În era lui fast forward
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-era-lui-fast-forward/

În era internetului şi a vieţii trăite pe fast-forward, TimeAholics de Bogdan Capşa e, din punctul meu de vedere, un spectacol absolut necesar pentru tânăra generaţie. O combinaţie echilibrată de umor şi înţelepciune, el pune în scenă un scenariu pe cât de utopist, pe atât de înfricoşător- tu ce ai face dacă ai putea cumpăra timp?

Un articol de Amii Tudorache|14 martie 2017

Textul are un aer fresh, tinerețea lui Bogdan punându-și amprenta atât asupra dialogului cât și asupra desfașurării acțiunii. Plasat într-un viitor îndepărtat sau în prezentul de mâine, TimeAholics pare strigătul unui tânăr către alți tineri – o rugăminte – să ne trezim și, așa cum spune și Mihaela (Iulia Samson), să ne trăim timpul “fără să ne pară rău de fiecare lucru și nu <cu> sau <fără> sens așa cum zic oamenii ăștia în costume.”

De la Bogdan (Ovidiu Ușvat), pasionat de voluntariat și apărător înfocat al cauzelor în care crede, până la Dragoș (Dan Clucinschi), captiv în rigoarea programului lui de o rigurozitate exagerată și până la Mihaela (Iulia Samson), pentru care timpul însuși e o joacă, TimeAholics dezvăluie publicului o serie de personaje tangibile, ușor de recunoscut în viața de zi cu zi. 

Îndrumate de vocea caldă a prezentatoarei (Lavinia Șandru / Andreea Șovan) personajele își spun poveștile pe rând, intensitatea disperării lor pentru a avea mai mult timp crescând pe parcurs. Aflați într-un platou de televiziune, spectatorii iau parte la reality show-ul ce se desfășoară sub privirile lor.

Spectacolul ne dă ocazia să privim față în față drama generației noastre: lipsa de timp.Un sales show dus la extrem, care dezvăluie în final gesturile imprevizibile la care pot recurge cei dependenți de timp și natura reală a “pachetelor de timp”- care nu există. Ele sunt o iluzie, ce ne dă voie să visăm la rezolvarea externă a maratonului pe care am ajuns să îl numim rutină. 

Un must have pentru tânăra generație și nu numai, textul lui Bogdan Capșa, în regia Ancăi Ciuclaru, jucat la Teatrul Excelsior, este în final un wake up call, un semn de exclamare ce redă într-o oarecare măsură chiar titlul concursului  câștigat de Bogdan Capșa în 2016 – “New Drama”. 

DISTRIBUȚIE: 

Saleswomen – Lavinia Șandru / Andreea Șovan

Bogdan – Ovidiu Ușvat

Dragoș / Alex – Dan Clucinschi

Ghiță – Marian Rădulescu

Domnul Timpureanu – Robert Robert Emanuel

Mihaela – Iulia Samson

Alexandra – Andreea Șovan / Oana Tofan

Regia și scenografia: Anca Ciuclaru

Grafica: Florin Bărăscu

Video & sound design: Cristian Niculescu, Luca Achim

Make-ul: Andra Maria

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.