Încep înscrierile pentru concursul de proiecte ”9G la TNB”
https://www.ziarulmetropolis.ro/incep-inscrierile-pentru-concursul-de-proiecte-9g-la-tnb/

Înscrierile pentru concursul de proiecte ”9G la TNB”, care se adresează tinerilor creatori de teatru, absolvenţi ai facultăţilor de profil, cu vârsta de până în 35 de ani, neangajaţi în instituţii de spectacol, se pot face în perioada 7 martie-7 aprilie, anunţă Teatrul Naţional ”I.L. Caragiale” Bucureşti.

Un articol de |7 martie 2017

Încep înscrierile pentru concursul de proiecte ”9G la TNB”. Teatrul Naţional “I. L. Caragiale” din Bucureşti, prin Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatrală “Ion Sava”, lansează a IV-a ediţie a programului ”9G la TNB (Noua Generaţie)”, care se adresează tinerilor creatori de teatru, absolvenţi ai facultăţilor de profil, cu vârsta de până în 35 de ani, neangajaţi în instituţii de spectacol.

Programul a fost lansat în ianuarie 2014, până în prezent fiind selectate 15 proiecte, 13 dintre ele fiind incluse în ”Stagiunea 9G la TNB”.

”9G la TNB” se desfăşoară la Sala Mică, spaţiu destinat exclusiv tinerilor artişti.

TNB şi Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatrală “Ion Sava” vor asigura spaţiul pentru pregătirea spectacolului, la Sala Mică sau într-una dintre sălile de repetiţii ale teatrului, pentru o perioadă de trei săptămâni (dintre care o săptămână pe scena de la Sala Mică).

9G la TNB

(D)efectul Placebo, 9G la TNB

În funcţie de programul de repetiţii al teatrului şi de disponibilitatea spaţiilor (săli de repetiţie, foaiere) sau de dificultatea proiectului propus, timpul acordat pregătirii spectacolului se poate prelungi.

TNB pune la dispoziţie facilităţile tehnice de la Sala Mică, magazia de costume, depozitul de decoruri, recuzita, atelierele teatrului, fără a face nicio investiţie în plus legată de producţia spectacolului, dar şi suportul logistic şi consiliere din partea teatrului.

Spectacolele care rezultă în urma proiectelor selecţionate vor dispune de trei reprezentaţii gratuite, cu intrare liberă, fără plata drepturilor de autor sau a celor conexe.

În urma reprezentaţiilor cu public, şi cu acordul Consiliului artistic al TNB, spectacolul poate fi preluat pentru o stagiune (cu posibilitatea de prelungire a contractului) în repertoriul Sălii Mici, în ”Stagiunea 9G la TNB”, putând beneficia de investiţii minime în producţie, de plata drepturilor de autor, conform reţetei reprezentaţiei şi a încasărilor, şi de promovare.

Condiţii de participare la preselecţia de proiecte: Echipa care propune proiectul trebuie să fie formată din artişti independenţi, absolvenţi ai facultăţilor de profil, cu vârsta maximă de 35 de ani.

Nu există niciun tip de cerinţă sau de restricţie în legătură cu textele înscrise (dramaturgie clasică şi contemporană) sau cu genul de estetică propusă, dar constituie un avantaj conceptul de spectacol care mizează în special pe arta actorului.

Proiectele se vor trimite pe email la adresa: [email protected].

Fişa de înscriere va cuprinde: conceptul regizoral al spectacolului (maxim 2 pag.);  distribuţia, CV-ul membrilor echipei. (Pot fi adăugate linkuri cu înregistrări ale spectacolelor la care au mai lucrat membrii echipei sau pot fi trimise prin transfer spectacole înregistrate). De asemenea, se vor menţiona detaliat necesităţile tehnice ale proiectului.

Piesa, dramatizarea, scenariul (orice text care stă la baza proiectului) trebuie alăturat într-un document separat.

Spaţiul Sălii Mici va fi folosit conform schiţei prezentate pe site-ul TNB (scenă italiană).

Înscrierea proiectelor se face începând cu 7 martie, până la data de 7 aprilie, urmând ca la mijlocul lunii mai (data va fi stabilită în funcţie de numărul proiectelor înscrise) să fie anunţate titlurile şi echipele care au rămas pe lista finală. În urma unei discuţii cu echipele, se vor decide titlurile selectate spre a începe repetiţiile, în prima etapă a programului 9G (conform regulamentului).

Sursa:  news.ro

Foto:  (D)efectul Placebo, 9G la TNB  – tnb.ro

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?