“În derivă” a îndeplinit visul lui Victor Rebengiuc de a juca împreună cu Marcel Iureş
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-deriva-a-indeplinit-visul-lui-victor-rebengiuc-de-a-juca-impreuna-cu-marcel-iures/

Serialul “În derivă”, al cărui al doilea sezon va avea premiera pe 5 noiembrie, i-a împlinit un vis lui Victor Rebengiuc, unul dintre protagoniştii producţiei, acela de a juca împreună cu Marcel Iureş, după cum a mărturisit actorul marţi seară, într-o conferinţa de presă de prezentare. HBO România va difuza începând cu 5 noiembrie, în […]

Un articol de |31 Octombrie 2012

Serialul “În derivă”, al cărui al doilea sezon va avea premiera pe 5 noiembrie, i-a împlinit un vis lui Victor Rebengiuc, unul dintre protagoniştii producţiei, acela de a juca împreună cu Marcel Iureş, după cum a mărturisit actorul marţi seară, într-o conferinţa de presă de prezentare.

HBO România va difuza începând cu 5 noiembrie, în fiecare zi, de luni până vineri, de la ora 20.30, câte un episod din cele 35 ale sezonului al doilea din serialul “În derivă”, care are la bază formatul serialului de televiziune israelian “Be Tipul”. În contextul lansării noului sezon, o parte din actori, echipa de realizatori şi conducerea HBO România au fost prezenţi marţi seară la o conferinţă de presă, pentru prezentarea producţiei.

Pentru actorul Marcel Iureş, sezonul al doilea al serialului “În derivă” înseamnă revenirea în rolul principal, cel al psihoterapeutului Andrei Poenaru. În conferinţa de presă, Marcel Iureş a explicat că s-a pregătit pentru acest rol vorbind cu foarte mulţi terapeuţi români şi din străinătate.

“Ideea era să nu o iau prin porumb, în primul rând să păstrez nişte limite profesionale, pe care orice profesionist să le recunoască şi atunci să se simtă bine. Discuţiile nu au fost strict profesionale, au fost mai mult încercând să intru într-un tip de convenienţă şi referenţialitate, o vorbă care place multora. Pentru că se umblă cu nişte termeni, pe nişte linii de forţă. În povestea acestui serial, povestea mea şi a familiei, a relaţiei cu pacienţii sunt nişte limite deontologice, eu sunt în război cu ele, cu mine (…)

Pe scenă îţi mai dai drumul, ai posibilitatea să repeţi a doua seară o altă variantă, mai îmbogăţeşti, în film nu există posibilitatea asta (…) Sunt informaţii care, aparent, sunt mai mult de bibliografie, au valoare de citat, dar ele folosesc pentru că se aşază în tine, le simţi că se duc în oase, în poziţia în care stai”, a spus Marcel Iureş.

Şi actriţa Tamara Creţulescu a spus că a căzut “în patima studiului”, dându-şi seama că este extrem de greu să adapteze ce citea ea despre psihoterapie. “Mi-a fost foarte greu, pentru că, de fapt, lupta dintre mine şi Marcel, domnul Poenaru, e o luptă care nu mă reprezintă (…) Se ştie încă din primul sezon, el îmi reproşează mie că sunt mult prea rece, prea calculată şi că nu mă implic în viaţa pacienţilor mei, pe când el are teoria că trebuie să fii empatic, să te implici (…) Or eu, ca persoană, sunt foarte empatică (…)

Mi-a fost foarte greu să mă lupt cu Marcel. În plus, simpatia şi dragostea pe care i-o port au fost iarăşi o piedică foarte mare (…) E o mare problemă să fii lângă Marcel, nici nu te vezi sau te vezi mult mai puţin decât orgoliul tău… Oricum e o mare prăjitură să fii lângă el”, a spus Tamara Creţulescu, care în serialul “În derivă” interpretează rolul Mariei, propriul terapeut al lui Andrei Poenaru.

Pe de altă parte, Marcel Iureş a spus că a lucrat foarte bine cu Constantin Popescu, cel care semnează regia celui de-al doilea sezon al serialului “În derivă” (cu excepţia primelor episoade, realizate în colaborare cu regizorul Adrian Sitaru).

