În Săptămâna Mare, Opera Națională București prezintă „Otello”, „PeerGynt & Carmina Burana” și „Faust”
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-saptamana-mare-opera-nationala-bucuresti-prezinta-otello-peergynt-carmina-burana-si-faust/

Opera Naţională Bucureşti transmite în Săptămâna Mare spectacolele „Otello” de Giuseppe Verdi, „Peer Gynt & Carmina Burana” de Edvard Grieg şi Carl Orff şi „Faust” de Charles Gounod, în cadrul Seri de Operă Online.

Un articol de Petre Ivan|10 aprilie 2020

Astfel, luni, 13 aprilie, ora 18:30 veți putea urmări înregistrarea spectacolului „Otello” de Giuseppe Verdi, în regia lui Giancarlo del Monaco, eveniment din 30.09.2018.

Miercuri, 15 aprilie, începând cu ora 18:30 în cadrul Seri de Operă Online se va difuza spectacolul de balet „Peer Gynt & Carmina Burana” de Edvard Grieg și Carl Orff, în coregrafia lui Davide Bombana, eveniment din 18.05.2019.

În Joia Mare a Sărbătorilor Pascale, pe 16 aprilie, ora 18:30 va fi difuzat spectacolul „Faust” de Charles Gounod, în regia lui Alexandru Tocilescu, eveniment din 17.01.2019.

Prima scenă lirică a țării vine în întâmpinarea iubitorilor de operă cu spectacole difuzate online, în fiecare zi de luni și joi a săptămânii. Ne dorim pe această cale, ca în această perioadă de grea încercare pentru toată lumea, să fim mai aprope unii de ceilalți prin muzică și cultură, pe care le susținem necondiționat.

Înregistrările vor fi disponibile pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul www.operanb.ro/operaonline, fiind accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

#ramanemacasa

OTELLO de Giuseppe Verdi

 Luni, 13 aprilie, ora 18:30 în cadrul Seri de Operă Online 

Creația verdiană a reprezentat prin excelență o împletire perfectă a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, „Otello” s-a dovedit a fi o capodoperă care s-a evidențiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci și prin trăirile tulburătoare și puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

Verdi demonstrează cu „Otello” că numai pe un libret bun se poate realiza o muzică bună, ajungând să declare că „Dacă nu mi-ar fi teamă că devin utopic, aș fi tentat să afirm că pentru a obține perfecțiunea posibilă a unei opere muzicale, ar trebui ca același om să fie autorul și al versurilor și al muzicii.” Concluzia unanimă era că niciodată Shakespeare nu a avut vreun comentator mai demn decât Verdi.

 

PEER GYNT & CARMINA BURANA de Edvard Grieg și Carl Orff

Miercuri, 13 aprilie, ora 18:30 în cadrul Seri de Operă Online

Ca structură, poemul dramatic Peer Gynt este un amestec de comedie cu momente de dramă, de fantezie și realism, de poezie intimă și grotesc buf, de feerie de esență folclorică și viziune satiric caricaturală a viciilor compatrioților săi, de caldă evocare a lumii rurale, dar și de demitizare a țăranului norvegian.

Piesa este plină de evocări din lumea folclorului și vieții scandinave, evocări dificil de sesizat și de apreciat pentru un străin. Dintre toate operele mele, Peer Gynt e cea care mi se pare mai puțin făcută a fi înțeleasă în alte părți decât în țările scandinave, recunoștea autorul într-o scrisoare din 1880.

Coregraful spectacolului vine cu o propunere inovatoare și îndrăzneață pentru montarea de pe scena Operei Naționale București, după cum însuși declară: „Pentru mine, cel mai răscolitor aspect al cantatei Carmina Burana este accepțiunea vulnerabilității și incapacității omenirii în fața destinului, cu schimbările sale constante. În ciuda acestui fapt, ființa umană, în atașamentul său disperat pentru viață, în zadar încearcă cu toată puterea să uite trecutul și să lupte împotriva sabiei lui Damocles ce îi atârnă deasupra capului. Prin miracolul naturii și al trezirii primăverii, prin dragostea de la forma-i cea mai pură la cea mai desfrânată, prin religie cu esența, incoerențele și chiar viciile sale, omenirea încearcă să găsească o cale de a supraviețui, nelăsându-se niciodată în voia destinului zdrobitor, mereu schimbător și implacabil.”

