„În trafic“, Piesa anului 2013, online – o actriță, șase personaje, tot atâtea situații de viață
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-trafic-piesa-anului-2013-online-o-actrita-sase-personaje-tot-atatea-situatii-de-viata/

Compania „Liviu Rebreanu“ a Teatrului Naţional Târgu-Mureş vă invită să vă instalaţi comod în fotolii, ca şi când aţi fi în sala de spectacol, şi să vizionaţi înregistrarea unui spectacol care a făcut deliciul publicului în stagiunile precedente.

Un articol de Liliana Matei|8 mai 2020

În zilele de luni şi vineri, de la ora 20.30, vă propunem câte o producţie din stagiunile trecute care, prin intermediul internetului şi al dumneavoastră, continuă să fie vie şi relevantă.

Vineri, 8 mai, vă aşteptăm pe canalul de YouTube al Companiei (https://www.youtube.com/channel/UCyxzwhJj5ZiGWMc_–fY20Q) să vizionaţi „În trafic“, un spectacol scris și regizat de Alina Nelega.

Şapte personaje diferite sunt blocate în trafic ca urmare a unui accident. Fiecare se găseşte într-un moment de criză al vieţii sale. Ce fel de decizii vor lua? Dacă vreți să descoperiți unghiuri diferite de înțelegere a vieţii, personaje diferite raportându-se la un eveniment comun, sunteți așteptați „În trafic” pentru o călătorie inedită!

Din distribuție face parte Elena Purea, cu participarea lui Mihai Crăciun, iar corul este compus din Alexandru-Andrei Chiran, Paul Predușel și Marian Vultur.

Regia artistică a fost semnată de Alina Nelega, decorul și costumele au fost create de Tiberiu Toitan și Oana Micu, coregrafia a fost realizată de Claudiu Știan, ambientul sonor a fost conceput de Cătălin Roșață, graffiti a fost executat de Illyés Hunor, regia tehnică a fost asigurată de Stelian Chițacu, iar sufleur a fost Laura Moldovan.

Textul a fost distins cu Premiul pentru Cea mai bună piesă românească a anului 2013 de către UNITER.

Premiera spectacolului a avut loc pe 19 iunie 2014, la Sala Mică. Spectacolul este recomandat persoanelor cu vârsta peste 14 ani!

Criticul Mircea  Morariu spunea despre spectacol: „Important e că nici Elena Purea, nici Alina Nelega nu concep montarea pe modelul, pe calapodul recitalului. Ci vor să ne ofere un spectacol de teatru autentic, de relaţie nu doar cu publicul, ci şi cu partenerii. Cine sunt aceştia? Cinci tineri, foarte tineri actori de la Naţional care se exprimă mai puţin prin vorbe, cât mai curând prin dans. Cele şapte monologuri sunt delimitate prin numere coregrafice concepute de Claudiu Ştian şi executate de Andrei Chiran, Claudiu Banciu (foarte bun), Simon Kalman Attila şi Mihai Bloj. Nu, nu e vorba de numere coregrafice independente, ci gândite în complementaritatea discursului verbal pe care îl continuă, prefaţează, completează. Un decor cvasi-minimal imaginat de Tiberiu Toitan şi Oana Micu, un inspirat ambient sonor datorat lui Cătălin Roşată, grafitti-ul semnat de Illyes Hunor desăvârşesc fericit ansamblul montării. O montare ce lansează în chip fericit un text şi confirmă existenţa unei mari actriţe: Elena Purea.”

Foto: Cristian Ganj

09
/10
/14

Joi, 9 octombrie, aduce în agenda celei de-a noua ediţii Anim’est una dintre cele mai îndrăgite competiţii ale festivalului, cea de Videoclip şi Advertising. În programul zilei se înscriu şi alte proiecţii şi evenimente speciale: competiţia Balkanimation, o prezentare despre animaţia daneză susţinută de doi invitaţi de seamă de anul acesta, noi titluri din competiţiile internaţionale şi o petrecere cu Invisible Raincoats, cel mai recent proiect Minus.

