În căutarea adevărului
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-cautarea-adevarului/

Am fost să văd „L-V:8-16”. Târziu, admit. Nu vreau să scriu o evidenţă, dar o scriu: e mai bine decât să nu fi fost niciodată.

Un articol de Andrei Crăciun|9 iulie 2015

„L-V: 8-16” e un spectacol de Ioana Păun, după “Cred că nu m-ați înțeles bine” de Rodrigo Garcia & texte de Ioana Păun. Aceasta este, totodată, un “one man show” longeviv al lui Lari Giorgescu. Și mai este și o ocazie de a te reîntâlni cu atmosfera specială de la Green Hours. Să începem cu sfârșitul: Green e un loc care și-a trăit deja faima – meritat, pentru că a fost în avangarda alternativelor. Și în jazz, și în teatru, în viață în general.

Spectator, nu am o relație simplă, liniară cu actorul Lari Giorgescu. Mi-a plăcut, mi-a plăcut mult în „Moftul român“ la Mignon. La fel de adevărat e că în privința domnului nostru Caragiale sunt atât de subiectiv încât mă pot lăsa, mai lesne, impresionat. Apoi, nu mi-a plăcut neapărat “Poezia visului” de la “Unteatru”, dar nu i-am scris o cronică în contra. M-am lăsat chiar purtat de poezie și cred că am scris mai generos despre spectacol decât îmi propusesem. Nu mai contează.

Cu siguranță, însă, nu m-am omorât după rolul pe care l-a făcut în “Dumnezeu se îmbracă de la second-hand”. Dar era ceva cu Lari, era ceva. Vă povestesc toate acestea pentru a înțelege starea de spirit cu care m-am prezentat, vineri, la un amurg, la Green Hours. Iar „L-V: 8-16” m-a încântat.

_mg_2830

Lari Giorgescu, în „L-V: 8-16. Foto: Bogdan Adam

E adevărat – e un spectacol care se potrivește cu vârsta mea, cu amintirile mele, cu respectul pe care i-l port lui „Captain Planet”, cu tot ceea ce cred despre viață, în definitiv.

Textul e foarte, foarte, foarte, foarte, foarte bun, iar Lari Giorgescu are cu siguranță aceste talente: are ritm, are suflu, știe să facă dintr-un monolog un spectacol. Comedia – cred – i se potrivește mai mult. Deși „L-V: 8-16” nu e, neapărat, o comedie.

Pe scurt e așa: ni se arată viața lui Alex, care, în prima secvență, are șase ani și opt luni, e îndrăgostit de Donatello din “Țestoasele Ninja”, vrea să se facă pictor și – în aceeași zi, desigur – muzician –. și intenționează să salveze de la moarte un ponei exploatat de un fotograf.

Inevitabil, Alex crește, merge la școală (senzațională enumerarea clișeelor cu care iese din orice școală românească un tânăr! – bravo, Ioana Păun!), și sfârșește într-o muncă de birou plictisitoare și ridicolă. Și seara, acasă, foarte tinerește, se autosatisface, căci viața nu mai oferă mare lucru. Totul pare greșit în viața lui Alex, și – cel mai important – nu e chiar vina lui. Cam așa e și în realitate.

Înțeleg de ce acest spectacol, de ce rezistă, de ce nu va expira. E autentic. Spune lucurilor pe nume, nu se ascunde, e sincer în permanenta lui încercare de a arăta groaznica ipocrizie a oamenilor (ipocrizie până și în relația cu mamele noastre!), ipocrizie de care nici Alex nu este scutit.

„L-V:8-16” e un exercițiu modern, splendid, de disperată căutare a adevărului. Iar Lari Giorgescu și-a înțeles personajul, și-a înțeles rolul. E bun.

20
/07
/16

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI  Denisa Nicolae, actriţă. 29 de ani. Parteneră în teatru, dar şi pe scena vieţii, cum frumos spune şi clişeul, a actorului Liviu Romanescu. Activează împreună în Vanner Collective, o întreprindere teatrală co-întemeiată de Liviu. Aşa a învăţat el în Anglia, unde a făcut carte (teatru!) pe la Oxford, că e bine.

05
/07
/16

NOUA GENERAȚIE DE ACTORI. Liviu Romanescu, tânăr actor român. Până-n 30. Cunoscut pentru rolurile din “Emancipare” (Teatrul de Comedie) sau “Lungs” (Green Hours) sau „Paganini” (Metropolis). A studiat la UNATC, dar și la Oxford. Este co-fondator al unei companii de teatru româno-britanice, aflată la început de drum. Liviu Romanescu, moldovean la bază. De la Iași. Noua generație.

06
/04
/16

Continuăm campania „100 de tineri artişti pentru 100 de ani de România“ cu un nou interviu-portret. Ilona Brezoianu, douăzeci şi şase de ani. Actriţă în mare vogă la Bucureşti. Face furori, la Godot, cu spectacolul “Fata din Curcubeu”, de Lia Bugnar. În curând, o veţi vedea şi pe marile ecrane, în noul lungmetraj al lui Cristi Puiu. Ilona, aşadar.

06
/09
/15

Gala Tânărului Actor HOP va avea loc la Costineşti, între 8 şi 11 septembrie 2015 şi este organizată de UNITER şi Vox Maris Grand Resort. Site-ul Uniunii Teatrale din România, www.uniter.ro, i-a prezentat în ultima lună pe tinerii calificați în marea finală, printr-o serie de interviuri. Ziarul Metropolis vă arată ce au răspuns zece dintre ei, la întrebarea: „de ce te-ai făcut actor/actriță?“

31
/08
/15

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI. Lia Sinchevici (25 spre 26 de ani). Actriţă. Basarabeancă. Finalistă în acest an la Gala  HOP, care urmează să aibă loc la Costineşti. A jucat deja în filme de serie B. A jucat şi cu Jean-Claude Van Damme, şi cu Shia LaBeouf. Acum îşi construieşte un nume în teatrul românesc. Cum? Lia Sinchevici e – toată – o poveste.

30
/08
/15

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI Astăzi vi-l prezentăm pe Andrei Huțuleac (douăzeci și patru de ani), actor, pe la Metropolis, pe la Godot, pe la Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”. Un actor, dar și un personaj, căci Huțuleac este, dacă nu știați, și puțin cam poet.

02
/08
/15

Mădălina Craiu (douăzeci și patru de ani), actriță. Joacă în “Paravan. Două telefoane”, la Godot, și în “Steaua fără nume”, la Centrul Cultural pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu”. Și în filme. Am prins-o, greu, între filmări la două scurt-metraje. A fost, anul trecut, una dintre vedetele serialului de televiziune “Umbre” (produs și difuzat de HBO).

07
/06
/15

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI Letiția Vlădescu (27 de ani). O știți din “Peretele”, musicalul de la Teatrul Metropolis. Letiția provine dintr-o familie de muzicieni și până să dea la Teatru a studiat vioara. Sora ei este pianista Cezara-Lucia Vlădescu. În prezent, pe Letiția o mai puteți vedea și la Teatrul Mignon, dar și la Operetă.

27
/05
/15

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI Alexandru Unguru a fost cercetător universitar, are un doctorat în arta actorului și joacă la Teatrul Odeon din Bucureşti.  În ultimul an, a scris nouă piese pe care le-a montat în teatrul independent. “De veghe în lanul de ocară”,  „Akasă”, “Declick”,  „Köln”, „Ka-chiiing!”, “Doi și un Tulnik” sunt câteva dintre ele.