Încep înscrierile pentru cea de-a VII-a ediţie a Concursului de Dramaturgie pentru Copii
https://www.ziarulmetropolis.ro/incep-inscrierile-pentru-cea-de-a-vii-a-editie-a-concursului-de-dramaturgie-pentru-copii/

Teatrul Ion Creangă, împreună cu Asociaţia Scriitorilor din Bucureşti, secţia Dramaturgie şi critică teatrală, organizează cea de a VII-a ediţie a Concursului de dramaturgie pentru Copii „100, 1.000, un milion de poveşti”.

Un articol de |9 aprilie 2013

 Teatrul Ion Creangă, împreună cu Asociaţia Scriitorilor din Bucureşti, secţia Dramaturgie şi critică teatrală, organizează cea de a VII-a ediţie a Concursului de dramaturgie pentru Copii „100, 1.000,  un milion de poveşti”.

Piesa câştigătoare va fi publicată într-un volum de teatru pentru copii şi va fi  montată într-o stagiune viitoare la Teatrul Ion Creangă .

Teatrul Ion Creangă îşi propune, şi pe această cale, să stimuleze dramaturgia originală pentru copii, să sprijine autorii, oferindu-le posibilitatea de a-şi face cunoscute creaţiile pe scena unei instituţii profesioniste.

Textele dramatice prezentate în concurs trebuie să răspundă rigorilor tematice şi estetice pe care le impune orice teatru profesionist, ale cărui spectacole se adresează copiilor.

Regulament de participare:

Autorii vor trimite textele dactilografiate într-un exemplar, nesemnate, cu un motto scris pe pagina de titlu şi însoţite de un plic închis care va cuprinde datele de identificare ale autorului. Acelaşi motto, de pe pagina de titlu a piesei, va fi scris şi pe plicul închis, cu datele de identificare ale autorului.

Manuscrisele trebuie expediate pe adresa administraţiei instituţiei: Teatrul Ion Creangă, Bulevardul Magheru, nr. 27, sector 1, Bucureşti, cod 010325, până la data de 15 iunie 2013. Pe plicul în care este introdus manuscrisul se va face menţiunea Pentru concursul de dramaturgie „100, 1.000, un milion de poveşti”.

Nu se primesc în concurs dramatizări; nu pot participa la competiţie piesele care au fost aduse la cunoştinţa publicului prin publicare sau reprezentare; textele trimise pentru concurs nu se înapoiază autorilor.

Juriul Concursului de dramaturgie va decide, prin consens, piesa câştigătoare a concursului, piesă care va fi achiziţionată de Teatrul Ion Creangă şi va fi inclusă în repertoriul stagiunilor următoare.

De asemenea, juriul va nominaliza, dintre textele dramatice înscrise în Concurs, un număr de 2 piese care, împreună cu piesa câştigătoare a Concursului, vor fi publicate într-un volum de teatru pentru copii.

În cadrul celei de a IX-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru pentru Copii, „100, 1.000, 1.000.000 de poveşti”, Festival organizat de Teatrul Ion Creangă, în Bucureşti, în perioada 28 septembrie – 5 octombrie 2013, se va lansa volumul de teatru; piesele incluse în volum vor fi reprezentate ca spectacole-lectură, în premieră, de către actorii Teatrului Ion Creangă, în şcoli și licee din Bucureşti.

Foto credit: Maria Ștefănescu

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.