 

FAUST de Charles Gounod

Joi, 14 aprilie, ora 18:30 în cadrul Seri de Operă Online 

Legenda lui Faust, apărută în Evul Mediu, este germană prin atmosferă și spirit. Ea tratează tema păcătosului care, pentru un scop pământean, face un pact cu diavolul. De la prima scriere devenită celebră pe acest subiect, eroul este un încurcă-lume vulgar. Personajele compozitorului reprezintă caracterizări ale sentimentelor, nu ale ideilor sau aspirațiilor. Faust este un sărman bătrân, chinuit de dorința de a obține dragostea.

Prin această operă, Charles Gounod reușește să impună și un nou gen de operă, practicat mai ales în Franța, numit grand opéra. El introduce în lucrare și un divertisment, fragment de balet introdus în operă, Noaptea Valpurgiei, devenit un pretext pentru sinteza tematică a unei fantastice călătorii în lumea tenebrelor, a iluziilor și simbolurilor. Includerea tabloului coregrafic nu a făcut decât să sporească faima acestei opere, adaugănd un plus de spectaculozitate acesteia.

Opera Națională București va transmite săptămânal online cele mai îndrăgite spectacole din repertoriul instituției. Înregistrările vor fi redate începând cu ora 18:30 pe pagina oficială de Facebook a instituției, cât și în link-ul www.operanb.ro/operaonline,  accesibile publicului pe durata difuzării spectacolului.

18
/12
/23

Pe 21 ianuarie 2024, la Sala Palatului, va avea loc un nou şi captivant show DISNEY : FROZEN – 10 ani.  Spectacolul face parte din turneul prin care Disney celebrează la nivel mondial 10 ani de la lansarea personajului fenomen ce a revoluționat lumea filmelor de animație.

11
/12
/23

Un concert extraordinar de muzică de film va avea loc la Opera Naţională din Bucureşti pe 12 decembrie, de la ora 19.00, organizat de Universitatea Națională de Muzică din București în parteneriat cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, Opera Națională din București, Arhiva Națională de Filme și universități de teatru și film din țară.

11
/12
/23

Pentru 10 zile, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” s-a aflat în Statele Unite ale Americii în cadrul turneului aniversar „Madrigal 60 – The Magic of Winter”, primul pe care artiștii l-au susținut în America după 35 de ani.

07
/12
/23

Electric Castle 2024 sună epic! Cu Massive Attack, Bring Me The Horizon și Queens of The Stone Age ca headliners confirmați, a 10-a ediție a festivalului se anunță cu foarte mult rock și trip hop.

05
/12
/23

„O, ce veste minunată!”, „La Vitleem colo-n jos”, „Bună dimineața la Moș Ajun”, „Have Yourself a Merry Little Christmas” sau „Noël”? Cele mai frumoase și mai îndrăgite colinde românești, dar și cântece internaționale de Crăciun vor răsuna pe scena Sălii Radio în luna decembrie, în cadrul a patru concerte extraordinare.

05
/12
/23

Dacă printre dorințele pe care vi le stabiliți pentru Noul An se numără mai multe momente de relaxare și seri petrecute cu cei dragi ascultând muzică bună, atunci o idee perfectă ar fi noile abonamente sau bilete la Sala Radio, pentru concertele din perioada ianuarie-martie 2024!

04
/12
/23

Începutul lunii decembrie aduce primele concerte din turneul de lansare al noilor albume Alternativ Quartet — Deocamdată suntem / Departe de solstiţiu. Acestea vor avea loc pe 5 decembrie la Muzeul Naţional de Artă al României din Bucureşti, pe 8 decembrie la Palatul Culturii din Iaşi, şi pe 14 decembrie la Casa Tranzit din Cluj-Napoca.

04
/12
/23

Turneul Național ”Duelul Viorilor” a început cu un concert sold out la Ateneul Român din București. În fața unei săli arhipline, violoniștii Liviu Prunaru, din echipa Stradivari și Gabriel Croitoru, din echipa Guarneri, arbitrați de pianistul Horia Mihail, au susținut sâmbătă, 3 decembrie, prima rundă din Duelul Viorilor.

04
/12
/23

Începutul ultimei luni a anului aduce pe scena operei din București un spectacol al Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical ,,Ludovic Spiess” (DescOperă La Traviata), conferințele operei (Scena Gândirii îl va avea ca invitat pe președintele Academiei Române, istoricul Ioan-Aurel Pop), două titluri de operă (La Traviata de Giuseppe Verdi și Lohengrin de Richard Wagner) și un balet (Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski).