În căutarea tinereții fără bătrânețe și a vieții fără de moarte, la Teatrul Ion Creangă
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-cautarea-tineretii-fara-batranete-si-a-vietii-fara-de-moarte-la-teatrul-ion-creanga/

În vremea veche, când Pământul părea mai aproape de cer, au apărut, din cuvinte, sâmburi de poveşti nemuritoare. Apoi au crescut şi s-au răspândit, s-au schimbat şi s-au răsucit, păstrând în ele sensuri nenumărate. Teatrul Ion Creangă prezintă „Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte“, o poveste care invită foarte tinerii spectatori, copiii cu vârsta peste 6 ani, să descopere o aventură care a fermecat generaţii.

Un articol de Petre Ivan|26 noiembrie 2016

Spectacolul este pus în scenă de Victor Ioan Frunză, după un scenariu propriu, care a pornit de la basmul omonim al lui Petre Ispirescu şi de la Făt Frumos din Lacrimă de Mihai Eminescu. Chiar  Dumnezeu (Alexandru Pavel) şi Sfântul Petre (Adrian Nicolae) spun povestea lui Făt-Frumos din Lacrimă (Carol Ionescu), care se naşte, creşte ocrotit de dragostea părinţilor (Cornelia Pavlovici şi Ion Ionuţ Ciocia) şi pleacă în căutarea nemuririi promise. Ajunge să descopere o lume în care Moartea (Dan Clucinschi) păşeşte atent printre cei vii, reuşeşte să-şi învingă fricile, să îi înfrunte pe Mama-Pădurilor (Sorin Miron), pe Gheonoaia (Marcela Andrei) şi Genarul (Alexandru Huţuleac), avându-l alături pe calul său năzdrăvan (George Costin). Îşi întâlneşte dragostea (Ileana Cosânzeana, interpretată de Nicoleta Hâncu), dar o roagă să-l aştepte, pentru ca, într-un loc care are regulile lui, să găsească în sfârşit, viaţa fără de moarte. Aceasta vine însoţită de uitare iar eroul riscă să se piardă pe sine însăşi.

Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte vorbeşte despre ce este uman, despre identitate, despre lumea în care trăim. Prezenţa Alexandrinei Halic şi a lui Păstorel Ionescu, alături de copiii Anton Miron-Presan şi Ştefana Vasilescu, creează un efect filosofic şi poetic – sunt imaginea vârstelor, aşa cum sunt ele, în schimbare, în aşteptare. Universul magic al poveştii este conturat cu ajutorul decorului şi costumelor create de Adriana Grand, iar muzica lui Tibor Cari, interpretată live de o mică orchestră, completează atmosfera de-nceput şi de sfârşit de lume.

Spectacolul are loc sâmbătă, 26 noiembrie, ora 11.00 la Teatrul Excelsior – Str. Academiei, nr. 28. Biletele sunt disponibile prin rețeaua Eventim, online pe www.eventim.ro și la Casa de Bilete a Teatrului Ion Creangă (Str. Piața Amzei, nr. 13 – nr. tel. 0767.934.374).

Mai multe detalii sunt disponibile pe www.teatrulioncreanga.ro.

tfbsvfdm-_-teatrul-ion-creanga-_-foto-adriana-grand-_-3

TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE ȘI VIAȚĂ FĂRĂ DE MOARTE

scenariu de Victor Ioan Frunză după basmul omonim al lui Petre Ispirescu

și basmul „Făt Frumos din Lacrimă” de Mihai Eminescu

Distribuția:

(în ordinea apariției)

Sfântul Petre: ADRIAN NICOLAE

Dumnezeu: ALEXANDRU PAVEL

Mama lui Făt-Frumos, împărăteasă: CORNELIA PAVLOVICI

Tatăl lui Făt-Frumos, împărat: ION IONUȚ CIOCEA

Un alchimist: ANDREI HUȚULEAC

Ucenicul Alchimistului: GEORGE COSTIN

Moartea: DAN CLUCINSCHI

Făt-Frumos din Lacrimă (copil): ANTON MIRON-PRESAN

Făt-Frumos din Lacrimă (din trecut): CAROL IONESCU

Trei cai frumoși: ANDREI HUȚULEAC, NICOLETA HÂNCU, SORIN MIRON

Calul lui Făt-Frumos: GEORGE COSTIN

Ileana Cosânzeana (din trecut): NICOLETA HÂNCU

Mama-Pădurilor: SORIN MIRON

Ileana Cosânzeana (copil): ȘTEFANA VASILESCU

Gheonoaia: MARCELA ANDREI

Genarul: ANDREI HUȚULEAC

Calul Genarului: SORIN MIRON

Ileana Cosânzeana (din prezent): ALEXANDRINA HALIC

Făt-Frumos din Lacrimă (din prezent): PĂSTOREL IONESCU

Orchestra: Andreea Csibi (conducerea muzicală & pian),

Marta Claudia Tudor / Tibor Cari (pian), Raul Stănulescu / Aura Burtea (vioară),

Cezara Comșa / Cristina Răducan (flaut), Bogdan Gugu / Bogdan Mavroean (clarinet),

Anca Vartolomei / Alexandra Curcă (violoncel), Iulian Găitan (acordeon).

Dramaturgia: ADRIAN NICOLAE

Muzica: TIBOR CARI

Decorul, costumele și recuzita: ADRIANA GRAND

Direcția de scenă: VICTOR IOAN FRUNZĂ

Foto: Adriana Grand

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.