 2021, colecția „Raftul Denisei”, traducere de Marius Dobrescu).

27
/01
/21

Cu prilejul celei de-a șaptea ediții TIC PITIC – Zilele Small Size, un eveniment care celebrează teatrul pentru cei mai mici spectatori (copiii între 6 luni și 6 ani), Teatrul Ion Creangă organizează „Întâlnirea #online: Efectele pandemiei asupra copiilor” – o dezbatere adresată tuturor părinților interesați să descopere cum pot gestiona mai bine impactul negativ al tensiunilor și incertitudinilor care i-au afectat pe cei mici în perioada pandemiei.

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.