„În trafic“, Piesa anului 2013, online – o actriță, șase personaje, tot atâtea situații de viață
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-trafic-piesa-anului-2013-online-o-actrita-sase-personaje-tot-atatea-situatii-de-viata/

Compania „Liviu Rebreanu“ a Teatrului Naţional Târgu-Mureş vă invită să vă instalaţi comod în fotolii, ca şi când aţi fi în sala de spectacol, şi să vizionaţi înregistrarea unui spectacol care a făcut deliciul publicului în stagiunile precedente.

Un articol de Liliana Matei|8 mai 2020

În zilele de luni şi vineri, de la ora 20.30, vă propunem câte o producţie din stagiunile trecute care, prin intermediul internetului şi al dumneavoastră, continuă să fie vie şi relevantă.

Vineri, 8 mai, vă aşteptăm pe canalul de YouTube al Companiei (https://www.youtube.com/channel/UCyxzwhJj5ZiGWMc_–fY20Q) să vizionaţi „În trafic“, un spectacol scris și regizat de Alina Nelega.

Şapte personaje diferite sunt blocate în trafic ca urmare a unui accident. Fiecare se găseşte într-un moment de criză al vieţii sale. Ce fel de decizii vor lua? Dacă vreți să descoperiți unghiuri diferite de înțelegere a vieţii, personaje diferite raportându-se la un eveniment comun, sunteți așteptați „În trafic” pentru o călătorie inedită!

Din distribuție face parte Elena Purea, cu participarea lui Mihai Crăciun, iar corul este compus din Alexandru-Andrei Chiran, Paul Predușel și Marian Vultur.

Regia artistică a fost semnată de Alina Nelega, decorul și costumele au fost create de Tiberiu Toitan și Oana Micu, coregrafia a fost realizată de Claudiu Știan, ambientul sonor a fost conceput de Cătălin Roșață, graffiti a fost executat de Illyés Hunor, regia tehnică a fost asigurată de Stelian Chițacu, iar sufleur a fost Laura Moldovan.

Textul a fost distins cu Premiul pentru Cea mai bună piesă românească a anului 2013 de către UNITER.

Premiera spectacolului a avut loc pe 19 iunie 2014, la Sala Mică. Spectacolul este recomandat persoanelor cu vârsta peste 14 ani!

Criticul Mircea  Morariu spunea despre spectacol: „Important e că nici Elena Purea, nici Alina Nelega nu concep montarea pe modelul, pe calapodul recitalului. Ci vor să ne ofere un spectacol de teatru autentic, de relaţie nu doar cu publicul, ci şi cu partenerii. Cine sunt aceştia? Cinci tineri, foarte tineri actori de la Naţional care se exprimă mai puţin prin vorbe, cât mai curând prin dans. Cele şapte monologuri sunt delimitate prin numere coregrafice concepute de Claudiu Ştian şi executate de Andrei Chiran, Claudiu Banciu (foarte bun), Simon Kalman Attila şi Mihai Bloj. Nu, nu e vorba de numere coregrafice independente, ci gândite în complementaritatea discursului verbal pe care îl continuă, prefaţează, completează. Un decor cvasi-minimal imaginat de Tiberiu Toitan şi Oana Micu, un inspirat ambient sonor datorat lui Cătălin Roşată, grafitti-ul semnat de Illyes Hunor desăvârşesc fericit ansamblul montării. O montare ce lansează în chip fericit un text şi confirmă existenţa unei mari actriţe: Elena Purea.”

Foto: Cristian Ganj

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.