“A fost bine, foarte bine, aş mai lucra încă zece ani cu domnul Constantin Popescu. Îi place de actori, îi place textul, îi place să lucreze cu vorbele, cu înţelesurile”, a spus Iureş, precizând însă că lucrul la această producţie nu este “dans de domnişoare”. “Ne-am luptat şi cu exactităţile şi cu rigorile”, a precizat Iureş.

Pentru actorul Victor Rebengiuc, care apare în distribuţia celui de-al doilea sezon din “În derivă”, acest serial a însemnat împlinirea unui vis. “Serialul ăsta a izbutit să-mi împlinească unul din visele mele mai vechi şi anume să joc împreună cu Marcel într-un spectacol, în ceva. Şi cred că ăsta a fost primul pas. Se mai pot găsi nişte piese în care să jucăm împreună şi probabil se vor găsi până la urmă”, a spus Victor Rebengiuc, care interpretează în “În derivă” rolul lui Dinu Damian, directorul unui teatru naţional, un individ reputat şi influent, cu o viziune brutală asupra vieţii.

Rebengiuc a vorbit şi despre emoţiile pe care i le-a provocat munca la o producţie de televiziune. “Eu am fost timorat în momentul în care am intrat pe platou, pentru că era prima oară când aveam de-a face cu genul ăsta de spectacole, de filmări, un text imens, pe care trebuia să-l memorizez şi nu aveam metode pentru chestia asta. Eu învăţ textul la teatru în timpul repetiţiilor, nu stau acasă să-l tocesc (…)

Un dialog, în general, e uşor de învăţat. Când ai câte două pagini de text dintr-o dată de spus e un lucru care îţi creează un sentiment de panică şi am trăit panica asta pe platou. Dar trebuie să le mulţumesc tuturor că au fost înţelegători cu mine. Mă simţeam îngrozitor de prost că nu ştiu textul. Ei s-au făcut că nu văd chestia asta şi am trecut cu bine până la urmă. Am spus tot textul”, a spus glumind Victor Rebengiuc.

Întrebat dacă a mai şi improvizat în privinţa textului, Victor Rebengiuc a continuat în aceeaşi notă relaxată: “Nu am improvizat, l-am mai aşezat puţin în gură, atâta. Erau unele formulări nu prea… Dar nu îmi permiteam. Ce mai puteam să improvizez când eu eram speriat tot timpul de text?!”.

Totodată, Marcel Iureş consideră că această producţie “trebuie trecută la victorii”. “Dincolo de faptul că ne înţelegeam şi că ne era limpede ce aveam de zis, de făcut, aveam o relaţie de tipul ăsta cu domnul Constantin Popescu. ‘Te rog eu frumos, Marcel, bagă nuanţa asta.’ (…) Şi eu înţelegeam despre ce e vorba. Uneori caii de rasă, mă refer la domnul Rebengiuc, nu au nevoie să fie croiţi. Te uiţi la ei şi ştiu ce au de făcut”, a spus Marcel Iureş.

La rândul său, Constantin Popescu a vorbit despre experienţa de a regiza sezonul al doilea al serialului. “A fost complicat la început, până m-am dumirit puţin despre ce e vorba, până mi-a explicat şi îi mulţumesc lui Adi Sitaru pentru treaba asta. Şi el şi Adrian Silişteanu, directorul de imagine, m-au ajutat foarte mult”, a spus Constantin Popescu.

El a precizat că a ieşit cam 40% din ce a vrut să iasă, acest lucru neînsemnând totuşi că produsul finit nu este bun. “Există nişte rigori în munca în televiziune de care eu nu m-am lovit foarte tare până acum un an şi jumătate. Până am ajuns eu să le înţeleg am fost nevoiţi să adoptăm un stil strict de lucru. Nu vreau să mă plâng, uneori, însă, în privinţa unor episoade, două zile nu au fost suficiente de filmare. Se ivesc tot felul de neprevăzute (…)

Am încercat atât cât am putut, în primul rând discutând cu actorii, să aduc filmul într-o zonă în care oarecum mă reprezintă, dar există plusuri şi minusuri. Mie mi-ar fi plăcut poate ceva mai multe detalii. Dar ai nevoie de ceva mai mult timp, sunt mai migăloase”, a spus Constantin Popescu.

Totodată, Aurelian Nica, producător al serialului din partea HBO România, a spus că şi pentru acest al doilea sezon s-a plecat de la formatul israelian “Be Tipul”, însă adaptarea scenariului – de care s-au ocupat Anca Grădinariu, Augustin Cupşa şi Loredana Novak – “a fost mai accentuată”.

Pe de altă parte, Carmen Harabagiu, directorul general al HBO România, a spus că, în urma primului sezon al serialului “În derivă”, televiziunea a făcut o cercetare calitativă pentru a identifica modul în care producţia a fost primită de public.

“Este foarte greu să cuantifici în cifre (succesul primului sezon, n.r.). Noi am făcut un research calitativ, am făcut focus grupuri care au avut un rezultat foarte bun, o reacţie pozitivă a celor care au văzut serialul. Tocmai de aceea ne-am hotărât să facem şi sezonul al doilea şi am şi ţinut cont de sugestiile lor.

Adică o problematică mai aproape de sufletele românilor şi să fie cât mai uşor de înţeles pentru ei şi asta s-a văzut în personajele care (în sezonul al doilea, n.r.) sunt ancorate în realitatea românească de acum”, a spus Carmen Harabagiu. “Vrem să menţinem şi să sporim calitatea brandului (HBO, n.r.) şi mai ales să creăm ceva autentic românesc, de asta am început să facem producţie originală”, a mai spus Harabagiu.

La conferinţa de presă au mai participat actorii Crina Semciuc (Beatrice, fiica lui Dinu Damian – interpretat de Victor Rebengiuc), Liliana Tofan (interpreta rolului Ioanei Cernat), Andreea Bibiri (soţia lui Tudor şi mama lui Ştefan), producătorul Tino Furtună (Film Factor), dar şi Antony Root, Executive Vice-President Original Programming & Production HBO Europe.

Serialul “În derivă” are la bază formatul serialului de televiziune israelian “Be Tipul”, creat de Hagai Levi. Formatul a fost deja adaptat în Statele Unite ale Americii, sub titlul “In Treatment”, în România – “În derivă” – şi în Polonia şi Cehia.

În iunie 2009, HBO Europa Centrală (HBO CE) şi Dori Media Distribution GmbH au încheiat un contract pentru achiziţia de către HBO CE a drepturilor de a produce pe plan local formatul serialului de televiziune israelian “Be Tipul”. Atunci, HBO Europa Centrală a obţinut drepturile de a produce serialul pentru următoarele teritorii: Polonia, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, România şi Republica Moldova.

Primul sezon al serialului “În derivă”, filmat în întregime în limba română, a avut premiera pe 6 decembrie 2010 la HBO România.

Sursa: Mediafax

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. 

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

07
/12
/18

Zece variațiuni pe teme de colinde româneşti compuse de zece tineri compozitori români pot fi ascultate în premieră absolută în data de 12 decembrie, în Sala “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică din Bucureşti, ora 19:00. Concertul “Dincolo de colind” va fi interpretat de ansamblul de muzică nouă SonoMania, sub bagheta Simonei Strungaru. Accesul la eveniment este gratuit.

07
/12
/18

Filmul „Vice” al lui Adam McKay, o dramă despre fostul vicepreşedinte Dick Cheney, cu Christian Bale, Sam Rockwell, Steve Carell şi Amy Adams în distribuţie, a primit cele mai multe nominalizări la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur. La categoria miniserial sau film de televiziune cele mai multe nominalizări, în număr de 4, le-a primit „The Assassination of Gianni Versace”.

06
/12
/18

În timpul Războiului Rece, undeva între Polonia stalinistă, ruinată de cel de-al doilea război mondial, și Parisul boem al anilor ’50, un muzician înnebunit după libertate și o tânără cântăreață pătimașă trăiesc o iubire imposibilă, într-o perioadă istorică imposibilă. Îi desparte totul: trecutul lor, temperamentul, caracterul, ideile lor politice, imperfecțiunile fiecăruia și inevitabilele lovituri ale sorții. Cu toate acestea, sunt în mod fatal condamnați să fie împreună.

Page 1 of 76512345...102030...Last »