În premieră, la cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru, a fost acordat Premiul Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-premiera-la-cea-de-a-22-a-editie-a-festivalului-national-de-teatru-a-fost-acordat-premiul-asociatiei-internationale-a-criticilor-de-teatru/

Aliniindu-se altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa, anul acesta, în premieră, Festivalul Naţional de Teatru şi-a supus afişul „judecăţii” critice internaţionale. La solicitarea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT/IATC), în al cărei Comitet Executiv este prezentă şi România, prin persoana preşedintelui Secţiei române a Asociaţiei, criticul Alice Georgescu, un juriu format din trei […]

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2012

Aliniindu-se altor întâlniri teatrale cu tradiţie din Europa, anul acesta, în premieră, Festivalul Naţional de Teatru şi-a supus afişul „judecăţii” critice internaţionale. La solicitarea Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT/IATC), în al cărei Comitet Executiv este prezentă şi România, prin persoana preşedintelui Secţiei române a Asociaţiei, criticul Alice Georgescu, un juriu format din trei membri ai AICT a acordat ieri seară (4 noiembrie), în cadrul ceremoniei de închidere  a festivalului, un premiu purtând numele prestigioasei Asociaţii.

În urma vizionării spectacolelor incluse în secţiunile „De toate pentru toţi” şi „Teatrul de mâine”, Yun-Cheol Kim, profesor universitar la Academia Centrală de Dramă din Seul (Coreea de Sud), director-fondator al publicaţiei internaţionale on-line „Critical Stages”, preşedintele AICT, Raymond Bertin, critic de teatru şi ziarist, membru al redacţiei revistei „Jeu” din Montréal (Canada), şi Octavian Saiu, teatrolog, profesor universitar, vicepreşedinte al Secţiei române a AICT, au hotărât să se concentreze asupra viitorului teatrului şi, în consecinţă, asupra tinerilor creatori prezenţi în festival.

Astfel, juriul a acordat Premiul „Tânără Speranţă” al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru spectacolului Casa M – producţie a Centrului de Arte Coliseum din Chişinău, Republica Moldova, cu Snejana Puică, Mihaela Strâmbeanu, Ina Surdu, Irina Vacarciuc, scenariul şi regia: Luminiţa Ţîcu – „un spectacol puternic, cu o regie minimalistă, dar plină de forţă, în stil documentar, cu un mesaj curajos despre realitatea întunecată a abuzurilor suferite de femei în regiunea basarabeană şi cu o distribuţie solidă”.

De asemenea, juriul a hotărât în unanimitate să acorde Premiul „Tânără Speranţă” al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru actriţei Ioana Manciu, care „a interpretat cu vulnerabilitate, simţ al adevărului şi extraordinară abilitate în alternarea rolurilor” personajele Dvori şi Procuroarea din spectacolul Jocuri în curtea din spate de Edna Mazya, producţie a Teatrului ACT, regia: Bobi Pricop.

Cele două producţii au figurat în secţiunea „Teatrul de mâine” a FNT 2012.

 

 

Sursa: FNT

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.