În #OrasulNexT Discoteca strălucește! The Disco Shines câștigă Trofeul NexT 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-orasulnext-discoteca-straluceste-the-disco-shines-castiga-trofeul-next-2017/

Luni, 26 iunie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului, a avut loc gala de decernare a premiilor celei de-a 11-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film NexT, prezentată de Yvonne Irimescu, directorul NexT, împreună cu Oana Ghera care, alături de Massimiliano Nardulli, semnează anul acesta selecţia festivalului.

Un articol de Liliana Matei|27 Iunie 2017

Trofeul NexT 2017 a revenit filmului The Disco Shines | Discoteca strălucește, o coproducție Turcia – Spania, semnată de regizorul Chema García Ibarra care surprinde povestea a cinci tineri fără locuri de muncă sau orice altceva de făcut. „Protagoniștii filmului sunt văzuți făcând ceea ce tinerii au făcut dintotdeauna: distrându-se, făcându-și propria petrecere, cu un spectacol de lumini improvizat, niște băutură ieftină și o sticlă de suc. Fundalul personajelor este marcat de semnele revoltelor politice trecute și actuale, pe care aceștia le acceptă printr-o combinație de indiferență și dispreț, în încercarea lor de a se distra, într-un film al cărui aspect estetic brut este în deplină contradicție cu talentul extraordinar cu care a fost realizat, găsind puncte neortodoxe de intrare în fiecare scenă” potrivit juriului. Premiul constă în 2000 de Euro oferiţi de Institutul Cultural Român și 2000 de euro în servicii digitale și de laborator, oferiți de CineLab România.

Chema García Ibarra este premiat pentru a doua oară la NexT, prima dată a luat Premiul „Cristian Nemescu” pentru cea mai bună regie, în 2013, pentru filmul Misterio | Mister.

Anul acesta Premiul ‘Cristian Nemescu’ pentru cea mai bună regie, în valoare de 1000 de euro oferiți de Uniunea Cineaștilor din România, a fost acordat lui Ico Costa pentru scurtmetrajul Nyo Wveta Nafta care „reușește să evoce clasica piesă a cinemaului African, filmul lui Djibril Diop, Touki Bouki, în timp ce dezvoltă o viziune vernaculară proprie” conform motivației juriului.

Premiul „Andrei Toncu” pentru cel mai bun sound-design, și el în valoare de 1000 de euro oferiţi tot de Uniunea Cineaștilor, i-a fost acordat sound-designerului Hans Appelqvist pentru filmul suedez The Burden | Povara regizat de Niki Lindroth Von Bahr. „Auzim melodii simple cu armonii frumoase, surprinzătoare, cu orchestrații neașteptate, care se potrivesc cu personajele foarte bine. […] Designul sunetului este foarte bine amestecat cu muzica, devenind aproape o parte din melodie, iar secțiunea finală aduce niște dueturi frumoase, original orchestrate, ce creează împreună o experiență auditivă excelentă, foarte sensibilă, amuzantă și inedită” se spune despre coloana sonoră a acestui scurtmetraj în motivația juriul celei de-a 11-a ediții a ferstivalului.

Juriul compus din Dina Iordanova (critic de film, Bulgaria/Marea Britanie), Cristi Iftime (regizor de film al cărui debut în lungmetraj va avea premiera în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Karlovy Vary), Codrin Lazăr (muzician, compozitor, câștigător al Premiului Gopo 2017 pentru cea mai bună muzică originală, alături de Sorin Romanescu, pentru filmul Câini), John Canciani (director al Winterthur Film Festival) și Nick Pinkerton (critic de film, membru al New York Film Critics Circle și colaborator al unor publicații precum Sight&Sound, ArtForum sau Village Voice) a acordat anul acesta și două mențiuni speciale pentru scurtmetrajele: Our Friend the Moon | Prietena noastră Luna semnat de Velasco Broca și Sadhu in Bombay | Sadhu în Bombay regizat de Kabir Mehta.

„Hilar și complet înspăimântător, în egală măsură” filmul Prima noapte | First Night semnat de Andrei Tănase a fost declarant anul acesta Cel mai bun scurtmetraj românesc. Potrivit juriului filmul “disecă experiența trezirii sexuale, ajutat de ochiul pasionat al regizorului său pentru detalii și de punerea în scenă a unei distribuții spectaculoase, adunând împreună mai multe transformări emoționale și schițând rapid un portret stânjenitor al inocenței pierdute.” Premiul este în valoare de 1000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român și 1000 de euro constând în servicii de post-producție DI, oferiți de Abis Studio.

Așa cum v-am obișnuit deja, la fiecare ediție a Festivalului Internațional de Film NexT, publicul votează cel mai bun film din ambele secțiuni competiționale. Anul acesta locuitorii din #OrasulNexT au decis că Premiul Publicului pentru film străin merge la Red Light | Lumină roșie (regia Toma Waszarow, Bulgaria) iar Premiul publicului pentru film românesc îi revine scurtmetrajului regizat de Ana Maria Comănescu – Pipa, sexul și omleta | Sex, pipe and omelette, ambele constând în câte 500 de euro oferiți de Societatea Culturală NexT.

Cele patru trofee NexT au fost modelate de artistul Titi Ciocan şi pictate de Lea Rasovszky.

Festivalul Internaţional de Film NexT a fost înfiinţat în 2006 în memoria regizorului Cristian Nemescu și a sound designerului şi compozitorului Andrei Toncu şi este organizat de Societatea Culturală NexT. Ediția de anul acesta, cea de-a 11-a, s-a desfășurat între 22 și 26 iunie la Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvira Popescu, Institutul Cultural Român, CINETic, Grădina Botanică, Parcul Tineretului și cinci cartiere bucureștene: Bucureștii Noi, Giulești, Pantelimon, Floreasca și Drumul Taberei și a adus publicului, în premieră anul acesta, proiecții în aer liber, unele dintre ele chiar în cartiere, în preajma unor cinematografe care acum sunt închise.

 

11
/12
/19

CRONICĂ DE FILM „Marriage Story” (2019), noul film al regizorului Noah Baumbach, unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai cinemaului american independent, are toate datele pentru a se face simpatic: actori celebri și cool, un subiect cu o puternică încărcătură emoțională și o regie discretă. Este însă și un mare film?

09
/12
/19

Ajuns la ediția a 23-a, festivalulul de film studențesc CineMAiubit, care a avut loc între 3 și 7 decembrie la Cinemateca Eforie din București, a scos în prim-plan câțiva tineri cineaști foarte promițători, care merită urmăriți și de care foarte probabil vom mai auzi în anii care vin.

09
/12
/19

Muzeul Național de Artă al României invită publicul, pe 12 decembrie, de la ora 19.00, la o seară de film cu o proiecție specială: un moment rar de confesiune în care Corneliu Baba, acest pictor singuratic, a acceptat prezența celorlalți în atelierului său.

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

Page 1 of 25412345...102030...Last »