În era lui fast forward
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-era-lui-fast-forward/

În era internetului şi a vieţii trăite pe fast-forward, TimeAholics de Bogdan Capşa e, din punctul meu de vedere, un spectacol absolut necesar pentru tânăra generaţie. O combinaţie echilibrată de umor şi înţelepciune, el pune în scenă un scenariu pe cât de utopist, pe atât de înfricoşător- tu ce ai face dacă ai putea cumpăra timp?

Un articol de Amii Tudorache|14 martie 2017

Textul are un aer fresh, tinerețea lui Bogdan punându-și amprenta atât asupra dialogului cât și asupra desfașurării acțiunii. Plasat într-un viitor îndepărtat sau în prezentul de mâine, TimeAholics pare strigătul unui tânăr către alți tineri – o rugăminte – să ne trezim și, așa cum spune și Mihaela (Iulia Samson), să ne trăim timpul “fără să ne pară rău de fiecare lucru și nu <cu> sau <fără> sens așa cum zic oamenii ăștia în costume.”

De la Bogdan (Ovidiu Ușvat), pasionat de voluntariat și apărător înfocat al cauzelor în care crede, până la Dragoș (Dan Clucinschi), captiv în rigoarea programului lui de o rigurozitate exagerată și până la Mihaela (Iulia Samson), pentru care timpul însuși e o joacă, TimeAholics dezvăluie publicului o serie de personaje tangibile, ușor de recunoscut în viața de zi cu zi. 

Îndrumate de vocea caldă a prezentatoarei (Lavinia Șandru / Andreea Șovan) personajele își spun poveștile pe rând, intensitatea disperării lor pentru a avea mai mult timp crescând pe parcurs. Aflați într-un platou de televiziune, spectatorii iau parte la reality show-ul ce se desfășoară sub privirile lor.

Spectacolul ne dă ocazia să privim față în față drama generației noastre: lipsa de timp.Un sales show dus la extrem, care dezvăluie în final gesturile imprevizibile la care pot recurge cei dependenți de timp și natura reală a “pachetelor de timp”- care nu există. Ele sunt o iluzie, ce ne dă voie să visăm la rezolvarea externă a maratonului pe care am ajuns să îl numim rutină. 

Un must have pentru tânăra generație și nu numai, textul lui Bogdan Capșa, în regia Ancăi Ciuclaru, jucat la Teatrul Excelsior, este în final un wake up call, un semn de exclamare ce redă într-o oarecare măsură chiar titlul concursului  câștigat de Bogdan Capșa în 2016 – “New Drama”. 

DISTRIBUȚIE: 

Saleswomen – Lavinia Șandru / Andreea Șovan

Bogdan – Ovidiu Ușvat

Dragoș / Alex – Dan Clucinschi

Ghiță – Marian Rădulescu

Domnul Timpureanu – Robert Robert Emanuel

Mihaela – Iulia Samson

Alexandra – Andreea Șovan / Oana Tofan

Regia și scenografia: Anca Ciuclaru

Grafica: Florin Bărăscu

Video & sound design: Cristian Niculescu, Luca Achim

Make-ul: Andra Maria

28
/10
/15

Intitulat „Magia muzicii de film“, concertul extraordinar cu Ruxandra Maria Urdăreanu (soprană) şi Dan Stoenescu (pian) va avea loc joi, 29 octombrie 2015, de la ora 19:00, în Aula Bibliotecii Centrale (intrarea prin Calea Victoriei nr.88).

27
/10
/15

De ce trebuie să-i mulțumim... prostiei? Aflăm de la Erasmus din Rotterdam, care a scris, acum mai bine de 500 de ani, „Elogiul nebuniei sau discurs spre lauda prostiei". Faimosul cărturar umanist s-a născut pe 28 octombrie 1466.

27
/10
/15

Douăsprezece dintre filmele pentru publicul tânăr care s-au întors cu trofee și mențiuni speciale de la Cannes, Berlinale sau Toronto IFF pot fi văzute pentru prima dată în România între 13 și 18 noiembrie, în cadrul secțiunii competiționale Kinodiseea, Festivalul Internațional de Film pentru Copii. Biletele și abonamentele pentru Kinodiseea au fost puse în vânzare.

27
/10
/15

„Se întâmplă lucruri curioase de pe urma filmului… O doamnă în vârstă a venit după un spectacol în culise şi mi-a sărutat mâna, vă daţi seama?, şi eu eram o puştoaică de 26-27 de ani... Primeam buchete de flori, de nu puteam să le cuprind cu braţele şi nu aveam unde să le pun în autocarul cu care circulam. Ţin minte că o florăreasă a luat toate florile din găleată şi mi le-a pus în braţe… Am trăit momente interesante, care ar fi putut fi periculoase pentru mintea şi sufletul meu. Noroc că eu sunt o persoană echilibrată şi nu mi-a luat Dumnezeu minţile, pentru că putea să mi se urce la cap, dar am menţinut balanţa.” - Teodora Mareş. Frumoasa noastră actriţă împlineşte astăzi 53 de ani.

27
/10
/15

Fundaţia Calea Victoriei vă invită la un nou eveniment din seria conferinţelor interactive „Vorbe despre Muzică şi Muzicieni”, pe 31 octombrie, de la ora 18.00, la Grand Hotel Continental. Dirijorul Tiberiu Soare va povesti despre compozitorul Gustav Mahler.

27
/10
/15

În clarobscur și acorduri de muzică clasică, în decorul format din niște scaune, o măsuță, un pian și un sfeșnic cu o lumânare, și-a început Ion Caramitru conferința „Fals proiect de doctorat”, în Sala Media a Teatrului Național din București - un fel de atelier de rostire a poeziei. A fost prima conferință din cadrul Festivalului Național de Teatru – ediția a 25-a.

27
/10
/15

Cum urci scările spre sala Studio, de la etajul întâi al Teatrului Național din București, pe pereți atârnă niște tablouri fără rame, doar cu titlul scris în partea de jos. Pe un fond alb, la o simplă privire vezi puncte, cercuri, linii. Sunt niște semne ce se încheagă într-o figură pe care o recunoști, pentru că e de notorietate. Sunt „graficaturile” lui Horațiu Mălăele.

27
/10
/15

Aseară, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu, a avut loc lansarea cărţii Aventurile hingherului în Balkanya de Mihai Măniuţiu, recent apărută la Editura Humanitas. La eveniment au vorbit, alături de autor, criticul literar Dan C. Mihăilescu, criticul de teatru Marina Constantinescu şi directorul general al Editurii Humanitas, Lidia Bodea.

27
/10
/15

În continuarea tradiţiei instaurate în stagiunile precedente, ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO vă invită în jurul datei de 1 noiembrie la un concert special, dedicat ZILEI RADIO ROMÂNIA. La 1 noiembrie 1928, cu 87 de ani în urmă, a avut loc difuzarea primei emisiuni a serviciul public de radio al Societăţii de Difuziune Radiotelefonică, instituţie ce poartă astăzi numele de Societatea Română de Radiodifuziune - SRR (cunoscută sub numele de brand Radio România).

26
/10
/15

CRONICĂ DE FILM „The Assassin”, noul şi aşteptatul film al regizorului taiwanez Hou Hsiao-Hsien, este o capodoperă a contrapunctului, prin îmbinarea armonioasă a două extreme: contemplarea la care îndeamnă cadrele lungi şi viteza excepţională din scenele de luptă minuţios coregrafiate.