În era lui fast forward
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-era-lui-fast-forward/

În era internetului şi a vieţii trăite pe fast-forward, TimeAholics de Bogdan Capşa e, din punctul meu de vedere, un spectacol absolut necesar pentru tânăra generaţie. O combinaţie echilibrată de umor şi înţelepciune, el pune în scenă un scenariu pe cât de utopist, pe atât de înfricoşător- tu ce ai face dacă ai putea cumpăra timp?

Un articol de Amii Tudorache|14 martie 2017

Textul are un aer fresh, tinerețea lui Bogdan punându-și amprenta atât asupra dialogului cât și asupra desfașurării acțiunii. Plasat într-un viitor îndepărtat sau în prezentul de mâine, TimeAholics pare strigătul unui tânăr către alți tineri – o rugăminte – să ne trezim și, așa cum spune și Mihaela (Iulia Samson), să ne trăim timpul “fără să ne pară rău de fiecare lucru și nu <cu> sau <fără> sens așa cum zic oamenii ăștia în costume.”

De la Bogdan (Ovidiu Ușvat), pasionat de voluntariat și apărător înfocat al cauzelor în care crede, până la Dragoș (Dan Clucinschi), captiv în rigoarea programului lui de o rigurozitate exagerată și până la Mihaela (Iulia Samson), pentru care timpul însuși e o joacă, TimeAholics dezvăluie publicului o serie de personaje tangibile, ușor de recunoscut în viața de zi cu zi. 

Îndrumate de vocea caldă a prezentatoarei (Lavinia Șandru / Andreea Șovan) personajele își spun poveștile pe rând, intensitatea disperării lor pentru a avea mai mult timp crescând pe parcurs. Aflați într-un platou de televiziune, spectatorii iau parte la reality show-ul ce se desfășoară sub privirile lor.

Spectacolul ne dă ocazia să privim față în față drama generației noastre: lipsa de timp.Un sales show dus la extrem, care dezvăluie în final gesturile imprevizibile la care pot recurge cei dependenți de timp și natura reală a “pachetelor de timp”- care nu există. Ele sunt o iluzie, ce ne dă voie să visăm la rezolvarea externă a maratonului pe care am ajuns să îl numim rutină. 

Un must have pentru tânăra generație și nu numai, textul lui Bogdan Capșa, în regia Ancăi Ciuclaru, jucat la Teatrul Excelsior, este în final un wake up call, un semn de exclamare ce redă într-o oarecare măsură chiar titlul concursului  câștigat de Bogdan Capșa în 2016 – “New Drama”. 

DISTRIBUȚIE: 

Saleswomen – Lavinia Șandru / Andreea Șovan

Bogdan – Ovidiu Ușvat

Dragoș / Alex – Dan Clucinschi

Ghiță – Marian Rădulescu

Domnul Timpureanu – Robert Robert Emanuel

Mihaela – Iulia Samson

Alexandra – Andreea Șovan / Oana Tofan

Regia și scenografia: Anca Ciuclaru

Grafica: Florin Bărăscu

Video & sound design: Cristian Niculescu, Luca Achim

Make-ul: Andra Maria

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.