08
/10
/14

În cazul acordului dintre subiect și predicat atunci când avem de-a face cu substantivul colectiv „majoritatea”, trebuie să ținem cont atât de regulile gramaticale, cât și de înțelesul logic avut de termenul respectiv în propoziții sau fraze.

08
/10
/14

Prima ediţie, dedicată Concursului George Enescu recent încheiat, se difuzează în 10 octombrie, de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+. Marina Constantinescu stă de vorbă cu Dana Borsan, Marin Cazacu, Dan Dediu şi Florin Croitoru, membri în cele patru jurii ale Concursului George Enescu 2014.

08
/10
/14

Festivalul Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, organizat de Teatrul Nottara şi finanţat de Primăria Municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Ministerul Culturii, având şi sprijinul UNITER, va avea loc în perioada 11–18 octombrie 2014. În cadrul acestui eveniment, în cele două săli ale Teatrului Nottara şi în teatrele partenere, se vor juca o serie de producţii ale unor trupe din ţară şi din străinătate, precum și patru spectacole marca Nottara, dintre care trei vor intra în competiție.

08
/10
/14

În urmă cu 150 de ani, în octombrie, 1864, prin decretul lui Alexandru Ioan Cuza, se înfiinţa Conservatorul de Muzică şi Declamatiune din Bucureşti. S-a numit, de-a lungul timpului, Academie Regală de Muzică şi Artă Dramatică, Conservator de Stat, Academie de Muzică şi Universitate Naţională, iar istoria sa a reflectat întru totul istoria vremurilor tulburi pe care le-a parcurs într-un deceniu şi jumătate.

08
/10
/14

Prima reprezentaţie din această stagiune a spectacolului „Mozart Steps”, creat de Gigi Căciuleanu la Teatrul Național Radu Stanca Sibiu, va avea loc joi, 9 octombrie, ora 19:00. Trei zile mai târziu, spectacolul se va regăsi în programul Festivalului Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPT) de la Iaşi, iar pe 27 octombrie se va juca la Bucureşti, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT).

08
/10
/14

În a doua săptămână eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival (ediţia a noua), WASP găzduiește patru performance-uri și un master class ce abordează teme și estetici diferite, îmbinând arta dansului cu cinematografia și arta conceptuală.

08
/10
/14

Miercuri, 8 octombrie 2014, de la ora 19.30, la Pleshoo Contemporary, un grup de tineri artiști ne reamintește de una dintre cele mai puternice valori pozitive ale artei, în expoziția colectivă Catharsis. Unic prin numărul mare al artiștilor implicați și prin diversitatea inerentă a mediilor și abordărilor, grupul readuce în fața publicului funcția primară a artei, recunoscută ca atare încă din Antichitatea greacă: cea de a exorciza trăirile sociale și individuale negative, purificându-le prin expresia artistică.

08
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Q.E.D.”, al doilea film al lui Andrei Gruzsniczki, este o apariţie insolită în cinematografia română, datorită raportării atipice la trecutul comunist. Temperarea tentaţiei regizorului-scenarist de a spune totul despre perioada reconstituită l-ar fi transformat însă dintr-un film bun într-unul remarcabil.

08
/10
/14

Opera fotografică a lui Dragoș Cristescu nu este exclusiv artistică, ea incluzând aproape toate domeniile tehnicii și însumând o experiență verificată de-a lungul și de-a latul formelor de expresie ale comunicării vizuale. Însă abordarea artistică a siluetei umane, și în special a nudului feminin în cele mai clasice accepțiuni ale frumuseții, este cea care distinge lucrările lui Cristescu, atât în ansamblul activității sale, cât și în cel al producției masei de fotografi contemporani.

07
/10
/14

Jean-Luc Godard, unul dintre cei mai influenți regizori din istoria cinematografiei, a surprins anul acesta Cannes-ul cu primul său lungmetraj în 3D, Adieu au langage, distins cu Premiul Juriului. Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie) aduce filmul în premieră la București