In ordinea disparitiei, cu Stellan Skarsgård, de astăzi, în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-ordinea-disparitiei-cu-stellan-skarsgard-de-astazi-in-cinematografe/

Actorul suedez Stellan Skarsgård joacă rolul principal în filmul lui Hans Petter Moland, În ordinea dispariţiei, thriller & comedie neagră, distribuit în România de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|18 iulie 2014

In ordinea disparitiei este a patra colaborare cu regizorul norvegian, după alte trei filme: Zero Kelvin (1995), Aberdeen (2000), A Somewhat Gentle Man (2010).

De această dată, Stellan Skarsgård joacă rolul lui Nils, un om obişnuit, şofer pe un autoplug de deszăpezire. În momentul în care fiul său moare în urma unei supradoze de heroină, Nils refuză să creadă versiunea oficială şi decide să facă propria investigaţie, urmată de aplicarea pe cont propriu a pedepselor.

În film apare actorul şi regizorul german Bruno Ganz. Acesta joacă rolul lui “Papa”, şeful unui clan de mafioţi sârbi care operează în zona scandinavă. Bruno Ganz a jucat în peste 100 de filme din 1960 şi până acum.

În ordinea dispariției / Kraftidioten a făcut parte din Competiţia oficială a Festivalului Internațional de film de la Berlin 2014 (6 – 16 februarie).

“De unde sunt eu, lumea încă mai citeşte cărţi după care nu se poate face nici un film”

Pe numele complet John Stellan Skarsgård, 63 de ani, este poate cel mai cunoscut actor suedez al momentului. Lansarea sa pe plan internaţional are loc odată cu rolul din Breaking the Waves (1996), al lui Lars von Trier.

Stellan Skarsgård a fost luat în calcul pentru a-l interpreta pe Oskar Schindler, personajul principal din filmul Lista lui Schindler (1993), care ulterior a luat şapte Oscar-uri.

Stellan Skarsgård are nu mai puţin de 8 copii, primul, la 25 de ani, cel de-al optulea, la 61 de ani, cu cea de-a doua soţie, în 2012.

Foto cu: In ordinea disparitiei şi Stellan Skarsgård – Cinemagia

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

Page 1 of 25712345...102030...Last »